Kabouter coversations - August 2023

  • Dat was echt slechtste overgang ooit (tegen zijn vriendje die kwam spelen op zijn dj set… duidelijk fan van directe feedback)
  • Ik ben een chicken nugget (loopt flapperend rond)
  • ik wil wel eens naar Star…starrrbrooks of zo? (cfr Starbucks)
  • Mama, ben jij of zijn wij al eens tegengehouden door de douane? 
  • Als ik douanier was zou ik chipzakjes wel altijd controleren. ‘K Bedoel, je ziet de buitenkant wel maar niet wat erin zit. 
  • 2 parels van China?   Als het van China komt is het nooit een goed teken, dat weet iedereen.
  • (tegen border control security agent die ons standaard ondervraging doet)
    ‘In Belgium there is a program on tv Border security canada-usa that I like to watch!’
  • O, ik was vergeten dat er zo rode waterpalen zijn in Canada waar in films honden altijd tegen plassen
  • Ik denk dat dit een van de enige keren is dat ik wil gaan slapen.  (jetlag)
  • Als we maar 10u ontbijten is dat ook ok hoor, op scoutskamp eten we ook maar om 10u
  • Kunnen we gaan wandelen? Ik ben vast het enige kind ter wereld dat zich verveelt op het strand.
  • Mama, ben jij niet een deel Canadees, want jij hebt toch familie in Canada? 
  • Ofwel ben ik echt slecht in bellen blazen ofwel is deze kauwgom ook niet zo goed om bellen te blazen.
  • Waarom eet men hier nooit choco of zo?? pffff.  (gefrustreerd bij keuze ontbijtbuffet met weer enkel peanut butter of confituur).
  • Barb: would you like some beans
    K: No then I am gonna fart
  • (Rick Astley op radio)
    Wat? Die hebben zo even het hele eiland gerickrolled of wat? 
  • 'k Heb ooit gehoord dat papier niet zo goed vaart (over kartonnen bootje)
  • Mama wel bij de groep blijven eh. (cfr bear safety die we hen gedrild hadden op hike en ik raak ietjse achter wegens foto's nemen).
    (paar minuten later)
    Papa niet zo ver alleen voorop lopen eh
    Ik zal even voorop lopen om de beren tegen te houden. (hij heeft bear bell aan zijn rugzakje hangen).
  • Deze wandeling is mooi met hoofdletter M! 
  • Zou de tandenfee tot hier komen? (tand uit op vakantie)
  • Ben ik de enigste die een beetje zin heeft om terug naar school te gaan eigenlijk?
  • Als ik later kinderen zou hebben dan zou ik ze ook eens meenemen naar Canada want ze moeten zien hoe mooi het hier is
  • Het is niet Beautiful British Columbia, het is very beautiful British Columbia
  • Whoaaa ze hebben hier Prime in deze winkel. Dat is zo een drankje van een Youtuber
  • Ik wil hier misschien niet perse wonen, maar ik wil hier wel veel vaker komen.  
  • Groot herendom Luxemburg is denk ik wel een van de kleinste landen denk ik
  • Is het normaal dat mijn tong begint te vlammen als ik die kauwgom erop doe?
  • Ik denk eigenlijk niet dat dynamiet zo krachtig is
  • Is hij echt mijn broer?? (Beertje doet vervelend in de auto)
  • Wij zijn wel een soort van stapfamilie denk ik
  • Ik wil mijn dna achterlaten
  • Heb op YouTube in een fimpje gezien dat Canadese mensen zeer vriendelijk zijn. Je mag niet alles op Youtube geloven maar dat was zeker wel waar! 
  • Weet je hoe ik dat kan leren om minder te klikken? (hij klikspaant hele tijd over zijn broer)
  • I am scared of speed bumps but I am slowly getting over it.
  • Het is me gelukt! Ik heb tot 8u geslapen. Ik had een nieuwe techniek: ik deed alsof ik aan het slapen was.
  • Zou een beer snurken?
  • Can I have another drink and my brother another juice please? 
    Can we have the bill please?
    (hij neemt graag de lead in een restaurant)
  • Misschien tellen de beren hier liftbakjes tellen zoals wij schapen tellen als we niet kunnen slapen. (berg gondola over berg waar geweten is dat er 70 beren op wonen).
  • Misschien doen we best straks een tekencheck. (bij boswandeling met nauwe begroeiing)
  • Weet je hoe ik check of youtube videos waar zijn. Ik denk altijd: als dat echt gebeurd zou zijn dan zou het wel in het nieuws geweest zijn of in Guinness book of records? Daarom kijk ik nu niet zoveel meer naar YouTube 
  • Ik ruik dit graag (cfr rooklucht van bosbranden in Canada)
  • Deze huizen zullen vast duur zijn want papa zegt het is vaak de locatie, maar hier is de golf en dat is een dure sport en zo
  • Ik wil niet als een wijsneus klinken, maar als jullie zeggen dat we meer groenten moeten eten dan horen tomaten daar eigenlijk niet bij
  • Da’s van Darwin die de Big Bang Theory uitgevonden heeft. 
  • Ik vind het nieuws hier (cfr Canada) leuker, behalve van al die branden natuurlijk.
  • We zitten inderdaad bij de ontknoping (ik kijk tv en hij kamt Rodin)
  • Als het niet gebroken is,wat ik niet denk en ik ben absoluut geen donker maar dan denk ik dat het beste is om te bewegen 
  • (Na het kammen van zijn haar) oh nu heb ik het een soort voor niets gedaan want ik wil mijn pet dragen…. Maar de knopen gaan er wel uit
  • (tegen zichzelf bij Lego) jajaja, Kabouter heeft het weer gefixt hoor
  • (doet Duolingo Duits. "Ich brauche Geld"
    haha, die zin ga ik gebruiken als ik 12 jaar ben. 
  • Ik vind van alle kamers dit appartementje het leukste, vooral omdat we aparte bedden hebben. Allé, ik bedoel dat niet slecht eh, maar Beertje, ik denk dat jij ook wel opgelucht was dat we niet meer bij elkaar moesten slapen.
  • k ben slecht in alles, ik ben ook slecht in slecht zijn
  • Oh my god die was goed eh? (DJ overgang tss 2 liedjes)
  • Ja ik besef nu dat ik vast beter wat meer op het vliegtuig geslapen had. 

Comments

Anne said…
Zalig, goed gelachen, hoe komt hij er toch op.

Hoe hou jij dat eigenlijk bij, die uitspraken?
Goofball said…
@Anne: ik noteer zijn in "Notities" dat standaard op mijn iphone zit. De meerderheid van de uitspraken mis ik hoor omdat ik op dat moment niet kan noteren (teveel zelf in gesprek en ongepast om te beginnen tokkelen op gsm, aan het rijden enz... maar ik probeer het soms wat later te herinneren). Die app synct in de cloud en kan ik ook lezen en zien op mijn ipad en macbook. Dus als ik de blog neem, copy paste ik het gewoon in de blog.

Popular Posts