Kabouter conversations - May 2018


  • Mama, raad maar wat je kado voor moederdag is. Het begint met KOE   en eindigt op EN.... Nee?  Weet je het niet? Moet ik nog een stukje zeggen?

    (it's damn hard to keep guessing and not give the good solution, not to spoil the surprise weeks in advance!).

  • Vraag eens aan die meneer van de hotelletjes als we naar Afrika gaan of hij zo een strijkmachine heeft   (cfr there's holes in his jeans again that I need to fix)

  • Er is veel teveel lawaai, daarom kan ik bijna niet nadenken wat ik moet doen.

  • Oh ja zo een dingen wou ik al heel lang!! (he finds ear plugs in Jan's suitcase)

  • Kijk hier zit de melk in van 6 koeien. Kijk hier staat dat mama.  (it's states 6% fat in that semi skimmed milk bottle)

  • Ik was vandaag opgewonden. Want opgewonden betekent dat je niet kan wachten.
    (trommelend met zijn voeten en wiebelend met zijn armen) maar dit doe je ook als je moet plassen maar dan ben je niet opgewonden.

  • Mijn haartjes vind ik niet zo vuil nu   (cfr he doesn't want to shower)

  • We hadden toch beloofd dat we nog eens gingen bakken? Zo een ijsje wil ik bakken. ...oink, dat moet niet in de oven.

  • Mama, jij staat op straat. Let op dat ze je niet overrijden , want dan is mama plat en dan heb ik geen mama meer. Dat wil ik niet want dan moet ik heel lang wachten op een nieuwe mama en dat wil ik niet.

  • Ik heb niet genoeg plaats (a statement in the dark in the hotel room while he sleeps all alone in a double bed)

  • Mijn vrienden zeggen dat ik een babbelkous ben (after which a half an hour explanation followed)

  • Zo lang dat we hier gaan blijven, het is precies of we verhuisd zijn.  (on vacation)

  • G: "Eet nog wat"
    K: "Ik heb genoeg"
    G: "Wil je niet groot worden?"
    K: "Nee ik wil niet groot worden. Weet je waarom ik niet wil groot worden? Omdat ik dan dood ga."

  • Het is nog 3 keer regen en 4 keer zon ...en dan komt een regenboog want als er regen met zon is heb je een regenboog. Dat is waar eh, mama?

  • Kijk broer, ik heb een gusèm

  • Kabouter drinks a glass of very old sparkling water which hardly bubbles anymore. I tell him it was old water sitting there on the night table.
    "Was er vroeger in dit stadje alleen spuitwater?"

  • K: "Ik ga overmorgen nog eens proberen zonder zwemvestje te zwemmen."  (he hates to try that)
    G: "Let op wat je zegt. We zijn dan bij een zwembad eh."
    K: "Maar ik bedoel een andere overmorgen!"  (sulking)

  • "We gaan een spelletje spelen: je moet één van mijn kaarten kiezen" (he holds up 2 hotel entrance cards and I choose one)
    "Oh je bent verloren het is de andere...nog eens"  (I choose)
    "Nee, je moet eerst die kiezen" (I choose the other one)
    "Oh fout, je bent verloren."

  • 'K heb de zak zien zakken in de zeee..."

  • We are watching some school pictures via mail with his classmates who organised a fair during our vacation.
    K: "Ik was niet op de kermis :( "
    G: "Maar jij bent nu op vakantie. Je kan niet overal zijn eh."
    K: "Nee want als alle mensen van alle landen naar hier zouden komen was er geen plaats meer op het vliegtuig."

  • Weet je wat mauw mauw wil zeggen? Dat is mama in poezentaal?  En pauw pauw is papa in poezentaal.

  • Ik denk dat ik misschien eens moet gaan proberen plassen.

  • Ik moet kaka doen, maar ik kan geen kaka doen. Maar toch moet ik kaka doen. Echt waar. Dat is raar eh mama.

  • Hoe noemt dat? (the slope of a parking entry).   Mag Beertje dat een glijbaan noemen?

  • Het is te luid want ik kan het bijna niet horen.

  • J: "Wat wil je eten straks?"
    K: "Ik ga het niet verklappen. Als we aan het restaurantje zijn, ga ik het verklappen.  En als ze niet hebben wat ik wil kunnen we naar het dichtbij restaurantje gaan of naar het 3-minuten restaurantje. "  (the days before we ate once right next to the hotel and once a few minutes drive from the hotel).

  • K: "Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is wit en het begint met 'wo'  "
    G: "Een wolk!"
    K: "Maar ik wou het zelf raden!"

  • Ze hebben hier echte glazen bekers.

  • Ik teken Beertje in het groot. Dan kan je zien hoe hij eruit zal zien als hij later groot is zoals mij.

  • Ik wil ook van die zwarte zwiepertjes bij mij; het is precies een mannetje dat aan het zwaaien is maar hij heeft geen benen   (cfr the windshield wipers in the car)
  • K: "Mag ik ons huis een naam geven?"
    G: "Natuurlijk."
    K: "Ah ok, dan noem ik het Leuven"
    J: "Ok...maar het is wel al in een stad die ook Leuven noemt."
    K: "Ja en de baas van Leuven heeft in ons huis gewoond!! "   (ugh... probably confusion because the name of our street refers to an old mayor)

  • When we got through security at the airport
    "Mogen jullie mee op het vliegtuig?"

  • Wie waren de stoute?  (at a museum display about the civil war in the US)

  • Eerst was onze melk niet lekker en dan een beetje lekker en lekkerder en dan heeeel lekker. Altijd als de dagen zo verder gaan, wordt de melk super lekker.

  • Ik denk dat ik toch niet naar ons schoolfeest kan hoor want ik vind deze boterham zo lekker dat ik die de hele tijd kan vragen.

  • Sommig brood in Amerika is ook hard en dan kunnen wij niet goed op bijten (he received toast in the US).

  • Wij hebben veel gewandeld dus wij hebben nog veel energie  ( he was the only one who didn't seem to suffer from any jetlag)

  • Die beeldjes zijn van kindje Jezus eh?  (euh nope....those were pictures of Manneke Pis and Janneke Pis).

  • Jongens, jullie gaan straks echt niet geloven wat ik heb gedaan....   (he finished his water bottle empty)

Comments

Popular Posts