Kabouter conversations - October 2023

  • (’S ochtends bij ontbijt)
Ik heb vandaag mijn eerste onverwachte toets
  • Zou je graag het kind zijn van beroemde ouders?
  • Misschien is er nog ergens een onbewoond eiland, allĂ© een groot dan eh, en dan kunnen al die mensen naar daar verhuizen en hebben ze toch weer hun eigen land
(cfr gevluchte Armeniers uit enclave Nagorno -Karabach)
  • Wat vind jij het leukste aan mama zijn? 
  • (Zingt verzonnen liedje) lallalaaa iiiich bin Sigfried Bracke lalalaaaz
  • Hadden wij ooit een staart?
  • Kijk wat ik heb gevonden terwijl ik iets zat te doen wat ik niet moest doen
  • Mama werkt onze kruimeldief nog? Niet omdat ik misschien een pak koekjes heb opengedaan en er liggen daar nu zo’n 1000 kruimels.
  • Wist je dat zonnepanelen al langer bestonden als ik dacht, bij lego dan toch
  • Ik denk dat de beste ober een frisbee kampioen is. Die kan de borden dan zo gooien (doet denkbeeldige demo)
  • Hoe lang is de Golden Gate Bridge
  • Vind je dat ik rare vragen stel? 
  • Bij grootouders hangen altijd schilderijen op eh, wij hebben dat niet.

Dat is echt zo voor grootouders.
  • Is Aturnus een planeet?
  • Ik vind het echt niet ok dat jullie geen fluovest dragen (tegen de volwassenen na de judoles in het donker)
  • Zeg jullie moeten daar van jullie ouders uitkomen. Jullie moeten doorgaan eh. (Tegen zijn broer en de vrienden van zijn broer na de judoles)
  • Ik begin weer wat te stressen op mijn toets. Ik heb wel geoefend, maar dan ben ik altijd wat lui en de tv staat op enzo. 

  • (Staart me aan ’s avonds op dag dat mijn tante overleed)
    Ah ik dacht dat je nu keiverdrietig zou zijn of zo. (Hij is in de war omdat ik niet aan het huilen was)
  • Is acteur zijn een fulltime job?
  • K: 'k Heb toen ik uit de Sportoase kwam een muis gezien… zo groot (toont zo 15cm met zijn handen)
    G: Een muis? Zo groot?
    J: Dat was geen muis, dat was een rat. Een muis is, maar paar cm groot
    K: echt??  (half in shock)
  • Mijn brein moet nog steeds verwerken dat dat echt chocolade is
  • K: Er is zo altijd maar Nederlandstalige muziek op de radio en ik hoor dat niet meer graag, zo de hele tijd Camille en zo en Metejoor en ...
    G: En zo van die duetten zo met Regi of zo of die Nederlanders
    K: Jaaaa! Ik vind dat echt zo niet meer leuk
    G: Zo met Jaap Resema of zo...bleeeh. 
  • Sorry dat ik zo hyper was… ik heb zo van mijn momenten
  • Mag ik het verzetten? Da’s zowat het saaiste dat je kan kijken op tv (er begon een darts uitzending)
  • Sprookjeshuwelijken? Dan toch sprookjeshuwelijken niet voor kindjes van wat ik net hoorde (trailer Blind Getrouwd AustraliĂ«)
  • Wist je dat als een flamingo dood is, hij nog steeds op 1 been kan blijven staan? 
  • K: Hoeveel dagen nog tot 18 januari?  
    G: Denk eens na, dat kan je zelf uitrekenen.
    (samen rekenen)
    G: Waarom moet je dat weten?
    K: (trekt zijn ogen op met mysterieuze glimlach)
    G: Aaaaah  (nieuwe seizoen Death in Paradise)

Comments

saturnein said…
Siegfried Bracke? WTF?

En vertel eens, wat vind jij het leukste aan mama zijn? (misschien nog een idee voor een blogpost, ha)
saturnein said…
Toch wel een kadeeke ze, Kabouter. Goed gelachen :-)

Wij zijn trouwens grootouders, en wij hebben geen schilderijen aan de muur hangen ;-)
Goofball said…
@Saturnein: Sigrief Bracke was volgens mij een soort running joke in De Rechtvaardige Rechters waar we elke week wel naar luisteren. Die wordt daar vaak door de maling gehaald. Volgens mij komt het daarvan.

het leukste aan mama zijn? die knuffels, dat kinderwangetje tegen de mijne!


ik vind toch dat jullie wat schilderijen aan de muren moeten ophangen ;).

Popular Posts