Kabouter conversations - September 2017


  • Is het buiten on aan het weren?

  • G: "Ik ben dat vergeten kopen."
    K: "Echt? Of is dat een flauw mopje?"

  • It's raining cats and dogs
    K: "Ik wil niet naar buiten in de regen."
    G: "Ik denk dat we vandaag niet zullen gaan wandelen."
    K: "Waar gaan we niet wandelen?"
    ...
    K: "Kijk eens op je ess-emm of het in de Ardennen regent?"

  • Nee het is geen race, ik wil niet verliezen.

  • J: "Beertje en ik gaan om ter eerst naar boven"
    (Kabouter who wanted to stay downstairs, starts to cry)
    K: "Neeeee het is geen race, ik heb gezegd dat het geen race was.
    J : "Maar het is Beertje en ik, jij moet niet meedoen, jij moet niet racen."
    K: "Neeeeee dat mag niet, jullie mogen niet racen, want dan moet ik ook racen en ik wil niet verliezen."
    G: "Maar jij moet niet meedoen, dat is niet erg."
    K: "Neeee het is geen race"

  • Daar hangt nog geen kous aan   (cfr his foot)

  • Waarom zet je dat naast mij?  ah ok,  dat mag.

  • Ik heb dat filmpje van Paw Patrol al gezien en ik vond dat toen super leuk en gezond.

  • Als we met 2 auto's gaan dan is het geen race eh want dat mag niet van de politie. Want als we racen kunnen we botsen en dan moeten we naar de gevangenis.
    En op de trap is het ook geen race want dat is gevaarlijk.

  • Kabouters takes out a little round pebble out of his pocket when he comes from school.
    "Kijk eens wat dat is, mama"...(whispers mysteriously) "een durfsteen"
    "En wanneer ik niet naar een kindje durf te gaan, dan moet je daarover wrijven en dan durf je dat wel. "

  • Mama jij bent de slimste!!  ....Wat is dat slim?
    (so far for getting complements)

  • Maar ik vind dat zo coooool.

  • Hebben wij ook een borloren voorwerp? (when we found a bit of Duplo behind the curtain on a pile of things that are stacked there)

  • De trap is steil, ik kan zo rap niet (whining)

  • (while brushing our teeth at the sink)
    Waar gaat dat water hier naartoe als het hier weg is?
    (I give simple explanation of plumbing and sewage that eventually takes water back to the rivers and the sea)
    Ah, ik laat nog een beetje lopen dan, dan hebben de vissen zeker genoeg!

    (ok I still have to do some explanations on ecology etc)

  • (at breakfast table)
    K: "Vanwaar komt kaka?  Maar wie maakt dat?"
    G: "De darmen in je buik maken dat."
    K: "Wat zijn darmen? Hebben die prikkertjes en roerertjes?"
    (what follows is a rather absurd and untasteful explanation from him how bowels would create poo with the use of picks etc).
    ..."En wanneer de kaka aan het plafond van mijn buik komt, dan moet ik naar het toilet."

  • Kijk, ik heb zoveel gedronken  (is measuring the empty part of his bottle of juice with his fingers)  : 1-2-3-4-5-6  . Ik heb 6 meter gedronken!

  • (He's eating very well and finishes his plate first. I ask him if he wants some more)
    "Niet teveel want dan ben ik niet de winjaar. Maar jij bent ook de winjaar, jij bent bijna klaar hoor mama."
    (He finishes his 2nd plate as well after which he leaves the table while he turns to me)
    "Jij mag nog 2 stukjes eten en dan mag je van mij stoppen."  

  • Oh die zijn zo schattig!  (kleine penne  en ook klein gesneden boterham)

  • While he's making pudding with his dad
    K: "Waarom kan mama dat niet?"
    J: "Mama, kan dat ook hoor."
    K: "Ga je het haar leren?"
    K: "Als we dan nog eens een feestje voor mij doen, morgen of zo, gaan we er dan weer maken?"

  • (halfway on our walk downtown)
    We zijn er bijna bij de wandeling

  • (when we walk by the ice cream shop)
    K: "Mag ik een ijsje?"
    G: "Nee"
    K: "Maar ik heb honger!!!"

  • Die schoen die ademt, die wil ik  (grr for Geox publicity in between kids programs on tv)

  • En de dinodag noemt hoe?  (pointing to his calendar icon on Tuesday)

  • Kijk ik kijk boos. Ik ben een politieagent en polities kijken altijd boos

  • (on the toilet) Ik heb superveel honger dus ik heb mijn buik eerst wat leger gemaakt

  • (he tells a story from school first in short and then starts over again with more details) Dat was het hele grote verhaal

  • Beertje krijgt een boomknuffeltje. Een boomknuffeltje is heel zacht.

  • (Beertje made a drawing with the babysit)
    Wow hij is precies al een grote jongen, eh?

  • Papa was al eens bij de toren van Cars en daar rijden altijd de vrienden van Cars voorbij. Ook als de bus is gaan slapen dan komt Cars voorbij  (cfr Big Ben the week after Jan was in London)

  • Ik ga kiezen maar jij mag ook mee kiezen hoor. Jij mag iets voor de mensen kiezen . (cfr the adults?)
  • G: "Hebben jullie lepeltjes op school?"
    K: "Ja van de verwarmtijd"

    (would that be lunch time?)

  • Hahaha die zijn bijna dood van 't lachen  (when he sees children giggling on tv)

  • K: "Krijg ik een snoepje?"
    G: "Nee je boterhammen zijn niet op."
    K: "Maar ik heb honger!!!!"
    G: "Awel, dan kan je een boterham eten."
    K: "Maar weet je hoeveel honger ik heb? Ik heb een miljoen honger!"
    G: "Ok, ik zal je een boterham geven uit je boterhamdoos."
    K: "Maar een boterham is niet een miljoen!"

  • We are in the car with the radio on and there is a phone conversation on the radio with one of their listeners , apparently named D.  (same name as our neighbour).
    "Is dat onze D. ??"

  • Weet je waar heksen bang van zijn.....(whispers for the suspense)   Olifanten!

  • Ik wil dat het weer mijn verjaardag wordt (5 days after his birthday....that's going to be a loooooong wait)

  • Ik wil ook eens naar jouw werk gaan, heb jij ook speelgoedjes  (cfr Kids@Work). Ik ben op papa's werk geweest en nu ben jij er ook eens geweest eh?  Ik wil nog eens naar papa haar werk en ook eens naar jouw werk gaan spelen.

  • (when I pick him up at school): Ik heb me gesneden, kijk mama (showing his hand with a major bandaid).
    Kijk, ik zal je tonen waar, aan iets scherp, kijk hier aan de glijbaan, kom maar, het zal je wel lukken denk ik. 
    (shows me a sharp piece of nut on top of the playground tower). Kijk hier heb ik me aan gesneden en toen heb ik lang geweend en toen heb ik gestopt.

  • Heeft Spiderman die gemaakt?  (pointing to a spider's web)


Comments

Popular Posts