Kabouter conversations - January 2019


  • (Mother of his best friend phones and then his best friend comes on the phone)
    W: "Wil jij komen spelen deze middag?"
    K: "Ik dacht dat je het nooit zou vragen!"

  • Kijk een politiewagen. Die zullen vast ergens het verkeer gaan regelen misschien.   Dat kan eh, het verkeer gaan regelen zonder sirene eh.

  • Ik ben niet moe, ik strek mij gewoon.

  • (a visitor arrives at our home)
    Visitor: "Het regent....een beetje, niet veel maar het regent een beetje."
    K: "Dat kunnen wij wel aan"

  • (I've been lecturing him for not listening to me and walked away. When I come back, he gets this big grin that he seems to fight so I question him on that as well)
    "Maar ik wil niet lachen mama, ik krijg gewoon altijd zo'n grappig gezicht, maar ik wil dat helemaal niet doen."

  • Mama kan je tot honderd tellen?
    (I start counting)
    Mama, als het even niet meer gaat mag je wel even inademen hoor.

  • Wat is half plus twee?  En vier en een half is vierenhalf? Hoeveel is een half en een half? Twee?

  • Hoeveel is 15 en 5? Dat weet ik niet, want ik heb toch niet 15 vingers?

  • K: "Mama hoeveel is één en honderd?"
    G: "Honderd en één"
    K: "Dat is wat ik zeg toch?"

  • K: "Beertje, wat is honderd en honderd?"
    G: "Dat is nog te moeilijk voor Beertje hoor, dat kent hij helemaal nog niet."
    K: "Ok, Beertje, wat is 100 Zuma's en 100 Zuma's."
    B: "TWEEEEEEE"

  • Als je zo een stem gebruikt, betekent het dat je een mopje maakt.

  • Het eerste woord dat je zegt is "het" toch? Maar bij ons is dat geen regel, eh?

  • B: "Hoe laat is het?"
    G: "Het is middag."
    B: "Hoe laat is het???"
    G: "12u41"
    K: "Owwwww jong!!"

  • (Overheard while Kabouter and Beertje were playing at home, running around in the living room and crawling under the table etc...)
    "De mensen zijn in nood! We moeten ze gewoon dood doen, de dieven. Begrepen?.
    Alle mensen zijn gelukkig in hun huisje. We moeten naar ons hoofdkwartier, snel! We zijn op onze geheime plek.
    Kom we moeten naar al onze vrienden, ik denk dat ze aan het vechten zijn. Kom vrienden, we gaan eens aan die slechten tonen wat we allemaal kunnen, toch vrienden? Kom op hier gaan we!"

  • He, we hebben een toertje gelopen. Zo (points with his finger along the street), zo en zo. We hebben een avondtuur beleefd!    (we just did some errands in the city center)

  • We rijden op de weg naar A en K, maar we kunnen hun huis niet tonen want anders waren we er al. We kunnen het maar tonen als we er zijn.

  • Het is jammer dat onze tanden niet in elkaar passen.  Zoals die haai op die T-shirt, die heeft gaatjes en daar passen die puntjes in. 

  • J: "Welk fruit wil je mee naar school."
    G: "WATERMELOOOEEEN."
    (ok, he has no clue about seasonal fruit yet)

  • Beertje kan echt al bijna een mannetje tekenen hoor, want dan moet je 2 rondjes. Eén voor het hoofd en dan nog een rondje en dat is de buik en dan kan je hier zo een streepje trekken en dat is het been.

  • Mama, je kan bijna van het tapijt een vlieger maken, maar dat gaan we niet doen eh?   (about the placemats at the table during dinner).

  • Hier in die blauwe lijntjes zit bloed eh?
    (we explain a bit about the pumping heart and vains, ...)
    Op je piemel zijn ook zo blauwe lijnen, daar komt ook bloed. En dan passeert de pipi naast het bloed.

  • Het is wel vermoeiend om harde kaka er uit te duwen. Slappe kaka komt gewoon als je 1 keer duwt.  (no taboos at that age).

  • Hebben vlinders een bloem als huis?

  • Ik moet die tekening nog afkleuren.

  • oooh die haai kan ook zijn tanden in elkaar zetten.

  • Ik zei dat dit een babystoeltje was omdat mijn knieën veel te lang waren voor dit plankje.

  • (we had to stop the car along the road because Kabouter had to pee...but once out of the car,  he can't pee)
    Oh sorry, het was foppipi

  • (he came down when I was snoozing in bed)
    Ik denk dat het 2e muziekje zo meteen het echte zal zijn.

  • G: "Amai jij klinkt wel helemaal niet ziek hoor"
    K: "Ja mijn stem is nog even gewoon."

  • Ik hoop dat deze virussen niet lang in mijn lichaam blijven hoor.

  • Joepie ziek thuis EN sneeuw, perfect.
  • Als ik een kat was en in de vuilbak woonde, dat zou ik niet leuk vinden.

Comments

Popular Posts