Kabouter conversations - May 2023

  • Duiven zijn the Flash maar in de lucht dan
  • Ik vind knuffels leuk
  • K: We leren over afval en PMD enzo
    G: Ha dan kan je papa leren dat hij lege chipszakken niet in PMD mag steken
    K: ja toch, dat is toch plastiek?
    G: Dat is toch aluminium
    K: zoek dat eens op
    G: Jamaar twijfel je aan mij? Je weet toch al lang dat mama altijd…
    B: Mama heeft altijd gelijk!
    (googled intussen…blijkbaar moet een chipszak in PMD)
    K: Het is niet erg hoor als je het mis hebt, want van fouten kan je leren zeg je toch altijd.
    (..)
    G: Jullie hebben de primeur dat mama eens niet gelijk heeft. Ja lap nu gaan jullie me nooit meer geloven.
    K: Jawel hoor, dit was gewoon een vergissing want je was niet zeker eh.  (Mijne eeuwige diplomaat)
    G: Ja amai en nu hebben we allemaal iets bijgeleerd en gaan we het nooit meer vergeten. 
  • Is gepraat de juiste vervoeging van het werkwoord praten in de verleden tijd? Het klinkt zo raar?
  • Ga je dat posten op facebook? Dan ga je dat later terugzien bij herinneringen.
  • Mama, ik ben mijn brein even kwijt.
  • (Jan en ik kijken een beetje voor het raam van een immozaak aan zee). Een huisje kopen in De Haan is teveel. Dan gaan we nog naar de Ardennen, soms naar oma, ik ga ook nog naar de scouts,… Dat is teveel.
  • Wat zit er eigenlijk allemaal in die bollen (cfr atomium)
  • (Bij moeke voor een schilderij met bloemen) Is dat van Vincent Van Gogh? 
  • Beertje en ik heb net iets heel leuk gedaan aan tafel: babbelen. Misschien dat we dat wel vaker doen vanaf nu.  
  • B: en wat hebben jullie al allemaal op het festival gedaan?
    K: Pintjes gedronken?
    B: zat geworden?
    (Vriendje): adjes gedaan
    J: Nee jong, dat is zonde van het bier
  • Ik ben zo blij dat jullie me naar hier meenamen (bluesfestival Peer)
  • Nu gaan we weer moeten werken op school, na zoveel vakantie en zooklassen en zo
  • K denk dat dat deepfake is, maar dat ze willen tonen hoe het is.  (filmpje over kindermishandeling)
  • Ik ben iemand die heel veel medelijden heeft… maar ik kan wel tegen moordseries
  • Wat als we iets kopen, dan zou misschien in de toekomst de winkelier dat moeten laten weten aan de politie.  Dan als er later iets gestolen is, dan weet de politie direct wat er weg is. 
  • Ooooh da's een beetje genant (scène uit Beyond Paradise)
  • Jaaaaaa jaaaaa ik wist het , ik wist het (staat te dansen van opwinding als hij ziet dat DI humphrey naar Sainte Marie vliegt).  Ik vind nu wel dat er een dertiende seizoen van Death in Paradise moet komen (nadat DI Humphrey van Beyond Paradise weer op bezoek kwam in Death in Paradise).  
    Maar misschien is het ook een tip dat er een nieuw seizoen van Death in Paradise komt.
  • Zeker met vakanties maar weekenden kunnen ook cool zijn, zeker met verlengingen

Comments

Popular Posts