Kabouter conversations - May 2019


  • K: "Jongens hebben toch alleen een sigaretje."
    G: "Huh, wat?"
    K: "Jongens hebben toch alleen een sigaretje?"
    G: "Bedoel je dat meisjes nooit roken? Meisjes roken ook soms."
    K: "Hahahaaaa, je bent erin getrapt"
    G: "Dat is toch geen mopje?"
    K: (frustrated) "Dat was WEL een mopje"

  • Als de melk binnen ons dan hard wordt, dan vormt ze het skelet eh.

  • Mama, de pups van Paw Patrol doen nooit pipi en kaka. Dat is toch raar?

  • Noemt die groep koningin? Maar het waren jongens?  (he's confused about the band Queen)

  • HAALLOOOOO WERKMAAAAAN!
    (to me) Wij kennen die zijn naam niet eh. 

  • (when I was going to walk the boys to school during the week before Mother's Day)
    "Mama...je kent de regels eh" (with a serious voice, while holding up a finger in the air.  The rules were that mommies were not allowed in their classroom that week because they were preparing a secret project). 
  • v
  • (when we come home from school , the week before Mother's Day)
    "Jij moet even in de gang wachten want ik moet nog iets verstoppen."
    ...
    "Ok, het is verstopt nu."
    ...
    "Mama, je mag wel niet bij mijn speelgoedbakken gaan kijken eh."

  • Welke kleur is de bliksem?

  • Mama, niemand kan toch op zichzelf liggen. Dan gaat je hart stuk. 

  • Hoe zien longen eruit?

  • Mama, papa, als één van jullie sterft dan gaat dat toch in het nieuws komen?

  • Kijk eens mama hoe grappig, die zitten in de winkel te chillen.

  • Dat is een makkie

  • K: "Wat bedoelt ze met het noorden kwijt?"
    J: "Weet je wat een kompas is?"
    K: "Dat is met lettertjes, kleiner dan een klok , euh, zeer oud en het draait zo een beetje."

  • (Jan and I discuss the fact that our repaired coffee machine is broken again and that it needs to be sent back into repair)
    Ik denk dat de meneren  die onze koffiemachine gemaakt hadden, vroeger op school toen ze moesten luisteren over de koffieles niet goed opgelet hebben. 

  • Ooooh een Quicky  (when he sees a Quick fast food restaurant). Ik vind de quick superleuk

  • Mama je mag niet aan mijn oog komen  (... a whole story that a child threw a chair to his eye and his eye hurts etc)... Oh misschien moeten we er ijs opleggen want dat hebben we nog niet gedaan.

  • (upset at the table)  Moeten wij nu ander eten dan?  Neeeeee jullie begrijpen het niet!! Moeten wij ander eten dat in de frigo zit, patatten en zo eten?  Neeeeeeeee jullie begrijpen me niet!
    (it went on for a little more before we got what was the reason he was so upset. Don't remember now what it was)

  • Ik vind het leuker als het altijd pyjamadag is. Dan moet niet altijd alles uit.

  • Is 119 telbaar?

  • Bestaat dat verhaaltje echt? 

  • Mama kunnen jongens in feite verliefd zijn op meisjes of zijn meisjes verliefd op jongens?

  • Waar is Jezus in feite in het echt begraven  (question out of the blue while walking in the city)

  • Mama iedereen kan toch eens moe zijn?

  • Als ik mijn kap opzet dan is dit mijn masker.

  • Ik voel mijn hart en die is blij dat er botten bijgekomen zijn want ik heb net melk gedronken.

  • Huh, ik deed zo en ik voelde bloed stromen. woeeehoeeewoeeehoeeewoee

  • Moet ik hier eens een 8 mee maken? (playing with an elastic)

  • Het is niet eerlijk dat mijn broer op een springkasteel geweest is en ik niet!

  • K: "Ik hoop met papa dat er niet veel sneeuw meer is (cfr in de bergen) want als ik dan per ongeluk schreeuw voor lawines of zo. "
    G: "Ga je schreeuwen?"
    K: "Misschien tegen de berg voor mijn echo."

Comments

Popular Posts