Kabouter conversations - February 2023

  • G: Hoe was je toets?
  • K: ok ca va, denk ik
  • Waarom legt een kip een ei?   Als ze die gooit, is ze kapot. 
  • K: Hoe komt het dat dit hier zo nat is op tafel
    G: omdat ik dat deksel daar omgedraaid heb
    K: ah het is goed dat je zo eerlijk bent
  • (we wandelen voorbij een bakkerij die dicht is)
    G: Ah die gaat niet meer opengaan, hij was niet met verlof, hij is failliet
    K: Oh ik dacht nochtans ...hmm ok vreemd. ... Misschien de energieprijzen of zo, maar die zijn net weer heel laag nu. 
  • Tom Waes is in feite al een beetje oud als je hem zo ziet
  • Hoe lang duurt dat eer cola uitgewerkt is? 
  • De kust is clear
  • Waarom pleeg je drie moorden en daarna zelfmoord. 
  • Deze les kan ik beschrijven in 1 woord: stom.  Er waren opeens zoveel kinderen en de groepen werden herverdeeld en wie ik ken is weg en ik voel me zo eenzaam nu en k moest oefeningen doen die ik al ken en ja pff 
  • Ik heb het al 100 keer gezegd, maar ik zeg het nog een keer: wat ik echt niet snap waarom elke moordserie zo’n leuk melodietje heeft
  • Ik vind het erg dat er zoveel erge dingen in de wereld gebeuren. Dus is het eigenlijk goed dat er geen nieuws is omdat dat vaak betekent dat er niets ergs gebeurd is
  • Wat is een mentor eigenlijk? 
  • Wonen er in rijke steden eigenlijk  meer daklozen
  • K: Mama vandaag ga ik mijn fluojasje zoeken
    G: Was je het kwijt?
    K: Niet per sé kwijt maar vergeten
  • Ik vraag me af hoe de toekomst gaat zijn. Ik hoop vooral dat er een toekomst is als je begrijpt wat ik bedoel
  • Wat is oranje en lijkt op een sinaasappel? Een sinaasappel
  • Ik wil gewoon zeggen dat ik misschien wat later ga zijn (cfr bij bedtijd) want ja je snapt het wel ( toont lange nagels). Als het goed gaat, doe ik misschien ook mijn teennagels.
  • (tijdens Restaurant Misverstand)
     Da's toch eigenlijk discriminatie, zo filmen en het op tv tonen van tja, ja, restaurant Misverstand omdat je weet dat, ja ze gaan fouten maken enz. 
  • Bij reanimeren is het de bedoeling dat je eerst ribben breekt en dan ja…
  • K: moet je een nummerplaat hebben op een auto?
    B: Ja dat is verplicht
    K: Hoe komt dat jij dat weet? Ik ga bij juf Stephanie klagen dat jij meer weet dan ik
  • Mama kunnen we meer naar museums gaan? We gaan nu al vaker maar ik vind het echt leuk. En soms filmpjes enz
  • Ik vind pretparken niet leuk. Er zijn bijna enkel dingen om overkop te gaan zo
  • Hoe komt dat dat iedereen verschillende vingerafdrukken heeft? 
  • (staat weeral eens op na bedtijd)
    Wat ik wou vragen of je misschien iets anders weet wat ik kan doen als ik weer eens wakker ben. 

Comments

Anne said…
De jongen denkt na, amai.
Wel grappig dat hij bij de juf gaat klagen dat jij meer weet dan hij :-D
Zijn opmerking van geen nieuws is goed nieuws: chapeau.
Goofball said…
@Anne: hij kloeg dat zijn jongere broer meer wist dan hij.

Popular Posts