Kabouter conversations : April 2023

  • Hoe gaat het nog met de oorlog in Oekraïne? 
  • (discussie of we naar centrum wandelen of niet en wat we daar gaan doen)
    G: Wie bijna geen boeken meer heeft van de bib, kan ze misschien gaan binnenbrengen en nieuwe kiezen.
    K: Oooooh ja want ze zijn bijna op, ik zit er door. Misschien ben ik wel deze ochtend om half 7 opgestaan en ja, ik zit er nu door.  (Cfr ze mogen niet voor 7u wakker zijn ). 
  • K heb nog steeds koud, dat hoort bij mijn leven
  • Ben je nu sarcastisch papa? 
  • Wat is een skelet in een kast? Iemand die vroeger heeft gewonnen met verstoppertje
  • K hou zo liever van meer ritme (over muziek)
  • (Staat opeens weer op uit bed en staat weer beneden bij ons)
  • Het is niet dringend, maar ik heb een vraag. Die hoes ligt nu met die ruitjes, maar ik voel dat niet zo
    (We hadden een hoofdkussenhoes opgelegd die volgens Ikea koelend zou zijn) 
  • Geen rustige liedjes, die zijn stom
  • Het enige dat ik nog niet goed kan is passen (cfr voetballen)
  • Zeg in een andere match heb je ook geen tijd om aan te lopen eh, enkel bij een vrije schop. Je moet sneller (tegen zijn broer bij het voetballen)
  • Niet dat ik me wil ergeren eh, maar kijk, Camille is er een tijdje uit en zie  (die actrice zit nog altijd in de generiek van Death in Paradise, wat zijn favoriete tv serie is)
  • Dit is alles wat ik wil op een wandeling. Meer wil ik niet. Alle misschien nog dieren.  (hij is enthousiast over een nieuw wandelpad dat we volgen).
  • Ik ben de grappenmaker thuis samen met papa
  • Is Pasen nationale konijnendag?
  • Oma: Cava voor iedereen?
    K: Voor mij liever niet
  • J: ga je eens morgen echt tot 8u in jullie bed blijven liggen? Zullen we dat afspreken
    K: we hebben nog niet gezegd dat we het verzoek hebben geaccepteerd 
  • Ooh dat wist ik niet! De app van clock is ook echt een klok
  • Ik ben voor een kwart papa en voor driekwart mama. En Beertje is het omgekeerde: voor een kwart mama en driekwart papa
  • (Jan gaat naar de mannen van de Leuvense jaartallen)
  • Gaan jullie je zat drinken van bier?  In films en series is dat altijd wat mannen doen, dan gaan ze samen op cafe enzo
  • Ik ben een gele banaan
  • Zou het niet leuk zijn als er zo twee auto’s naast elkaar rijden en op de ene een nummerplaat “WEL” en oude andere “NIE” en ze dan zo afwisselend sneller rijden zodat ene wint en dan weer de andere.  WEL. - NIE. .. WEL …NIE 
  • Goed punt wel! 
  • G: weet je hoe lang papa nog moet werken ?
    B: nee
    K: Of hij heeft het zoals altijd niet gehoord zoals we altijd doen
  • (bij terugkeer Jan uit buitenland, dag nadat de kinderen het weer eens uitgehangen hadden en ik ze op een boze stilte treatment getrakteerd had)
    Papa, heeft mama al verteld van gisteren? Ik denk dat je het haar eens moet vragen.  (met schuldig eerlijke blik). 
  • K: We hebben vandaag over Wilbert geleerd die naar een eiland ging om de dieren te bestuderen
    G: …???
    J: …??? Euh…heb je misschien over Darwin geleerd
    K: Ah ja Darwin, ja die was het ja.
    J: die experimenteerde met vogels
    K: ja met vinken.
  • Als journalist ontmoet je gewoon sterren!! Dan ontmoet je beroemde mensen. (Ziet interview op tv)
  • (bleef lang op om beetje The Masked Singer te kijken)
    G: stop jij mij in bed?
    K: alleen als je dan weer opstaat en moet j dan in bed komt steken
    G: Jamaar dat komt ervan als je maat opblijft, dan mag je mij insteken. En later sta ik niet meer op, dan zeg ik gewoon dat je moet stilzijn dat ik niet wakker word
    K: En dan ga ik op café!
    G: ah nee en geen zatte student
    K: nee zatte studenten vinden we niet tof
  • aankondiging dat Gustaph volgende week optreedt in halve finale Eurovisiesongfestival)
    What??? Zijn er al afleveringen geweest dan? 
  • (tijdens de Masked Singer, zodra een liedje begint)
    Welk liedje is dat? Ik heb al een hele playlist van The Masked Singer gemaakt.
  • Nu laat ik bananenboertjes. Net zoals op school iedere week als ik een smoothie gedronken heb, dan laat ik kleine boertjes, kleintjes en die smaken naar de smoothie

Comments

yab said…
Blijft grappig!

Popular Posts