Kabouter conversations - November 2016


  • We are raking the leaves in the garden together and Kabouter is whining that his boots are short and mine come at knee length.
    K: "Ik wil ook die!"
    G: "Ja maar nu heb je al mooie laarsjes eh. Maar als je gegroeid bent en deze zijn te klein, zullen we er ook hogere kopen."
    K: "Ja dan moeten mijn benen langer zijn!"

  • Kabouter is eating a self-baked muffing when I need to get something in the neighbour pharmacy.  Kabouter loves to go to the pharmacy as he gets vitamine C candies.
    G: "Oh , je ben je cakeje aan het eten, nu kan je geen vitamientjes nemen."
    Kabouter stares at me confused/thinking
    K: "Maar ik heb toch 2 handjes?"

  • "De saus is stout!"   after he dipped his chips in a spicy dip

  • "Dan wordt het kapot!"  when he tells his little brother not to lean on his toy garage

  • "We gaan eerst om Beertje en dan gaan we beetje rondrijden" (I told him we'd have to search for a parking spot)

  • K : "Dat moeten we ook vragen aan Sinterklaas!  En dit! En dat ook ! En dit aan Sinterklaas! En dat. Dat ook eh! En dat. Dat ook, en dat! Dat wil ik ook van Sinterklaas! ....."
    G: "Denk je dat Sinterklaas dat allemaal kan brengen als je zoveel dingen vraagt?"
    K: "Hij heeft toch 2 handjes??"

  • K:" Die melk is koud!!!!" (whining)
    G: "Ja die komt uit koelkast"
    K: "En ook uit de koe!"
    (can't argue with that)

  • "Dat mag jij niet eten Kleintje" (he talks to his brother....very confronting when he copies my words)

  • "Later als ik groot ben...ja op zaterdag, dan dan dan ga ik werken in de winkel"

  • G: "Ga je mama een beetje helpen opruimen?"
    K: "Straks....donderdag! Ja donderdag ga ik helpen."

  • K: "Het is al donker! Wij gaan dan slapen eh. Straks! Straks gaan we slapen. als het zaterdag is." (he announced that on Monday)

  • K: "Is het nu woensdag?"
    G: "Nee het is maandag"
    K: "Hoe komt dat?"

    euhm
    (did you notice, he's constantly experimenting with the days of the week?)

  • "Kijk, muurtrapjes!"  (In Amsterdam, pointing at the doorsteps of a house)

  • "Ik krijg een beetje honger van de dierentuin."

  • "Dit is dan een echte vakantie eh, zo met die palmbomen."  

  • G: "Wat wil jij later worden als je groot wordt?"
    K: "Een paard! Euh nee, een dinosaurus en dan ga ik Whaaarrrl doen."

  • "De leeuwen waren samali aan het eten! Of Heps."  (the lions in the zoo were eating on a huge piece of meat)

  • J: "Staat de stelling nog voor ons huis?"
    K: "Nee, die is weg."
    J: "Oh waar is die dan?"
    K: "Die is achter."
    J: "Wie heeft dat dan gedaan?"
    K: "Die mannen met vuile schoenen."

  • "Jij moet mij helpen. Mijn handen zijn kapot."
    "Jij moet mij dragen, mijn voeten zijn kapot."

  • "Daar zit een kusje in!"
    (he noticed at his grandparents's home the card he made in class and sent.  There's a print of his lips on the inside)

  • "Een banaan is ook een beetje een bruggetje eh?"

  • "Papa, papaaaaa, papa, ik ben onder uw stoel gekruipt met mijn benen."  (oh I adore his language mistakes. It is so tempting never to correct him)

  • "Ik ben Kabouter [family name].   Papa is ook [ family name], eh?  En Beertje is een klein beetje [ family name], eh? (just a little bit apparently :D)

  • He arrives downstairs the morning after we've put his shoe for Sinterklaas a first time.  Due to workers in our home we moved the concerned shoe away from the fireplace and put it with some candy on the table.
    G: "Oh waar is je schoen naartoe? Je schoen is weg. Heeft Sinterklaas je schoen mee?"
    K: [gasps]
    G: "Wat is er gebeurd?"
    K: "IK BEN BRAAF GEWEEST!!!!!!"

  • K: "Mamaaaa, maar ik wil iets anders"
    G: "Wat wil je dan?"
    K: "Dat weet ik niet? Jij moet dat zeggen"

    K: "Ik wil iets anders."
    G: "Wat wil je?"
    K: "Kriebeltjes!"

  • "Maar ik wil niet in bad. Maar ik stink niet!
    (5 min later when he sees the filled foamy bath and Jan goes in)
    G: "Ok jij mag kijken, je hoeft niet in bad hoor als je dat niet wil"
    K: "Maar ik stink wel!!"

  • "Ik ben al een beetje groot eh? Maar ik wil nog heel hoog worden zoals jou papa en ook mama"

  • Ik ga even naar het toilet. Dan heb ik wel weer plek in mijn buikje voor 2 snoepjes.

  • "Jaaaaaaaa het is gelukt!!" (sudden announcement after stirring in his chocolate milk for a very long time)

  • "Da's van mama's en papa's eh?" ( after they announced "Daydream" on the radio from The Mama's and the Papa's. ...kids hear everything)

  • "Kijk de K van Ketnet"

    Die is van jou eh!    (he recognises in the huge name on a big commercial chain a letter which is in my name. He has a great interest in letters and numbers and constantly asks which letter belongs to which names of people he knows.  He now consistently recognises the first letter of my name and his name :)  )

Comments

Popular Posts