Kabouter conversations - September 2020

  • J: Het is goed dat we daarnet gewandeld hebben want nu zou het niet meer zo goed zijn. Het gaat precies regenen.
    K: Oh maar dan zijn de regenwormen en slakken wel heel blij
    B: Waarom zijn die dan blij?
    K: Dat weet ik niet maar die zijn toch blij als het regent? Dat is toch zo?
  • Ik snap niet waarom alles zo fake eruit ziet behalve Josh. Hoe kan die tekenaar Josh zo goed tekenen en lijkt de rest allemaal zo fake?  (watches a cartoon with interaction of a real actor)
  • Dit is toch goed voor de natuur zo, zaad van een boterham ook al hebben ze dat moeten maken van water. Zo zonder vleesjes omdat ze geen dieren daarvoor doden.  (checking if a meatless sandwich is good for nature)
  • Hij heeft wel veel werk. Hij moet ober zijn en de aperitiefjes klaarmaken. (commentaar op de ober in een restaurant)
  • Ik vind dat er wel veel lieve mensen zijn op de planeet omdat er veel mensen met ons praten zelfs als we ze niet kennen zoals die daar. 
  • Wat? Gaan we als ik klaar ben direct naar huis? Dan ga ik gewoon traag eten (op restaurant)
  • (praat tegen een onbekende op een terras op restaurant)
    K: rook jij sigaretten?
    Meneer: Ja
    K: Echt?
    Meneer: Ja da’s niet goed eh.
    K: Waarom? Waarom blijf je dat dan doen?
    Meneer: Ja ik heb wat tijd nodig. Wil je dat ik stop?
    K: Ja
    Meneer: Ok dan zal ik dat voor jou proberen.
  • Ah deze ken ik van de reclame.  (ziet speelgoed)
  • Kijk mama, nu kan je goed zien dat ik deze moet wassen (toont me pikzware voeten)
  • K: Mama, toen jij papa leerde kennen voor het eerst toen waren jullie nog niet getrouwd eh? Wat deden jullie toen?
    G: Toen werkten we allebei in Nederland
    K: En waren jullie direct verliefd?
    G: Nee, niet direct, maar we deden leuke dingen samen
    K: Oh ik snap het en dan gingen jullie eens samen iets drinken of zo. 
  • Mama omdat jij en papa het soms zeggen en omdat jij het wellicht gaat zeggen, zal ik het maar al zeggen: ik sta hier niet voor mijn plezier eh
  • (We lezen boekje)
    G: Oh kip met appelmoes dat vind jij ook heel lekker
    K: Ja, maar als ik een kip als huisdier zou hebben zou ik wel niet die kip bakken
  • Mamaaaaa kan je eens komen kijken? Ik denk dat mijn lip is gescheurd (door babyfoon)
  • Wat doen ze met de auto van iemand die dood is?
  • Ik weet wie de reuzen zijn van de insecten. De mensen. Alleen voor mieren enz. bestaan reuzen maar niet voor ons.
  • J: amai aan wat heb ik jullie verdiend
    K: Aan mama’s buik. En gelukkig heb je er twee want we zijn heel cool
  • K: Ik heb al een cadeautje gevonden
    J: Ah, maar dat is niet voor jou maar voor nonkel P, die is ook binnenkort jarig
    K: Maar dan zou dat wijn zijn. Volwassenen willen geen speelgoed
  • (Gert late night op tv)  Huh is dat Gert??? Oh die heeft dus een nieuwe job, daarom dat hij niet meer voor Samson kan zorgen
  • K: wat doen ze in Imec (we rijden er net voorbij)
    J : (uitleg over chips maken en dat chips computers en ipads enz doen werken)
    K: ah voor het paswoord. En is het door hen dat het muziek rood is nu op de ipad
  • Mamaaaaa mamaaaaa (door babyfoon lang na bedtijd) Ik moet iets vragen. Ik wil weten waarom grote mensen altijd langer mogen opblijven
  • Dat is toch raar dat mijn vrienden in de klas zeggen dat ze naar de kermis geweest zijn. Die is toch helemaal nog niet gekomen?

    (wel, euh, euhm...sorry jongen maar na 3 weken zwijgen van mama en papa is ze alweer weg jongen. Nieuwe kans in 2021)

  • (ik kom de kamer binnen midden een conversatie tussen Beertje en Kabouter)
    K: "Oh nee, da's niet goed. En Jezus heeft dat moeten doen en dat was niet goed."
    G: Wat heeft Jezus moeten doen?
    K: Zij had zo een spijker in haar hand?
  • Oh van wanneer is die foto? Amai, ik was toen echt schattig! 
  • Ik weet nu alle opdrachten van het muziekpak maar ik weet nog niet welke op welke verdieping is en ik ben ze dan vast dan ook allemaal vergeten. 


Comments

Popular Posts