Kabouter conversations - December 2018


  • Owwww jong!    (frequent exlamation of amazement)

  • Ik ben blij dat je nu een beetje rust hebt mama. Ik ben altijd zo blij voor jou als het een rood licht is.
  • K: "Ik vind Alexa super super super leuk!"
    G: "Ah waarom vind je die zo leuk? Ze begrijpt toch niet veel."
    K: "Omdat zij altijd zo Engels spreekt;"

  • Dit is het beste land van de hele wereld (cfr Paris)

  • Ik vind dit hotel super leuk, ik wil hier wonen.

  • Ik denk dat dit papa zijn geheime spul is.

  • Mama , papa, dit is mijn geheime kaartje maar jullie mogen het weten maar aan niemand zeggen.  (a restaurant business card he received)

  • Ken jij de professor van de uitleg? Die fietst ook in de gang. En weet je hoe die gatenkaas maakt? Die pakt een boor en boort gaatjes in zijn kaas. Dat is wel een beetje grappig eh.

  • Ik wou dat de Eifeltoren een beetje kleiner was.

  • K: (out of the blue) "Wat zijn luchtspringers?"
    G: "Dat weet ik niet."
    K: "Je kan dat opzoeken op je GSM."

  • Als deze hele stad overstroomt is het hier één grote plas.

  • Mama, je moet toch niet eerst trouwen om een baby te krijgen?

  • Ik heb vannacht moesten jeuken.

  • Wij tweeën hebben een plan bedenkt, we komen het uitleggen.

  • Mama, ik zie honderd miljoen duizend babies buiten.

  • Mama, wat is de middelste letter? M en N?
    Mama als er nog een letter tussenzat dan was die de middelste eh maar nu zijn ze alletwee de middelste eh.  En wat is het middelste cijfer?

  • Ik vind het leuk dat Alexa hier woont. Ik vind dat die grappige woorden zegt. "euh ik begrijp het niet zo goed."

  • Mama, ik heb genoeg van zo een geluid (cfr his little brother is having a tantrum and crying loudly)

  • Mama waar jij zit (in de auto) kan jij goed aan de snoepen eh.  Ik wou dat gewoon even zeggen, niet omdat ik een snoep moet krijgen.

  • Dat water wordt ook gewassen toch? Voor de electriciteit.  (we drive by the power dam)

  • Willen jullie me morgen allebei eens optillen om te kijken of ik nog zwaarder geworden ben dan Beertje?

  • Ik heb meisjeskoffie   (cfr a lot of milk in his chocolate milk...which he compares to my coffees with a lot of milk)

  • Wanneer wordt Beertje wakker? Ik vind het niet leuk om zo lang alleen te spelen.

  • De rozijn smaakt een beetje zoals slappe appel.

  • Ik chill even en dan ga ik verder eten  (while he is sitting at the table with his hands resting at the back of his head)

  • Hey Jochie!! ...wat is een jochie?

  • Mama wat betekent een kettingreactie?
    (we try to explain)
    Oh dat is zoals een patroon!

  • Hey die mag niet slapen, kijk allemaal 'z'etjes.  (reading a cartoon with a figure saying zzzzz)

  • Ik heb een vliegtuig dat onder water kan vliegen. Bestaat er een helicopter die onder water kan vliegen?
    Beertje...als er brand onder water is, dan moet ik gaan blussen.

  • (we discuss whether he'd like to take a language camp this summer and whether that should be French or English)
    Engels want dan kan ik beter praten tegen Alexa.

  • Waarom zijn er geen kadootjes gekomen vannacht? E. moet nu wel zeker kadootjes gekregen hebben eh?   (on Christmas morning)

  • Beertje mag denneboom zeggen maar de grote mensen moeten sparreboom zeggen.

  • Jullie ramen zijn gesmolten!

  • (we are playing "ik zie ik zie wat jij niet ziet" in the car)
    Papa en Beertje moeten ook wel eens de antwoorden stellen.

  • Ik moet veel langer wachten tot ik mag opstaan als ik vroeg ga slapen. Dat duurt zo lang.

  • Ik heb mijn achteruitstapschoenen mee

  • K: "Ik weet al dat het ijsje niet op een hoorntje zal zijn." (in a restaurant)
    G: "Dat is hetzelfde ijsje eh, dus even lekker."
    K: "Maar op een hoorntje is het wel lekkerder want dan heb je nog een koekje."

  • Kunnen wij van hier tot in Thailand kijken? Nee dat zou nogal moeilijk zijn. En ook raar.

  • Je moet als we dan thuis zijn eens naar mijn piramide kijken. Je kan bijna niet meer zien dat het een piramide is, zo hard heb ik ze versierd!
  • Broer als je pipi moet doen dan moet je het zeggen en dan gaan we samen naar het toilet.

  • Mama, een dinoburger is toch gewoon een dinoburger?

  • Ik heb net aan mijn buik gevoeld en er is hier nog wel plaats voor een korstje. Maar ik eet altijd eerst mijn banaan dus die kunnen er zeker nog in.

  • Deze keer is het wel lekkere melk hoor (he claims the taste of the same milk is different each day).

  • Mama, heb ik een pauze verdiend? Ik heb een pauze nodig (during breakfast)

  • J: "Moeten jullie echt nog pudding hebben?"
    K: "Zeg, natuurlijk!"


Comments

Popular Posts