Beertje's conversations - June 2020

  • Mag ik nog een koprol doen?
  • Daaag koepaardje
  • (we komen terug van een eucharistieviering en Jan serveert lunch)
    B: Maar ik mocht nog geen broodje en mama wel
    J: Ah, maar kom hier ik heb een broodje voor jou. 
    B: Ja en voor mama niet want die heeft al een toastie gegeten
  • Als de Mol gedaan is, gaan we dan naar de Slak kijken!
  • Mama, papa niet teveel bier drinken eh!! (Met vingertje in de lucht). Niet teveel bier eh want anders word je gedronken. En anders word je zoals die Mevrouw en als je teveel bier gedronken hebt moet je naar het ziekenhuis. Wil jij naar het ziekenhuis??
    (Cfr we hadden na zwemles stomdronken mevrouw gezien die in droogliggende vijver gesukkeld was en voor wie ambulance kwam) (we zaten toen overigens frisdrank aan tafel te drinken op dat moment)
  • Ik zou liever een vos hebben als huisdier want ik vind een vos leuker dan een poes
  • SLAAAAPPPEL SLAAAAPEL SLAAAPEL
    MAMA, wat is een pel?
  • Kunnen we ook eens piratenpannenkoeken maken?
  • Mama ik heb een racebaan (legt elastiekje in vorm van 8)
  • B: Wanneer is Corona gedaan?
    G: Goh hopelijk niet super lang niet meer maar zeker nog niet voor de zomer. Waarom wil je dat Corona voorbij is, wat zou je willen doen?
    B: Naar Canada gaan
  • Papa waarom geef je nu niet van die grappige namen? 
  • J: Oh kijk 6 jaar geleden zaten we met een schattige kleine baby aan een meer in Canada. Ik wil nog wel eens teruggaan naar Canada
    B: Ja ik wil naar Canada gaan…maar wel maar heel kort. Eventjes heel kort want ik wil ook wel nog eens naar Spanje teruggaan. 
  • (we ontdekten een stilzittende maar levende muis op voetpad voor huis buren…een uur later zat die daar nog, een uur later nog min of meer op zelfde plaats…ik besloot dat die ziek was).
    Oh nee, arme muis , hij is helemaal alleen.   Zo erg, arme muis.
    Misschien vindt hij zijn huisje niet meer, dat kan eh? 
  • Is het aperitiefje al hier?
    ...( komt half uur later terug binnen)
    Aaaah nog steeds niet, de chips!! (ontgoocheld/geïrriteerd)
  • Frankenstein! (iemand op tv met zwart gezicht en piekhaar na een “ontploffing”)
  • Kunnen alleen mama’s baby's krijgen? Dus als wij later groot zijn en papa’s worden dan krijgen we geen baby's want dan is er geen mama
  • Ik wil filmpjes kijken, maar dan moet ik wel met het kabeltje in, want kijk eens naar de batterij
  • B: Wil je naar de blauwe winkel gaan?  (cfr hyper Carrefour )
    G: De blauwe winkel is nu toe
    B: Hoe weet jij dat altijd? 
  • Papa het is nog steeds niet dikker geworden (ongeduld bij een brood dat moet rijzen)
  • Ik vind bruggenplankjes leuk. Dat zijn bruggen die gemaakt zijn van plankjes
  • Jij hebt al 17 keer gelijk gehad en papa gewoon 10 keer
  • B: Mama jij stapt zo snel
    G: Jij bent vooral niet meer aan het doorstappen, daarom kom je steeds achterop
    B: Nee het is toch omdat jij te snel stapt hoor. 
  • Ik heb hem een beetje uitgewriemeld (een gewassen knuffeldier)
  • B: Mama in welk plekje woonden jullie in Canada toen jullie hier nog niet woonden
    G: in dat dorpje waar we logeerden met L en A
    B: En in welk land woonde papa toen want hij kon toen toch vliegtuig genomen hebben om jou te bezoeken?
    Papa in welk land woonde jij toen?
    G: in België
    B: in België???? 
  • Wie heeft wetenschappers uitgevonden?
  • G: wie gaat er mee wandelen?
