Kabouter conversations - January 2023

  •  (ziet een bus rijden met "Even pauze" op het bord)
    Ik vraag me af of er ergens ter wereld een straat of dorp bestaat dat "Even Pauze" noemt. Dat zou wel grappig zijn, dan moet hij nog ver rijden. 
  • Waarom moet ik kunnen blind typen. Als ik ober wordt later moet ik niet typen.
  • Je mag niet op de lijnen stappen maar je moet op de lijnen: de bus
  • Peter Arnaud, ik had geen zussen meer dan aan een vriend gevraagd,
  • Papa kom eten aan tafel en geen ipad of telefoon eh
  • Ik denk niet dat de Paus nu op zijn gsm zit. K weet wel niet waarom ik dat nu zeg
  • Zal ik zeggen wat het nadeel is van een opendakuto? Dat je die gemakkelijker kan stelen
  • K: Papa, heb jij een advocaat?
    J: Nee maar ik heb ook geen advocaat nodig
    B: en heb jij een avocado? 
  • (Tijdens tv show)
    Waarom altijd die reclame? Die reclame verpest mijn leven
  • Zal ik zeggen wat een van mijn talenten is? Negatief denken
  • Criminelen: ik weet een oplossing: ze kunnen een andere job zoeken en als ze willen vechten kunnen ze dat in spelletjes doen op de computer
  • Ik denk dat ik buikpijn heb van de honger. Ik ben twee uur opgebleven zonder eten
  • Ik kan niet slapen want ik lig te denken dat ik weer niet voor 11 u ga slapen en dat ik morgen weer zo grumpy ga zijn en dat …
  • Ohl… en wat als Oud-Heverlee tegen Leuven moet spelen?
  • Ik wil eigenlijk iets zeggen, maar ik ben vang dat daardoor het omgekeerde gaat gebeuren
  • Ik lees liefst zo boeken die wat gemakkelijker zijn. 
  • Ik geloof veel van Jezus, maar 1 ding geloof ik niet: dat hij in zijn leven nooit iets fout heeft gedaan. Elke mens doet fouten
  • Mama er is iets mis, ik hoor de hele tijd dingen (wijst naar zijn headset oortjes)
  • Waarom moet ik nog eens naar de tandarts. Ik denk dat ik binnen een jaar of zo een beugel zal moeten of zo
  • OK. (Uitgesproken als ok (tok zonder t)….100 keer per dag “OK”
  • Mama als we zo meteen doorgaan, mag ik dan eerst zo nog een paar minuutjes op de parking zo eventjes? 
  • Oh ik heb mijn tanden al gepoetst maar nu heb ik zo goesting naar nog een dessertje. 
  • Levensadvies in 3 woorden: slik geen drugs 
  • K: Weet je een naam voor mijn gedachten? Want ik zit s nachts zo vaak tegen mezelf te denken en dus wil ik het een naam geven
    G: Rémi?
    K: Rémi?
    G:  Ja, zeg Rémi, laat me eens slapen
  • Mama, ik denk dat ik weet waarom ik zo slecht kan ademen (cfr in de zwemles).  Ofwel komt dat door een ziekte waarbij je luchtpijp te dun is en dan kan je niet goed ademen ofwel drink ik te weinig. 
  • B: Weet je dat juf M een playlist gemaakt heeft van alle kindjes en raad eens welk liedje B. gekozen heeft?....(dramatische stilte)....Warriors! 
    G: Oh van Imagine Dragons?
    K: Of van Oscar & The Wolves?  Het kan van Imagine Dragons of van Oscar & The Wolves...klonk het zo...of zo...

Comments

Anne said…
Twee keer zitten schateren.
De jongen denkt wel veel na hè?
Goofball said…
@Anne: hij denkt veel te veel na, teveel dan wat goed voor hem is en het kost hem soms al slaap.
Anne said…
Amai, da's echt wel vroeg hè, zo'n klein manneke nog. Alhoewel. Mja, als ik terugdenk aan mijn kinderen op die leeftijd... makes sense. Geef hem maar veel warmte en liefde en bevestiging.

Popular Posts