Kabouter conversations - August 2018


  • Kijk daar is de autostraalweg!!   (the radiation of cars seems to be a real issue nowadays ;) )

  • We saw a homeless man sleeping on a bench in the woods .  I tried to explain a bit on homelessness and poverty to Kabouter.
    "Maar misschien kan hij hem wassen in zo speciale WC's waar ook een douche in is, misschien."
    "Ik denk dat een boef in zijn huis is, daarom heeft hij geen huis meer. Ofwel is zijn huis ingestort?"
    "Ik ga proberen centjes oprapen die dieven laten vallen hebben om te helpen."

  • I accidently bump into Kabouter and apologize
    "Dat is niet erg mama, je weet toch dat ik nooit boos ben op jullie mama en papa?"

  • Ik vind gevecht met filmpjes voor kindjes wel leuk

  • Ik heb die sap gekozen maar niet die (pointing at a glass of beer on a terrace)

  • Ik heb per ongeluk gevraagd om koffie voor jou met koekjes  (it wasn't quite so much by accident as he wanted to have some cookies so he ordered a coffee for his dad with 2 biscuits)

  • "Dag Jezus, dank je wel voor die ketting met het kruisje van mama en ik ben blij dat ik nu altijd tegen je kan praten."

  • Kom we gaan voetballen. Ik ben BelgiĆ« en jij bent Frank   (...he picked up half of that world cup hype ;) )

  • Ik wil naar school  (on August 22nd...good timing :) )

  • Als ik later groot ben, mag ik alleen naar een show gaan? 

  • De Kampioenen zijn super grappig, maar weet ik wie ik het grappigste vind? Fernand. "Man man man."

  • There is a nature documentary on tv on the desert
    "Hey, zijn dat woestijnvoswolven of zoiets?"
    "Stappen ze er dan nie top? "  (if the foxes are same colour as sand)
    "Eten die muizen??? Te gek!! Maar muizen zijn ook wel lief."

  • Ik kan dat maar 1 dag midden in de nacht onthouden. Maar als ji het weer steeds zegt, onthou ik het beter tot dinsdag  (he had to remember taking bringing something the next Tuesday).

  • During some hot days, Kabouter suffered from some nose bleedings and that stresses him
    "Hoeveel bloed zit er in mijn neus?"  (while the bleeding is happening)
    "Mag ik nu drinken want bloed is echt niet lekker."
    "Hoeveel dagen voor ik weer snot in mijn neus heb?"

  • Ik vind het nog gezelliger als we allemaal nog sneller gaan dooreten, vind je dat ook niet mama?  (look who's talking...the world's slowest eater!)

  • K: "Ben je al wakker mama?"
    G: "Ik ben wat wakker aan het worden en ik ga zo ook naar beneden."
    K: "Oh maar jij mag hier nog even blijven hoor, dat is niet erg mama."

  • K: "Maar wat gaan wij worden als wij grote mensen zijn? Waar gaan wij wonen?"
    G: "In een eigen huisje misschien samen met een vriend of vriendinnetje en misschien krijg je later kindjes. Maar je mag hier nog even wonen hoor."
    J: "Nog 2 jaar"
    G: "Ja, als je 7 jaar bent ga je toch een eigen huis kopen eh? Dan zullen we eens bij jou op bezoek komen en jij bij ons. "
    K: "Als ik 7 jaar ben???  euh??"
    K: "Maar zijn jullie dan al dood als wij grote mensen zijn?"

  • "Ik heb per ongeluk geliegd. Maar ik was dat vergeten. " (he lied about eating his lunch or forgot the fact that he didn't eat his lunch)
    "Ik heb nog eens geliegd bij Stekelbees toen ik zei dat ik dat vergeten was."

  • Nu ga ik even mijn stem weggooien

  • Ik denk dat dat een mama hond en een papa hond is. Maar ik denk dat ze misschien hun kindje hond hebben thuis gelaten omdat het hier gevaarlijk is met die auto's. Dat kan eh. ...
    Maar jullie gaan nooit weg eh zonder ons? Behalve als jullie naar een feestje voor grote mensen moeten eh?"

    (monologue while we have lunch somewhere on a terrace)

  • Is de voordeur toe?  Nee? Maar wat als de boeven komen? Maar waarom niet, we zijn hier niet dichtbij de politie!

  • We wilden rommel maken maar jij bent er nu dus wij hebben jammer genoeg geen rommel gemaakt  (I'm glad I entered the room on time!)

  • Wij hebben nu zonneplaneten eh?  Als de zon op ons dak schijnt in Leuven dan schijnt dat terug naar de zon en dan wordt dat energie.

  • Ik ga even het licht uitdoen daar, ik heb het niet meer nodig en ik denk daar aan.   Anders gaat de energie van die lichten op daar.  (I tried to explain him about energy waste and there was a cartoon about an electricity outage...something stuck for a moment)
  • Bestaan er papa's en mama's die geen kindjes hebben?

  • Als er ergens zo een laken is (points to the print on his pyjama) en ik lig eronder dan ben ik gecamoufleerd.

  • Ik wil zo een stift! (sees school publicity)

  • Dit is een superheld...maar niet van de 'inkwedibels', maar bij de club van de Hulk . (comment on his little playmobile figure)

  • K: "Zijn alle mensen allergisch?"
    J/G: "Nee niet iedereen"
    K: "Isack zegt dat iedereen allergisch is.   Aan wat is papa allergisch?"
    ....
    (conversation where we explain some allergies and which I suffer but that Jan doesn't etc)
    G: "Dus je kan Isack vertellen dat jouw papa niet allergisch is."
    K: "Maar hij zegt dat iedereen allergisch is!! Maar als hij dat zegt kan ik zeggen dat ik allergisch ben aan brillen want ik heb toch geen bril nodig."

  • G: "Hoe was het kampje vandaag?"
    K: "Saai en hier is het ook saai!"

  • Jan leaves abroad for work and Kabouter looks disappointed when he sees his dad leave
    G: "Ga je papa missen terwijl hij weg is? Dat is ok hoor, ik ga hem ook missen."
    K: "Ja, want jij ziet papa graag eh? Jij ziet hem graag omdat hij met jou wou trouwen."  (hmm that sounds a bit desperate, no?)
  • ALLES GAAT GOED OP DE WC!!!   (we get updates when Kabouter goes to the toilet during dinner)
  • Beertje, we mogen vandaag niet roepen omdat mama zijn oor pijn doet.
  • K: "Bloh bloh bloh. Ik spreek alien want ik ken de alien taal. "
    G: "Oh heb je dat geleerd van een alien? Heb je een alien ontmoet?"
    K: "Nee ik heb die klank bedacht en toen wist ik dat dat alientaal was."
  • We kunnen een tekening maken voor Tati  & Carine (ladies from Beertjes daycare where it's his last week) . Help jij mij dan opschrijven "Bedankt voor het passen op mij vroeger als ik klein was." Schrijf je dat op mama dat we het niet vergeten? Schrijf ook maar op dat het vanachter op de tekening is. 

Comments

Popular Posts