Kabouter conversation's - January 2021

  • J: Wacht nog 2 seconden, ik moet de auto eerst nog sneeuwvrij gaan maken
    G: Als je 2 seconden zegt, bedoel je dan 2 minuten? 
  • Weet je waar ik blij voor was voorbije jaar? Raad eens, het is voor Corona. Dat de spuitjes al klaar zijn!
  • Weet je waar ik super dankbaar voor ben? Dat de wetenschappers en de fabrieken zo hun best gedaan hebben voor corona
  • Heb jij dat nu op de Facebook gezet?
  • K: kan ik straks eens bij Levi om te gaan oefenen met een poes? Maar zit hij onze bubbel?
    G: Nee, maar je kan wel eens aan het raam gaan zwaaien maar je mag niet binnen gaan
  • G: wat vond je niet fijn aan dit jaar?
    K: dat vake gestorven was en corona
  • Zou ik dit op YouTube zetten? Kijk ik kan dit op YouTube zetten! (Wanneer het gevaarlijk wordt dat de kinderen onze gsm soms in handen hebben)
  • Als ik Joe Biden was en ik was president, het eerste dat ik zou zeggen is “Gooi Trump in de cel”. Ook al wil ik nooit koning of president worden. 
  • Bah dat was walgelijk, echt walgelijk. Ik ga ze opeten zodat ik ze nooit meer hoef te eten.  (een of andere groente)
  • Beertje, ik verveel me, voor de 2e keer, wat moet ik doen, anders ga ik weer op Pokémon Go gaan spelen eh
  • G: ik heb een dikke buil op mijn bil want ik ben tegen het logeerbed gelopen en nu ziet die geel
    K: Huh? Kan dat. Dan is dat niet een blauwe plek maar een gele plek. 
  • Wat waren de eerste films?
  • Waarom is het altijd in tientallen dat we maximum mag rijden?   (borden 30 / 50/ 70/ 90/...)
  • Mama ben ik al in slaap gevallen? (vraag tijdens autorit)
  • Weet je wat ik een beetje jammer vind? Omdat ik hou van de natuur vind ik het jammer dat we geen elektrische auto heb
  • Soms kan sneeuw ook echte kunst zijn vind ik.
  • Moeten de mensen waar jij baas van bent ook luisteren naar jouw baas?
  • Beertje dat wordt lol hebben!
  • K: Ken je die mop van die mummie?
    J: Nee vertel
    K: 't is ingewikkeld.
  • Wie speelt de hoofdrol in een hotdog?
  • Dat was te gek (sleeën)
  • Ik was ook bijna al eens even ver als papa gegaan. Dat was gisteren, dat was het beste (sleerecord)
  • Ik ben uit je buik gekomen dus misschien vind ik wel een paar dezelfde boeken leuk als jij. 
  • K dacht dat het saai zou zijn (wandelen alleen met mij). Net zoals toen met de reuzewandeling met papa.  Uiteindelijk is dat toch wel heel leuk. 
  • Zijn er kerkers in België?
  • Is er al een nieuw soort Trump?
  • Ik weet wat krantenkoppen zijn. ... dat is een zinnetje die moet zorgen dat de mensen de rest willen lezen.
  • Dat kan ook wel een goeie krantenkop zijn daarbij “wowlet eet rugzak “ 
  • Niet dat ik je een slechte trainer vind mama, maar ik moet het toch zeggen, jij kan echt slecht Pokémons vangen
  • Gelukkig kan ik nog naar het geluid kijken (nadat ik de ipad wegleg aan tafel)
  • B: Oh is Joe Biden weer president geworden
    K: Niet weer, hij is nog geen president geweest!! Maar hij heeft wel al geholpen. 
  • En leeft Obama nog?
  • K: Is Napoleon gedood?
    G: Napoleon? Hoe ken jij Napoleon?  Euh nee die is gestorven alleen op een eiland?
    K: Huh?
    G: Ja de mensen waren boos omdat hij altijd maar oorlog maakte en hij moest dan alleen op een eiland gaan wonen
    K : Oh nee, da’s echt wel niet lief!!! Ik denk dat God en Jezus dat wel anders zouden opgelost hebben hoor.

    Maar ik heb gehoord dat Napoleon wel zo een beetje goed was als baas van het land maar ook niet echt zo
  • Beertje ben je klaar? Wil je beginnen met de oorlog (ze spelen oorlog maar zijn wel beleefd)
  • Wij gaan met hem wel afrekenen. (ook tijdens een spel met legomannetjes)
  • Is dat al een burgeroorlog (rellen uit NL op tv)
  • Een burger zijn 2 dingen: een hamburger en dat zijn wij
  • Zeg Beertje, leuk zeg, ik zit hier op te ruimen en kijk eens…wat zit jij te doen? Jij zit te spelen…
    Zeg Beertje, voor de 2e keer, kom me liever helpen ipv zo met de autootjes
  • Wat ? Moet die zijn ballen geknipt worden? Hier, onder zijn piemel? Whaaaa (krimpt fysiek in elkaar)….(het gesprek gaat over een kat)
  • J:   (tegen Beertje) En wie zijn pancakes zijn het lekkerste: die van papa of die van Juf Ingrid
    B: Van papa
    G: Heb je dat aan juf Ingrid gezegd?
    K: Nee dat mag je niet zeggen want dan is ze gekwetst.  Je kan misschien zeggen "Jouw pancakes zijn ook heel lekker maar die van mijn papa vind ik toch wel een beetje lekkerder" maar het is heel moeilijk want anders is ze verdrietig.
  • Als je iemand boos maakt, is dat dan erg voor die persoon? 
  • Beertje, hoe laat denk je dat het is? 40000 ontelbaar? Ok ok. 

Comments

Le petit requin said…
Haha, zalig lijstje! Ik moest al bij die eerste luidop lachen, want dat doe ik ook keivaak "ik ben er direct, 5 seconden... 5 minuten later komt J. dan nog eens vragen wanneer ik nu van plan ben van effectief te komen ;)
En die beleefde oorlog :')
Els said…
Wat een heerlijke lectuur alweer

Popular Posts