Kabouter conversations - August 2017


  • Zijn wij vandaag weer een nieuwe dag?

  • Het is een 3 en een 6, ik heb het gemeet. Is dat goed?   (he's reading the bath thermometer)

  • (in a pedestrian little cobblestone street on a hill)
    K: "Mogen hier auto's rijden?"
    G: "Nee hier niet, alleen als iemand in een rolstoel zit, die mag dan met de auto tot aan het einde rijden want die kunnen zo ver niet stappen"
    K: "Ah ja want anders doen die boemdeboemdereboem  en dan hebben die nog meer pijn die in een rolstoel zit.

  • (in a church service)
    "Wie is er dood??"    (cfr when you start paying attention, they say the words 'dood' and 'gestorven' quite often)
    "Moeten ze nog lang?"
    "Is Jezus een superheld? Dat wist ik niet!?! En waarom is Jezus een superheld?"

  • Ik denk dat we bijna moeten gaan slapen   (at 11 am when dark rain clouds arrived in the sky)

  • Ik denk dat ze even moesten pipi doen  (during a concert when the band disappeared at the end of their set and then returned for an encore bis song)

  • Is dat een rakket ?   (when pointing to the cork screw with 2 wings)

  • Wij hebben een smoothie gemaakt op het speelplein.  Dat moet met een machientje met een lichtje en als het lichtje brandt dan mag je mixeren.

  • Prot
    Weet je wat we gaan eten?  Prot! Hahahaaaaa
    Mama jij bent prot.

    (prot is the word of the month :( . sigh )

  • G: "Ga eens opzij, ik moet daar even stofzuigen."
    K: "Niet te luid zetten eh."

  • Morgen is het dan overmorgen?

  • Mama, wil jij helpen uitwringelen? Zitten er nog druppeltjes in?   (cfr he was helping me with cleaning but I had to wring out the wet cloth)

  • Sommige juffen zijn gevaarlijke juffen.  Juffen met een tijgermasker vind ik niet leuk. Maar dan speel ik superheldje.
    Ja dan ben ik een NINJA TIJGER!!    Ninja Tijgers eten slechte tijgers, wist je dat?  En ook vieze dingen...en bordjes en bekertjes ook.
    (Jan starts to talk to me)
    Maar papa, stop eens met praten.
    en weet je wat Ninja Tijgers nog eten????  (whispering)  Mega Mindys!

  • Mama, mamaaa, je moet eens komen. Ik heb mijn rode power ranger verstopt, jij moet die zoeken. Hier, hier onder die plant moet je zoeken.

    (Euh...ok..I'm always in doubt then whether I should find it right away or not.)

  • K: "Zwarte melk van zwarte koetjes vind ik niet lekker."
    G: "heb jij al ooit zwarte melk geproefd?"
    K: "neee, nog nooit"

    (toddlers have the amazing talent to define whether they like something or not without tasting it)

  • Je moet dat efkens in je koffie gieten (he can't finish his cup of milk and knows I put milk in my coffee).

  • G:"Hier in deze straat heeft papa lang geleden nog gewoond. Ik kende papa toen nog niet hoor."
    K: "Hier? en hoe noemde die dan?"
    G: "Jan??"
    K: "En jij?"
    G: "Gewoon Goofball."
    K: "Hetzelfde?"
    G: "Ja babietjes krijgen een naam als ze geboren worden en die houden ze dan hun hele leven. Als jij groot bent, ben jij nog altijd Kabouter."

    [ silence and disappointed face]
    K: "Maar ik wil Mega Toby zijn!!"

  • Ja het glas staat nog op tafel. Ik heb even met mijn verre ogen gekeken en ik heb het gezien.
    (we are on a walk and he was thirsty and we were wondering if we left his glass of water on the table at home)

  • Dat is een spinnenvliegtuig want er staan een spinnenweb op ! (cfr there is the Union Jack flag on it)

  • Ik zie nog neusjes van de everzwijn   (we are walking in the woods along the marks of trampled mud from boars)

  • Dat is superveel gras, ik kan er bijna niet tegen.

  • Ik heb een loopfiets, ik ben in supermodus

  • Mijn buikje doet nog wat pijn. Mag ik dus straks in de auto een snoepje?

  • Maar ik ben nog moeeeee !   (A very ineffective way to protest the fact that he has to go to bed)

  • K: "Boeven bestaan niet eh?"
    G: "Jawel boeven bestaan wel maar hier zijn er geen."
    K: "Maar spoken bestaan niet! En heksen ook niet! En slechte pompoenen ook niet"

    (interesting series: thieves, ghosts, witches...and pumpkins)

  • G: "Daar stoppen op het kruispunt en wachten op mama!!" (he's riding his little bike ahead of me on the sidewalk)
    K: "Dat komt goed!"

  • "Maar ik wil niet de enige zijn die nog niet gegeten heeft!"

    (he gets a meltdown after we have been pushing to eat already the entire dinner and when we point out that we are all about to finish our meal)

  • Jij bent mamaatje kameraadje. Ja, ik heb die nieuwe naam al voor je gekocht. Nu ben je nog Goofball maar later als je nog groter bent als papa, dan heb je een nieuwe naam."

  • Ik heb die film nog nooit meer gezien.

  • Hahaha, daar is een meneer in een meisje verkleed  (he sees a traditional Arab on tv)

  • Ga maar bester weg, het stinkt heel erg (he wants some privacy on the toilet)

  • Niet zo sneeeeeel (when racing against me and I'm winning)

  • K: "Jij bent ook in het rode team de volgende keer. En papa en Beertje en ik."
    G: "Oh en wie gaat dan winnen als we allemaal in het rode team zitten?"
    K: "Wij"

    (an interesting one-team race with a predefined winner)
  • (in the morning) J: "Ga je in de douche?"
    K: "We hebben bijna geen tijd meer, ik doe dat morgen wel."

  • (obviously he gets time conscious when we talk about activities he dislikes)

Comments

Popular Posts