Kabouter conversations - December 2023

  • Gaan we pizza eten want mijn schermtijd is op?

  • K: Zonder er ook vrouwen hulpsinten zijn? Anders is dat toch discriminatie? 

    G: Ja dat denk ik wel, maar je ziet ze wel amper

    K: Zou jij hulpsint willen zijn?

    G: Ja als Sinterklaas me hulp zou vragen, zou ik wel willen helpen.

    K: Cool en Zwarte Piet?

    G: Ja, ook, maar ik ben niet acrobatisch of grappig

    K: Jij bent soms wel grappig

  • Bij duurt het altijd wel lang om in slaap te vallen, maar eens ik slaap gaat het supersnel. Want als je slaapt worden je gedachten even uitgezet en da’s wel supercool
  • Wat doet die partij van vooruit? Waarom zijn er allemaal verschillende partijen?
  • (tegen Jan) Er was effe stress omdat mama dacht dat het vandaag examen was maar het was volgende week. Niet dat ik het fijn vindt dat ze mis was. 
  • Mijn pipi is warm
  • K: Mijn brein heeft 2 standen: 5 jaar en 10 jaar. Denk je dat ook niet?

    G: Euh

    K: Allé misschien eerder 7 jaar en 10 jaar

    G: ja dat kan. Da’s wel handig want dan kan je soms nog goed met je broer spelen.

    K: Ja en dan hoop ik dat ik minder snel in de puberteit kom.

    G: Hmm ja, want ik weet nog niet hoe ik met een puber in huis moet omgaan hoor. 

    K: Maar ik denk niet dat ik zo echt ga puberen zoals in films of zo. Misschien wel zo gamen en zo en niet meer zo veel met je mama enz. 
  • (Opent zijn snotzakdoek)
    Dat is mijn dna
  • Waarom zeggen ze “geef je rider deze code”.  Komt hij te paard? Heeft hij een harnas? Dit zou cool zijn!   (Deliveroo)
  • Mama er is een probleem. Mijn neus is een fluit geworden
  • Ik babbel nu niet op mijn ergste
  • Ik probeer al mijn stress om te zetten naar opgewondenheid (examen gele gordel judo)
  • Ik heb 510 stappen gedaan!  (Heeft net stappenteller gekregen en we krijgen elke 5 min update)
  • 
(Wijst mijn vele open tabs in browser aan)
Da’s niet goed eh, dat is allemaal geheugen
  • Die broodjes zijn gewoon echt irritant
  • G: Zeg, jullie krijgen nog eten eh, stop eens te schrokken alsof je al 2 dagen niet gegeten hebt. Dit is aperitief
    K: Oh ik dacht dat het tapas was
  • Je vais Ă  la gare. 
    Je vais Ă  la maison. 
    Je suis un garçon
    (hij pronkt nogal graag met de Franse zinnetjes die hij kent)
  • Spetterpoep
    (nieuw stopwoordje...help)
  • Huh gaan ze nu veldrijden? Waarom noemen ze dat niet nachtkoersen of zo  (een koers om 20u 's avonds op tv?)
  • Ik wou dat ik langer had geslapen omdat ik dan nu nog schermtijd had
  • Zijn dit ski’s??? Zo lang!!
  • (tijdens de Lion King)
    K: Blijkbaar gaan ze ook een film uitbrengen over Mufasa als ik Youtube mag geloven
    G: En mag je Youtube geloven
    K: tjaaa (wijfelend)
    B: Je mag Youtube niet geloven hoor

Comments

Popular Posts