Kabouter conversation's: November 2020

  • Kijk Beertje dat is Trump en die is niet goed voor Corona want die heeft gezegd dat je geen mondmasker moet dragen.
  • J….en De Wever …. (conversatie over politiek )
    K: Waar is die bever?
    J…die zit gevangen in zijn politiek model…
    K: Hebben ze een bever gevangen?? waar?
  • Ik heb geen idee waar ik mee bezig ben (schaken)
  • Serie betekent dat er nog andere afleveringen zijn toch?
  • Waarom noemen ze dat een kapelletje en niet kapel. Ah dat is een soort bidhok om in je tuin te staan bidden
  • Waarom zijn wij niet gaan stemmen? 
  • Maar moet je kiezen of mag je allebei? 
  • Oh my god
  • Als ik later ook wat ga werken dan kunnen we sneller een nieuwe telefoon kopen als jullie dan nog niet op pensioen zijn want dan krijgen we met drie centen van de baas
  • K: Ik vind grote broer zijn wat moeilijk want dan roept Beertje de hele tijd “ik wil nu winkeltje spelen en ik wil nu dat en …” en da’s wat lastig.
    G: Maar grote broer zijn betekent niet dat jij altijd de wil moet doen van Beertje, soms of vaak mag je ook doen wat jij graag wil. Ik heb de indruk dat jij wel vaak dingen doet om iemand anders plezier te doen die je eigenlijk niet zo heel graag doet.  Da’s heel lief wat je doet, maar soms mag je ook jezelf plezier doen.
    K: Ja ik wil ook niet het slaafje zijn. Jij probeert ook niet de baas baas baas over mij te zijn maar te zorgen dat ik een normaal mens wordt
  • Papa, die wafel is echt heerlijk, maar ik snap wel waarom hij mislukt is. 
  • Ik eet elke dag een appel. Maar iedereen wordt toch eens ziek
  • Die spreekt toch een beetje zoals moeke? (hoort Westvlaams op tv)
  • Ik denk dat er veel pokestops zijn op het kerkhof omdat de dood belangrijk is en dat we ook aan de doden denken bij spinnen.
  • K: Mama ik ga het niet te luid zeggen maar (fluistert) je mag niet tegen Beertje Chilly Willy zeggen want dan wordt ie boos.
    G: Ah.. euh k denk niet dat er risico was dat ik dat net ging zeggen
  • G: sorry, maar S kan toch niet komen spelen want ze is al bij A geweest vorige werk en de mama van A heeft veel risico op Corona en dus mag S niet bij nog andere kindjes gaan
    K: ah ok S en A hebben een bubbel gevormd, ok
  • Ze hebben gelijk. De nieuwe president heeft echt gewonnen want die zit al aan de 300 en Trump nog aan de 200 (grafieken tijdens het nieuws)
  • (Jan niest een keer)
    Jij moet geen Coronatest , jij hebt er al een gehad!  (Euh dat klopt maar dat was in juli) 
  • (spelend)
    K: Kom we gaan doen dat we nog een call hebben
    B: Ja ik moet in een call met mijn vorige juf! 
    K: Ja ik moet in een call met mijn baas. Ok hallooo, ja dat is goed, ja ok draag
    B: Wacht ik moet nog in een call met al mijn vrienden eh! 
  • Papa hoeveel is 12 min 45?
  • Weet je wat moeilijk is op een kaart? Een weg naar boven tekenen als het omhoog gaat.
  • Wow die mens is heel gemeen (commentaar op een film).     Wow nu is mr Moon ook niet zo lief geweest en nu heeft hij geen geloof meer in zichzelf.
  • Mama, er zit hier echt een psyduck nu.  (continu Pokémon Go conversaties) 
  • Mama, ga je met mij mee naar de vogeltjes, er zit een magicarp.  (nog van die Pokémon go conversaties)
  • Oh die batterij is zoals Jezus die heeft ook zijn leven voor anderen gegeven.  (een batterijpack laadde de platte gsm op tijdens een wandeling totdat het batterijpack leeg was, maar de gsm wel weer werkte).
  • Oh  ik heb gehoord van thankxgiven! (Tijdens nieuws)
  • Papa mag ik iets vragen. Geloof jij eigenlijk nog in Sinterklaas?
  • (vanuit bed)
    K: Mamaaaaa ik hoorde iets raar en ik dacht dat er dieven of moordenaars zijn
    G: Maar zotteke zoiets moet je niet zo snel denken.  Dieven en moordenaars bestaan eh, maar zoveel zijn er niet hoor, de kans is wel heel klein. Mama wordt al wat ouder en ze heeft nog nooit dieven gehad.
    K: 0%
    G: Nee ik heb gezegd dat die wel bestaan
    K: 5%?
    G: Ik weet het niet
    K: Ok dan.  Ik denk tussen 60% en 0%
    G: Ik denk dat 60% veeeeeel te hoog is hoor. Vast veel lager
  • (Beertje komt thuis van school met hardgekookt ei. Er zijn sinds vorige week schoolkippen in de tuin)
    J: oh heb jij een eitje mee van Flip en Bavet op school?
    B: Jaaa
    K: Nee het komt uit de fabriek
    B: dat is niet waar, het is een eitje van Flip en Bavet!! (heel verontwaardigd)
    K: Nee het komt uit de fabriek want er staan lettertjes op.   

Comments

Anne said…
Een bidhok, schitterend!

En ela, Ward De Bever, ik zeg dat wel al lang hè :-D
ElsS said…
Slim gezien van die lettertjes op het ei, hem moeten ze niets wijsmaken ;-)

Popular Posts