Kabouter conversations - April 2019


  • Als de aarde kapot breekt, waar moeten wij dan wonen?

  • Oooh een goederentrein met steentjes en James moest ook al eens zo een trein trekken. Als wij nu in die trein zaten dan zaten we tussen de steenkes en dat zou niet leuk zijn.

  • Praten giraffen en zebra's met elkaar? Maar welk lawaai maken ze?

  • Ik kan het verhaaltje niet horen want het is te luid.

  • Ik ga effe proberen kaka te doen want ik heb stekels.  (cfr cramps)

  • K: "Mag ik volgende keer op mijn verjaardag een pinjata?"
    G: "Weet jij wat dat is?"
    K: "Neen"
    [I laugh]
    K: "Jawel dat is om met een stok te slaan en daar zitten kadootjes of snoepjes in."

  • Maar er zijn in BelgiĆ« toch ook taxi's ?  (out of the blue while walking home from school).

  • Hoe noemt deze stad nu weer? (at home)

  • K: "Ik ben al bijna zo groot als jou"  (states the boy who is 2/3rds of my size in all seriousness)
    G: "Ja als je in het middelbaar zit zal je opeens groter dan mij worden en dan ga je naar beneden kijken als je tegen mij praat en zeggen 'dag kleine mama'"
    K: (cracks up in amazed laughter)

  • Beertje, ik krijg hoofdpijn al je blijft zingen.

  • B: "Ik zit in de insjtapklas!"
    G: "Stap jij dan in de klas van juf Elke?"
    J: "Ik heb ook al in jouw klas gestapt hoor, zit ik dan ook in de instapklas."
    K: "Neeee dat betekent dat niet, dat is niet de instapklas! Dat wil zeggen dat je daar eerst alle dingen moet leren voor je naar het kleuterklasje van juf An mag gaan. Dat is voor alle kleintjes."
    B: "Ja voor de kleintjes, die moeten naar de insjtapklas" (nods)

  • Mama, er zit een spin op je rug.  Fopje, 1 april!!

  • Mama er zit een kabouter op je hoofd. Fopje 1 april.   Het is toch nog een hele week fopjesdag eh?  (it was April 2nd)

  • Detectives hebben toch altijd een pet aan? Of een muts? Die zoeken gestolen dingen of die zoeken wie het gedaan heeft.

  • Vrijdag moest iedereen die een vriendin heeft of een vriend of veel vrienden had, die kreeg van de juf een pijl en boog en we moesten die schieten...MOPJUH. Hoeveel april is het nu? 7 april!!!

  • K: "Is ontelbaar ook tussen de letters?  "
    G: "Wat bedoel je met ontelbaar? Dat is geen letter. Je hebt wel een tekentje voor oneindig."
    K: "Is dan oneindig ook ƩƩnenoneindig, tweeƫnoneindig, tot negen en dan weer nul?"

  • Ik kan al tot oneindig tellen maar na oneindig komt eigenlijk in het echt ontelbaar.

  • Heeft papa in alle landen een werk?

  • Is confituur een Frans woord? Komt dat dan altijd van daar waar ze Frans praten?

  • Weet je wat er gebeurt als je zuigtablet neemt? Dan lijkt het alsof je een tuutje hebt ingeslikt en er binnen in je mond nog op zuigt.

  • Hey Google, ben jij de vriend van Alexa?

  • Hey Google, kan jij mij frans leren?

  • Est-ce que je peux avoir un bwisqwieee s'il vous plaĆ®t?

  • Als ik een groter kindje ben dan Beertje, zo 10 jaar of zo, dan mogen wij ook cola drinken toch?

  • De dokter heeft het bloed uit mijn arm gedaan. Hier zit nu een echt gaatje in!

  • Kunnen grote kindjes ook sterven? Maar ik wil niet sterven voor ik heel oud ben.

  • K: "Oh de kerk in Parijs die aan het branden was".
    G: "Ja dat was een hele oude kerk, al 800 jaar oud."
    K: "Was jij mama toen al een ouder kindje toen die gebouwd werd?"

  • Kan je vanuit de lucht de ruimte zien?  Echt...kunnen wij zo ver kijken?

  • Mama, zijn er in BelgiĆ« ook dieven? 

  • Alle mooie mannen zijn zo lelijk, als ik ze zie!   

  • We walk in the city and after 300m Kabouter urgently needs to pee while just before leaving at home he didn't have to go.  He tends to go to a tree as we've done before but I tell him that the police doesn't want everyone to just pee wherever in the city and that they can give fines for that. That message sets off some panic.
    "Maar ik kan nog niet zo schrijven op zo een briefje!!! Ik ben nog te klein! "

  • Rie ra roet, pesten is heel goed! ..... Mopje, maar ik weet al dat dat geen grappig was. Ik probeerde het niet grappig te maken.

  • Kan iedereen uit de planeet kijken?

  • Mama papa ik denk als jullie kleine kindjes waren en oma en opa en euh moeke en vake, ik denk dat toen #likeme de enigste zangers op ketnet waren.

  • (Jan discovers grey hairs, more than in the past)
    Mag ik eens kijken?   Ooooooh jaaaa, jij wordt super oud! Jij wordt bijna een opa en dat wil ik niet.

  • Mama, ik zeg een raadseltje. Welke ster kan nooit in de hemel?
    .... een zeester

  • Als ik zes jaar word, gaan we dan eens een nieuw huis kopen?

  • Ik wou dat alles waar wij niet meer inpasten, groter werden (cfr old clothes)

  • Van wat is banaan gemaakt?  Maar is banaan ook wat gemaakt van melk?

  • (his elbow hurts after bumping into something...he's being dramatic)
    Als het toch gebroken is, dan moet ik vandaag veel melk drinken eh want daarvan maken ze skeletten.

  • Maar er bestaat toch geen brood dat je niet mag opeten?

  • Waarom staan er altijd van die palen met lichten?  Ooooh staan er alleen lichten bij kruispunten?

  • Ik heb  vandaag van kunst geleerd, van die mannekes die op onze glazen bekers staan waar een door de buik van een andere kroop (cfr keith haring figures). Ik heb aan de juf gezegd dat die op onze bekers stonden thuis. Mijn vrienden vonden het maar vreemde mannekes omdat ze geen ogen en geen mond en ook geen neus hebben. Wel een beetje raar eh.

  • (through babyphone when he can't catch sleep)
    Mama ik ben bang. Als ik mijn ogen toedoe, dan denk ik dat jij doodgaat.

  • Als wij de wereldbol raken met onze vinger, dan komt die uit de lucht en komt hij door de bol en dan ziet iedereen dat.

  • De aardbol lijkt plat maar er zit bol in wereldbol.

  • Geestjes die bestaan toch echt en die wonen toch op wolken? Ik weet het niet misschien , ja zoals met Shimmer en Shine, die wonen op de wolken. Maar die verstoppen zich want willen niet dat wij hen zien. Maar de lucht is hun huis.

  • Het pijntje van bij Josse is bijna weg aan het gaan maar het pijntje vanop school heeft nog wat rust nodig.


Comments

Popular Posts