Kabouter conversations - May 2024

  • k heb de indruk dat ik de laatste tijd veel kleiner kan schrijven. En mooier
  • K: Ah mama ik had nog niet gezegd dat we een nieuw werkwoord geleerd hebben “venir”
    G: ah, maar dat moet je weten als je hondjes wil roepen ‘vient Thelma vient’
    K: maar die had je me al geleerd maar ik ben zo blij dat ik de andere vormen nu ook leer. En binnenkort leren we je veux. Ik ben zo enthousiast
  • Mama ik denk dat ik er klaar voor ben (cfr. oefenen toets) 
  • Stomme gevoelige tanden omdat ze niet meer bedekt zijn met tandsteen 
  • Mama vandaag heb ik veel zin in mijn fruitje. Ik heb papa’s tip gevolgd en ik heb een fruitsalade gemaakt.
  • Zijn er echt geen regels in Ohio? 
  • Kunnen vogels ruiken? Kan je dat opzoeken? 
  • Je moet beseffen dat dat begonnen is met 1 zaadje en die is s hier in de grond gevallen en dan had he een bloem en dan zijn die zaadjes weggewaaid… (reflecties tijdens het wandelen over velden vol paardenbloemen)
  • G: dit is volgens mij de traagste wandeling ooit
    K: maar wel een leuke en dat is het belangrijkste volgens mijn mening
  • Denk je dat er verschillende soorten brandnetel bestaan? 
  • (Eurovisie Zwitserland op tv)
    B: Hij is wel goed
    K: Beertje het is geen hij want hij voelt zich onzijdig.  Het is een het. 
    Misschien heeft hij de naam Nemo gekozen want nemo is een clownvisje en die kunnen van identiteit veranderen 
  • Mama ik heb een worm gevonden en ik ga die nu brengen naar de vogels. (cfr we hebben nest in tuin)
  • (Loopt plots tijdens een gesprek de kamer uit)
    Eén moment, ik ga deze moederdag niet verpesten door een scheet
  • Ik ben blij dat ik de werkwoorden goed ken (cfr Franse toets)
  • Vouloir is mijn derde lievelingswerkwoord
  • (Dekt tafel voor lunch)
    Moet jij zo’n vis hebben zoals jij en papa graag eten met al die stukjes look erbij (cfr maatjes met ajuintjes) 
  • Hebben die pokemons geen blauwe plekken na een tijdje? 
  • (houdt mijn 2 teddyberen tegen elkaar gedrukt)
    K: Kijk mama, het zijn symmetrische...euh...hoe noem je dat zo als je zo aan elkaar geboren bent?
    G: Siamesche
    K: ja Siamesche , het zijn Siamesche beren. 
  • (Jan zingt)
    Je klinkt als Kermit de kikker
  • Ik ben even trots op deze medaille als mijn brevet van 200m en 400m zwemmen ook al was deze enkel voor deelname
  • (Hij had eerder gevraagd om op te blijven voor de helft van de Mol te zien)
    Trouwens mama, ik kies om op te blijven voor de tweede helft. 
  • Hebben ze in Walibi in feite walibis? Ik vind dat in feite niet ok. Dat is alsof Bellewaerde geen leeuwen heeft. 
    G: Bellewaerde heeft wel enkel de leeuw in zijn logo en maar noemt niet Leeuwen of zo.  Da's zoals Delhaize en zijn logo. Stel je voor dat er in elke Delhaize in de hoek in een kooi een leeuw zou zitten. 
  • Dus als ik jou moet geloven…
  • (Kijkt tv)
    Er is een bom aan boord maar het is nog niet de tweede reclame dus het is nog niet het spannende stukje
  • Zouden de katten uit de buurt s nachts op de speeltuin komen? 
  • (Op step)Weet je wat ik raar vond van mezelf. Ik zie iedereen altijd met linkervoet afstappen maar ik stap altijd rechts af
  • Deze (Anne, Martha’s moeder in Beyond Paradise) is zo een beetje de Catherine van deze reeks eh.  (Catherine is bareigenaar en burgemeester in death in paradise en beetje biechtmoeder van alle personages en olie tussen hun sociale relaties….de vergelijking die Kabouter maakt is zeer opmerkzaam over sociale relaties)
  • (Door de gietende stappen we naar huis)
    K: whoa dit is de hel
    G: Bwa in de hel is het vagevuur
    K: Je hebt gelijk. Dit is de zee

Comments

Popular Posts