Kabouter conversations - July 2017

  • Jan attempts to tell a joke to Kabouter

    J: "Wablief en Wablaf zitten in de boom. Wablaf valt er uit, wie zit er nog in de boom?"
    K: "DE POESSS!"

    (I cracked up from laughter)

  • K: "Kijk ik heb ook door een appelplas gereed!"
    G: "Een appelplas? wat is dat?"
    K: "Die is groen."
    ...

    K: "En nu heb ik door een bananenplas gereden! En dat is een plasserdeplas."
    G: "Amai, er zijn nogal veel soorten plassen eh. "
    K:"Ja maar dat is gewoon een modderplas. En die is weer een appelplas"

  • Ik moet mezelf verstoppen voor de ajuin

  • Wat is dat een kabelejas   (cfr "Kalebas" during a documentary on tv)

  • Kom mama, we gaan een hapje eten gaan doen.

  • Ik wil nog naar die bubbels kijken, mama! Die mensen bubbels op tv.  (cfr Baba Yega on tv)

  • K: "Mama, heb jij gehoord dat ik vannacht mijn tuutje gepakt heb?"
    G: "Nee ik heb dat niet gehoord. Heb je je tuutje gepakt?"
    K: "Heeft papa gehoord dat ik mijn tuutje gepakt heb?"
    G: "Dat weet ik niet. Heb je je tuutje gepakt?"
    K: "Nee ik heb mijn tuutje niet gepakt?"
    G: "Waarom wil je dat dan weten?"
    K: "Ik ben niet aan het liegen hoor."

    hmmmm

  • Mama, sta eens recht?  Ja, zo ja, dan ben jij ook al klaar om te vertrekken.  Nu moet je stil blijven staan maar je mag bewegen.

  • Als er iemand in je nek zit dan heb je 2 gezichtjes.

  • Hey mama wacht eens, mijn spieren doen een beetje pijn. Dit hier doet een beetje wiebel. (pointing to his leg)

  • Het is zachte kaka want ik heb een zacht koekje gegeet.

  • Ik denk dat Beertje stout wil spelen

  • Ik ga nog iets onbeleefds zeggen

    (in fact, he learned the concept of unpoliteness and is now trying to inventorise what is unpolite)

  • Later als ik groot ben ga ik de papa van Dries worden  (= our pharmacist), maar misschien heeft die al een papa.  Ja, die heeft misschien al een papa, maar dat is niet erg, dan heeft hij er twee.

  • Kijk, een piewer op Dusty haar vleugels

    (een piewer = a pistol apparently)

  • Gaan we naar het park? We zijn daar vandaag nog nooit geweest!

  • After an explanation of the importance of seat belts in the car:

    "Ja en als je door het raam vliegt moet je naar het ziekenhuis.
    ... of naar het speelplein want daar hebben ze plakkertjes."

    (yep bandaid will do in such an event)

  • Kabouter sees a minions character on some packaging in the store
    "Is dat een slechte?  Ah ja, dat is een slechte want die heeft een zwarte handschoen aan, kijk maar."

  • We got a "Guess who" game and so I'm teaching Kabouter how to play it.  Unfortunately he's still very keen on cheating and viewing my picture and when I am asking the questions, he sort of gives away unasked information. It often goes like this
    K: "Heeft hij een bril aan? of een hoed? en zwart haar?"

    ...
    G: "Heeft hij blond haar?"
    K: "Nee wit haar en een oranje bril!"
    ...
    K: "ik ga deze kiezen" (holding up his card to me that I need to guess)

  • Als jij gaat werken, ga ik meehelpen en dan ga ik heel stil zijn! Dan ga ik alle fotootjes van de dierentuin werken want jij hebt die nog niet gezien eh?  (cfr I needed to work from home on my computer at my desk)

  • Overmorgen is maar 2 dagjes slapen! Ahnee 3, nee 2

    (later that day)
    Morgen is nog 3 keer slapen eh?

  • G: "Waarom wil je nu geen spaghetti eten?"
    K: "Omdat het voor mij geen spaghettidagje is vandaag?"

  • Ik kan de skiërs van de helicopter er niet weer opzetten  (cfr landing gear of the Duplo helicopter)

  • When I am bringing him the juice refill he asked for
    K: "Ik heb genoeg."
    G: "Hoe? En ga je nu niet verder eten? En wat ga je dan met je beker sap doen?"
    K: "Maar IK ga het niet weggooien. Dus dat is niet erg."

  • Ik doe mijn haartjes te goei want mijn haartjes willen naar binnen in het haartjeshuis. (in front of the mirror while brushing his hair)

  • While he was helping with the renovations
    "Ik ga hier thermometen eh."  "Het is hie 23 graden" (while walking around with a meter)

  • "Ik doe niet meer mee" when he wanted to quit helping renovate

  • while watching the news on tv
    "Waar is dat? Is dat Leuven? Ah nee, ik heb gehoord dat het Brussel is."
    ....(later on in the news emission there is something happening on a construction site)
    "Ze hebben gebouwd in Brussel want ze hebben fluovesten aan."

  • Ik heb goed geslapen. Heb je het gehoord?

  • Toen ik op toilet zat heb ik gehoord dat mijn buikje gezegd heeft dat als ik aan het slapen ben, mijn buikje NOG meer honger!

    (huh?)

  • (talking to me) Jij hebt geen piemel eh?  ....gelukkig want 2 papa's zou niet leuk zijn.

  • K: "Mama heb je al gezien dat er duivenkaka op de glijbaan is?"
    G: "Oei, we zullen die wassen"
    K: "Ja overmorgen. Overmorgen gaan we die wassen. Maar we hebben wel zwart geel rood nodig.  Want Storm is zwart, Cars is rood en Cruz is geel eh dus we moeten in zwart geel rood wassen."

  • Ik heb tegen mijn poep gezegd dat hij in de hoek moet

  • K: "Wat zit er in water?"
    G: "Water"
    K: "Maar neeen, wat zit erin?"


    K: "Ah de boer maakt water eh?"

  • There is a swimming race on the news on tv
    K: (very enthousiastically)  "Kijk de dolfijnenshow!!!....ow neen, dat zijn geen dolfijnen eh.   KIJK die mensen doen alsof ze dolfijnen zijn!"

  • We are joking in the car that we were about to leave without Jan (who was driving)
    "Neee dat kan niet eh, de auto kan niet alleen rijden. Nee eh, want het is geen speelgoedauto."

    (he seems to be unaware of modern technology)

  • Kabouter trips over his feet
    "Ik had bijna pijn"

  • Wij moeten nog eens muggenbeten op ons rollen   (I'd rather use the repellent roller)

  • Ik wou even voelen of ik koorts had en daarom heb ik mijn tuutje gepakt.
  • He was watching a little movie in his bed just before bedtime but our wifi connection got interrupted.  When I go to his room he's opened the world clock app on the ipad and is staring at the world map with all the time zones and the clocks above.
    K: "Ik ben aan het kijken hoe laat het is.  Kijk mama, kijk hier.  Het is 3 minuutjes".
  • We hebben mijn T-shirt teruggevonden. Het lag bij de verloren werp.

Comments

Popular Posts