Kabouter conversations - March 2022

  • K: Ik denk dat 8 mijn geluksgetal is.  
    G: Ah en waarom denk je dat?
    K: Ik ben nu 8 jaar en het is superleuk dit jaar.
    G: Wat vind je nu leuker dan vorig jaar
    K: wel Corona is minder erg
    G: En vind je school ook leuker nu?
    K: ja dat vind ik wel en ook de scouts is leuker. nja, daarom denk ik dat 8 mijn lievelingsgetal is
  • Gaat Rusland nu ook ons straffen?   (nieuws)
  • Ze hebben hier wel een mooi gebiedje
  • (Verlegen hert)
    Ja wij hebben iets gemeen
  • Als Oekraine bij de Europese Unie zou komen later, gaat Poetin ons dan aanvallen?
  • T is Tarzan en June of zoiets
  • (Terwijl we naar een detective op tv kijken)
    oh ik denk dat ik de zaak heb opgelost! Ik denk dat Billy de moorder is en dat hij dan zelfmoord gepleegd heeft om dat geheim te houden.
  • Voordat je gaat panikeren, ik ga gewoon wat op mijn gemak stappen
  • Voor hamburgers moet je een beetje een grote mond hebben
  • Het voelt als vrijheid (autozit)
  • Mijn kont jeukt, heb je dat ook al gehad?
  • K: Lotte… dan moeten we aan Alex en Dennis klein denken
    G: euh, wat. Wie zijn dat?
    B: dat zijn onze lievelings youtubers
  • G:  Ben je bijna klaar?
    K: Euh nee… ik zat even mijn broer te ambeteren
  • Papa ik moet iets ontkennen
  • K: Dat is pas goooorl power, …’k kan dat niet goed uitspreken
    J: girl power 
  • (Tegen broer als we masked singer finale stukje herbekijken)
    En die is van de politiek eh dus die is een beetje van de regering of zo
  • Ik weet waarom die let ik go zingen… want ja laat dat masker maar 
  • (tv winkel reclame over een oplaadbare boor)
    K: Oh die lijkt wel echt goed, zelfs goed voor het milieu. Denk jij ook mama dat die zo goed is?
    G: (ik kijk op, was niet aan het volgen)  Tja, op reclame lijkt alles heel goed eh
    B: Als die goed is voor de planeet, wil ik die wel hebben hoor
    K: Het kan ook zijn dat het gebakken lucht is hoor. Je snapt toch wat dat wil zeggen eh, gebakken lucht? 
  • (nieuws over Milaan San Remo)
    K: Ah en daar wordt Van Der Poel dan derde, kon je dat niet even op het wereldkampioenschap doen, dat was in België…
  • J: Euh Van Der Poel is een Nederlander
  • K: Owwwar gaan
  • Het is bijna weer gazpacho tijd!! Ah ja want het wordt toch altijd maar warmer?
  • Ik heb geleerd dat bio betekent dat je je groenten hent gekweekt zonder producten zo… ja euh kunstmest of zo of dingen waarom dieren niet naar je planten komen….
  • K: Soms zit er in Minecraft logica en soms helemaal niet
    B: wat is logica
    K: of iets logisch is of niet
  • Ben jij in de fik?
  • Hoe wisten die net welke groentjes ik lekker vind?
  • Je billen zien er triest uit. Wat? Ik kan zien of billen blij zijn of niet

Comments

Anne said…
Het verlegen hert-commentaartje is zalig!!
Goofball said…
@Anne: ja er volgde nog een hele uitleg hoe dat hertje wat verlegen en afwachtend was enz, maar hij voelde zich dus verwant.

Popular Posts