Kabouter conversations - August 2020

  • Als je een huis in de woestijn bent met elektriciteit ook, al kan dan niet, maar wacht mijn vraag komt zo, nee nu, kan je dan ijs erin doen gaat dat zo?
  • Als we mieren kunnen zien, dan kunnen we ook microben zien? En zijn virussen nog kleiner?
  • Mama je gaat het niet geloven maar vandaag ik heb vandaag gebeatboxt in een microfoon!
  • K: Weet je wat ik hoop? Dat ondergrondse huizen in de toekomst bestaan.
    J: Dat bestaat.
    K: Owli, echt?
    J: (uitleg over bunkers enz)
  • Waarom zijn er bij een tempel altijd zoveel trappen? Misschien voor als bandieten boven komen ze dan vallen ... boink boink boink  (maakt vallende beweging)
  • Aaaargh ik krijg die strepen van de zon niet af  (while washing his suntanned feet with his sandal stripes as clear white lines)
  • Aaah jouw voet is eng omdat daar al die strepen op zijn (zichtbare bloedvaten)
  • Oei daar gaat het ook slecht. Volgend jaar een nieuwe president!!! Een betere president dus niet zijn neefje of zijn broer of zo want ik denk dat die ook dom zijn.  (Trump in het nieuws)
  • Stoute president jij moet een mondmaskertje dragen
  • Welk dier eet in feite luizen en kunnen we die als huisdier nemen?
    Maar van wat gaan luizen dood?
  • Geboren elfen altijd uit een bloem?
  • Ik heb een jetpack gebouwd in lego. Dat is een rugzak met raketten in en dat noemt in het echt ook een jetpack
  • K: “Is dat een meisjeskoe?”
  • G: “Je moet eens goed kijken”
    J: “Of dacht je dat die koe vier piemels had of zo”
    K: (heel veel gegniffel) ja nee dat zijn die dingen om ze vast te pakken
    J: Ach zo
    K: Alle waar de mensen zo moeten doen (maakt melk beweging)
  • K: (ruimt 1 bord op) Ober, ober, ik ben toch een ober
    G: Een ober doet wel meer hoor, die dekt de tafel, brengt drinken, ruimt alles op, ik denk dat ik meer een ober ben.
    K: Maar ik ben nog te klein voor al zoveel klusjes te doen.
  • Mama hoe schrijf je seizoen? Kan je dat eens hier helpen schrijven (zoekbalk netflix)
  • Boomblaadjes maken toch zuurstof mama?
  • Kan een donut smelten?
  • Kan je ook eens eten bestellen uit groenland? Weet je waarom? Omdat groenland kou is en misschien maken ze er heerlijke koude dingen zoals gazpacho.  (tijdens hittegolf)
  • Mama hoe kan het dat mensen die op de zijkant van de planeet leven of onderaan niet vallen
    (Uitleg zwaartekracht)
    Oh maar voor glazen zou dat wel handig zijn dat als je dat laat vallen het niet kapot gaat maar gewoon voorbij zweeft. En telefoons!
  • Papa dit is een goeierik omdat deze het kristal vastheeft
  • K: Ik zit al aan het laatste seizoen! (Ninjago op Netflix)
    G: En wat ga je doen als je alles gezien hebt?
    K: Opnieuw kijken
  • Mama ik vind het niet leuk dat ik niet alle seizoenen heb. Ik vind wel stukjes op YouTube in een taal die ik niet begrijp
  • K: Ik hoop dat zeehonden geen kaka doen op het strand
  • G: Nee dat denk ik niet
  • K: Waar doen die dan kaka?
    G: Ik denk in de zee zoals de vissen
    K: Hahahaha misschien zijn er wel 100 toiletten in de zee en dan gaan die vissen zo doempiedoempiedoem
  • Ik heb ook zo op dat sterretje geduwd zodat er ook allemaal figuurtjes op je scherm komen (commentaar nadat hij mijn gsm gebruikte om vriendje te facetimen)
  • Heeft een regenboog eigenlijk een ronde vorm?
  • Hoe is de aarde de aarde geworden?
  • K: Waarom heb je zo een dikke buik, je bent precies zwanger
    G: Dat is omdat jij veel te hard gestampt hebt toen je erin zat, nu is mijn buik helemaal uitgerokken
    K: (Gegniffel) (wat ninja moves)
  • Grote mensen praten echt al veel minder
  • Ik vind het wel leuk dat als ik wat verdrietig ben jij altijd een beetje met mij komt praten
  • Kost een butler centjes want een butler thuis zou wel leuk zijn
  • Ik ben wel benieuwd hoe we als we volwassen zijn of 8 jaar zijn of zo, hoe we er dan gaan uitzien en of ik dan nog altijd schattig ga zijn. 
  • Amai zo klein en die durft dat. Die is bijna even klein als mij (tv talent show met kind op groot podium)
  • Ongelooflijk die kunnen optreden voor zoveel kindjes en mensen. Ik zou dat niet durven
  • Ik wil iets zeggen (honderdduizend keer per dag. Ipv iets te zeggen wordt het altijd eerst aangekondigd)
  • Komt na 100 , 1000?
  • Is dat Trump?  Da's onze aartsvijand. Boe boe boe Trump
  • Is dat nu weeral van die schoenwinkel (Brantano news on tv)
  • Chocomelk  (uiterst irritant stopwoord constant in absurde conversaties)

    vb: 
    J: Welke dieren vond je het leukst?
    K: Chocomelk

    vb. Vind je rood een leuk kleur?
    K: Chocomelk
  • Ik denk dat de 2 professors een beetje verliefd zijn. Kijk, ze krijgen rode wangen en kijk, ze wandelen samen  (in tekenfilm)
  • Ik vind water leuk! Misschien ben ik niet gemaakt voor de zee, maar voor water? 
  • Ik denk dat ik weet waarom ik zo weinig drink. Alle sapjes enz. zijn toch ook gemaakt met water? Ik wil het sparen om te spelen
  • K: zei jij nu net fuck?
    J: Nee ik zei niet fuck?
    K: ah ok want dat is een onbeleefd woord eh zoals shit
    B: Fuck fuck fuck fuck…hahahaha …fuck fuck fuck
    K: Oh nee, we hadden dat waarschijnlijk beter niet gezegd eh.
  • Oh nee k ben vergeten die bril op te heffen! Gelukkig moest ik niet schudden (wc bril)
  • G: Die adelaar is 14jaar
    K: Wow geen wonder dat die al zo goed kan vliegen
  • Ben je wel zeker vriend dat je dat wil want de vorige keren lustte je dat niet  (tegen broer)
  • Dat zijn de kluizen van de LEGO school (een of andere lego constructie)
  • Shit de aardappelen zijn verbrand (uit een mop gepikt...nu  nieuwe irritante stopzin)
  • Hij lijkt op een alarmsysteem (broer heeft mega huilbui)
  • K: Welke naam heeft deze storm?
    G: Oh die heeft geen naam. Het is gewoon een onweer dat komt.
    K: Ik ga deze storm een naam geven. Ik noem deze Lucky
  • Ik ben blij dat er terug internet is (na een internetpanne van 24u die de kinderen verbazingwekkend rustig doorstaan hebben). 

Comments

Popular Posts