Kabouter's conversations - January 2022

  • Eerst Corona, dan covid en wat is de naam van de laatste variant?
  • Ik wens dat corona nooit meer terugkomt
  • Oh wow, ik wist niet dat vroeger ook kinderen met enthousiasme naar school wilden
  • (Tegen Beertje terwijl ze samen Minecraft spelen en Kabouter’s mannetje op kop loopt ergens in het spel)
    En is mijn kont mooi?
  • Waarom noemt de Mol , de Mol en niet bijvoorbeeld de muis?
  • Papa heel goed voor het milieu dat je oude potten gebruikt! (Haalt zelfgemaakte ijscreme uit diepvries in hetgebruikt ijscremepotje)
  • De meeste groenten zijn groen, toch? Want ze noemen ook groenten.
  • Heftig is onze tweede naam  (als antwoord op mijn vraag om wat kalmer te worden)
  • ( tijdens het nieuws)
    Huh die wil gouden schoenen winnen? Waarom wil iemand gouden schoenen winnen?
    Beertje: ik wil wel gouden schoenen
  • Ik zou dat nooit durven, mijn spaarpot al leeg doen (commentaar op film waar kindje spaargeld uitgeeft)
  • J: kom je even helpen de tafel afruimen?
    K: als we dan een minuutje langer mogen opblijven
    J: 1 minuutje kunnen we regelen
  • We gaan eens kijken voor apreritiefjes
  • Waarom ruikt het hier naar kaas? (Snuift) je haar is het alvast niet
  • Mijn boekentas heet ook Diego! (Tegen bezorger maaltijd aan voordeur)
  • (Tijdens nieuws over vulkaanuitbarsting Tonga)
    Wat? De Stille Oceaan? Dat klopt dan wel niet meer, ze gaan dat een andere naam moeten geven
  • Praten Nederlanders ook luider? 
  • Oh nee, maar we hebben de auto nog helemaal niet opgeruimd of zo
    (wanneer Jan naar garage gaat voor testrit...kinderen denken dat hij al direct met nieuwe auto zal thuiskomen)
  • Weet je wat ik overdreven vind aan papa? Dat ik soms schermtijd vraag aan papa en ik krijg niet zoals jou een kwartier of uur maar direct vele uren
  • Was de eerste mens die Corona kreeg een vrouw of een man? 
  • Als we allemaal pastinaakt zijn… . (Hahahahaaaa). (In een gesprek over pastinaaksoep)
    (Dag later)
    Beertje, zullen we zo meteen weer plastinaak spelen?
    (ik wil het niet weten)
  • Je lijkt wel grumpy (tegen mij wanneer ik moe uit mijn bed kom)
  • Weet je wat ik wel een beetje jammer vind? Dat ik met kerst enz zo vaak boeken krijg enz, maar ik lees helemaal niet zoveel dus daar heb ik dan niet zoveel aan.
  • Oma: ik heb in geen eeuwigheid frieten gemaakt
    K: Ben jij dan echt al meer dan 100 jaar? Nee dat kan niet
  • Oh ik ben die werkmannen zo dankbaar dat die bij ons wilden komen werken (cfr de vernieuwde kelder)

Comments

Els said…
Plastinaak, pastinaakt, ... heerlijk :)

Popular Posts