Beertje's conversations : February 2022

  • Als auto’s in de winkel stinken, zouden deze ook stinken?  (luid...in een auto showroom)
  • Dat ziet er erg graaf vet uit
  • Mama, waarom kunnen vogels vliegen en mensen niet?
  • Deze saus gebruikt een kok want het is coc-tail. Coctail toch
  • Moet ik alweer niet naar school?
  • Vandaag is het geen race eh, voor als je dat zou zeggen. (wanneer hij zich traag staat aan te kleden, iets wat hij meestal tot race uitroept om ter snelst). 
  • Hoe is de eerste dinosaurus geboren?
  • Als de vloer trampoline was dan zou ik …
  • Mama, de vloer is lava!! Pas op !
    Maar onze kousen zijn lavakousen
  • Ik verveel me
  • Mama gaan we een staarwedstrijd houden? 
  • Shut up you silly face. (vaak tegen zijn broer)
  • Mama, ik wil wel eens in een cabrio rijden
  • Waarom moeten wekkertjes muziek hebben en niet grijpertjes die je pakken of zo. Weet je wat ik niet leuk vind, en misschien Kabouter ook niet: dat wij een babymuziekje hebben
  • Mogen jullie in feite nog spelen in de klas? ( vraag aan zijn broer)
  • Hello bro hoe gaat het
  • Waarom zijn waters zacht?
  • B: Ik wil altijd nog een vraag stellen omdat ik later wetenschapper wil worden.
    G: Oh da’s heel cool, dan kan je later de wereld verbeteren of iets uitvinden zoals een nieuw soort plastiek of zo waar mensen allemaal iets mee kunnen doen.
    B: of een onzichtbare computer! Maar dan kan je hem wel niet meer vinden
    G: Ja tenzij die altijd maar piept of zo.
    B: Of een muziekje speelt
    (‘K ga alvast het patent al gaan aanvragen)
  • What the F-word
  • Papa, kan je het op een ander kleurtje zetten beneden?  (Hue lamp in vernieuwde kelder)
  • J: waarom heb jij een eend op je hand (cfr stempel)
    B: Dat is een kameel!
  • Ik wil kijken of er niet nog een streepje bijgekomen is (zelftesten)
  • Waarom zit er in kaas gaten?
  • Wanneer mag ik nu eens iets zeggen???  (super boos, midden in een gesprek tussen mij en Kabouter)
  • Ik zou die put begraven met stenen en aarde zo (over waterput waarin Rayan viel en stierf)
  • (Kleuters leren over een dieren axenroos met elk dier een gave … vb een bever is goed in zorgen voor anderen)
    G: Oh en zijn mama’s en papa’s soms dan ook bevers?
    B: Ja dat heb ik gezegd dat jij soms ook wel een bever bent denk ik, want als ik me pijn gedaan hebt, dan kom je me troosten
  • Mama, wanneer ga jij jezelf nog eens testen?
  • Ik wil iets vertellen maar ik weet niet wat
  • Mondkapjuh mondkapjuh doe het op je smoel…. (hele dagen lang, het liedje van Kermit, gezongen op de melodie van Jingle Bells)
  • Weet je hoe je iemand toch kan knuffelen die in quarantaine zit? Je kan je zo leggen op een groot blad papier en zo uitknippen of zo en dan beetje kleuren en versieren als je wil. En dan kan je dat met de post een brief sturen en dan kan die dat zo om zich heen zo knuffelen. 
  • J: Waarom wil je nu geen stokbrood? Je had toch gevraagd om stokbrood te kopen?
B: Ja maar niet voor in de ochtend!!!! Da’s voor in de middag
  • Weet je wat ik misschien kan uitvinden als ik later wetenschapper wordt? Waarom water doorzichtig is! Of waarom water nat is?
  • Ik wil echt een nieuwe droom. Ik wil geen dromen meer.

Comments

Popular Posts