    B: ok dan... (maakt zich klaar om mee te gaan)
    B: oh gaan we niet met de auto?
    G: Nee we doen toertje hier in buurt
    B: Maar waarom moeten we altijd met de voet gaan? Ik wil niet te voet!!!! (Begint te huilen)
  • Zoek eens op alle opruimliedjes van Kapitein Pinokio
  • Kabouter, kijk eens in Rodin’s eetbakje? Dus vul maar want het is bijna leeg!
  • Als je bloedappelsienen eet, dan krijg je toch nieuw bloed bij? Zo is het toch eh mama? Ik denk dat.
  • Dat gebouw daar lijkt toch op een gebouw China?
  • IK BEN NIET MOEEEEEEE  (huilend in een driftbui van vermoeidheid)
  • G: Wat is er aan je billen? Heb je jeuk? Je zit altijd maar aan je broek te trekken?
    B: Nee ik heb geen jeuk. Maar mijn broek komt altijd tussen mijn billen en dat is niet leuk
    G: Ah nee, het is helemaal niet leuk als je broek tussen je billen komt eh. 
  • Waarom moeten ze soms bomen omhakken?
  • (Beertje beweert bij hoog en laag een slang gezien te hebben in bos en ik moet opzoeken wel type slangen er in Ardennen wonen: 3 soorten maar hij herkent ze niet.)
    Anders als ze er niet staat is ze misschien gewoon van een ander land naar daar gekropen 
  • Kabouter en ik hebben afgesproken dat we een patroon gaan doen: eerst naar daar dan naar daar dan naar daar dan naar daar. (na 3 jaar is de ruzie voorbij langs welke kant we van zwemles naar huis gaan: linksom het ronde Sportoase gebouw, of rechtsom)
  • Jij hebt een snoepsnorretje (to his brother)
  • Sommige poezen van bij oma zijn al bang van de carsfiets
  • Bij oma was er ook een juf Gonda en we vonden het allebei wel goed dat ze meeging naar zee.
  • En ik heb dan de voeten van juf Gonda onder het zand verborgen. En er lagen wel een miljard schelpjes en dan hebben we die voeten versierd. Ja wel een miljard, ik denk de wereld rond
  • Maar ik was wel aan het vertellen eh
  • Rodin was aan het tapijt aan het krabben, maar ik heb hem een gele kaart gegeven
  • B: Wat the fak
    G: Beertje zeg dat niet
    B: Sorry ik zei dat alleen maar omdat ik dit vetcool vond
  • Drinken jullie weer zwarte poezenwijn? Dat is mijn lievelingswijn  (Gato Negra etiket)
  • B: Mama kunnen we met vijf trouwen? Met vijf mensen?
    G: Nee je kan maar met 1 iemand trouwen. Waarom vraag je dat, wil je met 5 mensen trouwen?
    B: Billie zei dat dat kon.  Ja met J en B en A en mij en ..
  • B: En die meneer waar we als laatste gaan vragen zijn om een biertje of een koffie te komen drinken die had allemaal klokken. En ik mocht kijken of ze nog allemaal werkten.
    G: Echt en hadden die een koekoek of zo?
    B: Nee ik denk dat er maar 1 koekoek deed, en andere zo “ding ding ding” . En er waren er wel 14 denk ik!
  • (Beertje is gevallen op zijn gezicht en zijn gezicht ziet er op zijn minst nogal gehavend uit vol schrammen)
    G: Amai, ik denk dat de juf en veel mensen morgen gaan vragen wat er met jou gebeurd is.
    B: Ja ik vind het niet leuk om het zoveel te zeggen.
  • Het is toch jammer dat ze er geen voor jou hadden.  (ek T-shirts)
  • ('s ochtends in de badkamer)
    Kleren aandoen is nu toch makkei bakkie. Kijk, short aandoen....en T-shirt aan en klaar!
  • G: En wat heeft de juf gezegd toen ze jouw gezicht zag?
    B: Dat heb ik papa al gezegd! Ik ga het jou zeggen als je mijn kamer uitgaat (bij bedtijd)

Comments

Els said…
koepaardjes die ken ik :)
Goofball said…
@Els: ja dat zegt hij al lang , we passeren vaak een gevlekt paard

Popular Posts