Beertje's conversations - February 2020


  • Ah het pampervuilbakje (checking out the sanitary bin in the women’s toilets)

  • Ik wou je laten verschrikken!

  • Mama ik vind je schoenen heel mooi. Weet je waarom ik ze heel mooi vind? Ze lijken een beetje op papa’s schoenen.   (quetchua walking shoes)

  • Ik wil nog niet doodgaan, want ik ben een beetje verliefd op jou.

  • B: “Dat eerste papiertje plakt (he's opening a new role of toiletpaper)”
    G: “Ja dat eerste papiertje is altijd moeilijk.”
    B: (upset) “Maar ik vind dat niet leuk om moeilijke dingen te doen want ik kan geen moeilijke dingen.” (starts to cry)

  • B: "Ik ben al bijna groot genoeg om helemaal alleen in het grote bed te slapen"
    G: "Ah moet mama weggaan?"
    B: "Nee maar ik ben groot genoeg om gewoon in het grote bed te slapen. Gewoon in het bed bedoel ik, gewoon. Zonder knuffel vast te houden."
    (Gaf mij een knuffeldier)

  • Ik was een ienieminie beetje verdrietig omdat ik een ieniemienie beetje je heb gemist op school

  • Radio twee de grootste famielieeeeeh

  • B: "Je moet een alsof centje betalen om door te kunnen."
    G: "Oei maar ik heb mijn alsof portemeneetje niet mee"

  • Stokbrood is gemaakt van stok!

  • Daar zit een draaikolk in (while mixing fresh soup)

  • Welke WC gaat naar de zee?

  • Ik denk dat er beestjes zitten in mijn hart (felt sick)

  • De tegels zijn lava

  • B: "Nee papa is niet de baas. Ik ben de baas"
    K: "Nee als jij later groot bent en zelf papa van kindjes bent, dan zal jij de baas zijn."
    B: "Kabouter gaat eerst papa zijn, ik ga nog eerst mama worden."

  • Maar ik dacht dat we de koe gingen halen om soep te maken (first remark while waking up)

  • Wasabi... hihihi dat wil zeggen dat je ook een beetje moeten wassen

  • Het was Willem zijn laatste dag in de klas en nu gaat hij naar oma en opa. En na zijn oma en opa naar het vliegveld en dan gaan ze vliegen tot ze in Calambia zijn

  • Mama ik ben al de hele dag een beetje ziek geweest, ik ben een beetje verkouden. Ik moet siroop krijgen

  • Mama die siroop was niet zo goed geworden (cfr hij verslikte zich in hoestsiroop)

  • Als jij  bent gaan we wel een foto moeten maken van jou eh want ik ben verliefd op jou

  • Als deze letter (q) omgedraaid is, is het de letter van de parking. (p)

  • Ik wil ook een eigen kadootje voor mezelf (in the store when choosing a gift for someone else)

  • Mama papa kom eens kijken wat een dikke graafmachine 

  • Jij moet je paraplu buiten aandoen eh

  • (Crying loudly when he has to leave) ik heb maar te kort gespeeld!

  • Weet je wie bij ons om frietjes ging?  Onze eigen buurtpolitie!

  • Ik heb een sticker opgegeten (in the middle of the night, in a dream)

  • Ik denk dat Willem nu al op tweede vliegtuig zit naar Calambia

  • G: "Ik ga winnen."
    B: "Nee ik ben al gewinnen."

  • Wat is batman in het Chinees?

  • Papa ik heb buikpijn en ik moet geen kaka doen... mag ik stoppen met eten?

  • (radio in the car)
    B: in welke taal zingt die?
    G: in het Nederlands
    K: zelfde als wij
    B : in welke taal spreek ik?
    K: Nederlands
    B: en jij?
    K: Nederlands
    B: ook??? En mama en papa
    K: die spreken ook Nederlands
    B: allemaal dezelfde? 

  • Kijk de trein moet rijden zonder mokolotieven!

  • Ja het is heel lekker het is 425 miljoen op 425 miljoen

  • De eerste pannenkoek is voor mij

  • Hahahahaaaa hahaha papa weer je wat ik zo grappig vind? Dat je boterhammen zo lang zijn. Hahahaaaa

  • B: “Mama ik vind jouw pyjama mooier dan de mijne”
    G: “Ja, awel als je later groot bent, zo groot als ik , dan mag je mijn pyjama hebben.”
    B: “Ja als ik een mama ben, dan krijg ik jouw pyjama”

  • Mama ik moet iets zeggen. Ik vind mijn kaka niet zo leuk

  • G: hoe was Stekelbees vandaag?
    B: 160 miljoen op 160 miljoen

  • B: “Maar papaaaaa, papaaa”
    
G: “Jaa”
    B: “Maar ik vroeg het aan papa, niet aan jou. “
    
B: “Papaaaaa”
    J: “Ja jongen”

    B: “Maar dank je voor je sleutelhanger”

  • Mama ga je een foto maken van mijn melksnorretje?


Comments

Anne said…
Hoe slaag jij erin dat allemaal te onthouden?
Er zitten altijd zo'n zalige dingen tussen :-)
Goofball said…
@Anne: oh de meeste vergeet ik want wat ik niet binnen de 15 min noteer op mijn notitie op gsm, ben ik vergeten. Die notitie staat automatisch in de cloud en daar kan ik ook aan vanop mijn mac, dus uiteindelijk kopieer ik het gewoon in een post (soms incl typfouten van snel op gsm te tokkelen). Vooral hun geweldige uitspraken in de auto waar ik dus niets kan opschrijven, probeer ik hele rit te memoriseren om dan aangekomen me af te vragen "damn, ze hebben iets keigrappig gezegd, damn, het was zo een goetje ...en 't is weg".

Anne said…
Haha dat kan ik me voorstellen!
Je hebt sowieso al een heel groot archief, zal ook leuk zijn voor hen later :-)
ElsS said…
Ze zijn inderdaad allerheerlijkst om te lezen
Le petit requin said…
Hahaha, ik lag efkes plat met die "Maar ik dacht dat we de koe gingen halen om soep te maken". Wat voor rare droom zou daar aan voorafgegaan zijn?
En inderdaad echt keitof dat je zoveel bijhoudt! Mijn ouders hebben op cassetjes sommige conversaties met ons opgenomen en dat is echt keitof om te herbeluisteren (al moet ik ze echt wel eens digitaliseren).

Popular Posts