Kabouter conversations - December 2017


  • Als sneeuw op het water valt, dan wordt dat ijs.

  • Nee ik ben dat  beu!   Je moet mij met gerust laten!  (to his brother)

  • Beertje, je moet wel flink zijn hoor want mama is ziek. Hoor je het? Ga je flink zijn? (to his brother)

  • Wat is er leeg? Ah die neuzespuiter!  (cfr the fysiologic water nose spray)

  • Dit is alles wat ik wou, dat heb ik gekregen!

  • Ja ik vind dat zo een grappig spelletje, daarom kan ik er bijna niet mee spelen.

  • Laat mij gewoon met gerust! (to Beertje)

  • Ik ben nog nooit naar de paardenwedstrijd geweest. Dat is waar eh, dat hebben wij nog nooit gedaan  (cfr horse race on tv)

  • Die mevrouw is verliefd, ik hoor het.  (singer singing "Baby I love you" on stage)

  • En ik ook! Maar mijn snottebel zit verstopt.

  • Maar wat zijn jullie aan het uitspoken?

  • Als we terugkomen mag Beertje met de Paw Patroller spelen want ik heb al afgespeeld.

  • Jij kan wel goed met je handen slaan.
    Jij kan wel goed met je vingers draaien hoor.
    (to Jan who is putting an Ikea kast together)

  • Doe maar met het handwasje hoor  (he doesn't want to take a shower)

  • Ik wil ook kniknaks mee

  • Tot vanavond! Wat is vanavond?

  • Dit hartje moet ik nog afkleuren. 

  • Ik ben dol op bad spelen, ik ben daar dol op.

  • Waar is het handwasje? (cfr the face cloth)

  • Ik denk dat er iemand jarig is van de fanfaremensen  (we heard a marching band in the distance, playing happy birthdayà

  • Eh je hebt dat aan van toen je met papa trouwde  (he recognised my necklace)

  • Weet je waarom ik die boterham niet opgegeten heb? Ik was een beetje ziek en daarom moest ik een éclair eten.

  • Kijk die speelgoed auto hebben we ook bij Stekelbees (cfr a Mini)

  • Er zijn ook hulp pinnokio's eh? Die helpen dinges. Pinnokio. Zoals de hulppieten en hulpsinterklazen
  • Je hebt een beetje gezweet eh!  Het is precies spaghetti  (cfr a friends long wet blond hair after she had used our shower)

  • Mijn mouwen zijn bijna te lang . 

  • We zijn kokers. We zijn kokenaars.

  • Hoe noemt je baas? Phil? hahahaaaa dat is een grappige naam, dat is bijna filmpje

  • Als jongenskindjes groot worden , worden ze papa en als meisjeskindjes groot worden, worden ze mama. Maar papa's kunnen ook een meisje als baas hebben eh?  En mama's een jongen as baas eh? 

  • Dit is om kruimeltjes te zoeken (he's playing with a magnifying glass)

  • Ik heb het geprobeerd en dat lukt hoor ( Kabouter, the notorious slow eater is explaining to his nephew, another notorious slow eater that eating in silence facilitates faster eating)

  • Ja dat is goed, doe maar hoorrr (cfr getting some chocolate milk)

  • Mama wij vieren hebben vijfENhonderd punten. Gewoon, ik heb dat voor jullie gewonnen.

  • Papa een beetje stiller zingen!

  • Sinterklaas is baas van alle statten en ook haar pieten

  • J: "Heeft papa al verteld dat hij een beer gaat krijgen?"
    K : "Een knuffelbeer?"
    J: "Nee een echte."
    K: "Is dat dan ons huisdier?"

  • Ik ga gewoon op mijn blote kousen lopen

  • Waarom is die zou oud?  Jij bent nog niet zo oud, alleen wie zo streepjes heeft overal.

  • Is dat poedersuiker?  (in a restaurant, while eating a pancake. We assume the powder on his plate and answer yes)
    ...
    Nee dat is zout!  (we all realise he has taken the salt shaker)
    Sorry mama, ik ga dat nooit meer doen, sorry. Sorry mama. 

  • Ik krijg traantjes van die ajuin
  • Is dat een feestje niet alleen voor mensen?  Echt?  Is dat voor kindjes én voor mensen?  Wow, ik ben nog nooit naar een feestje voor mensen geweest!
    (Kabouter realises he can come along on New Year's Eve)
  • Ik ben helemaal opgewond  (while he jumps around through the room, clearly over excitedly )
  • Siri, sorry, Beertje heeft op jou gedrukt. Da's niet erg eh Siri.

Comments

Sofinesse said…
Haha, zo grappig dat ik nu weet wie je bent :). Maar wat ik dus helemaal niet begrijp, waarom schrijf je in het Engels? Groetjes, Sofie!

Popular Posts