Kabouter conversations - March 2018


  • Beertje is nu 2 jaar eh.  En wat komt er na 2?  Drie?  En dan vier? Dat is ook heel leuk eh. Ik vind alle lettertjes leuk maar niet honderd.   Nul nul nul nul nul en een 1, dat is het grootste!
    Maar als je 100 wordt ben je bijna storven en dan heb je teveel gegeten.

  • Gaan we taart eten? (first thing he said when waking up on Beertjes birthday)

  • Zijn dat in die stad allemaal grappige meneren (is watching tv)

  • Maar ik krijg nooit zo een dingen voor mijn verjaardag!  (it's difficult when it's not your own birthday but your brother's birthday!) 

  • J: "En dit noemt een hamerhaai omdat zijn hoofd eruit ziet als een...."
    K: "Haaaaaai"

  • Maar wanneer ben ik groot want jullie zeggen altijd dat ik moet helpen en dat wil ik niet.

  • Je moet wel "jarige" zeggen eh vandaag ipv Beertje, want het is vandaag wel zijn verjaardag.

  • (half asleep): Mama, je moet mij een stuk van een vierkant geven.

  • K: "Mamaaaa, mamaaaa"  (while on the toilet)
    G: "Ja, wat is er"
    K: "Jullie denken zeker dat ik geen step meer nodig heb?"
    G: "Huh, wat, heb je geen step meer nodig?"

    (context: his step is broken for a while now and he has been asking to go to the 'step store' in a weekend to go and buy a new one, which we haven't done yet)

    K: "Jawel, ik heb wel een nieuwe step nodig, maar jullie vergeten dat altijd maar eh. Jullie denken zeker dat ik geen step meer nodig heb?"

    (imagine this conversation in the toilet with a butt naked toddler pointing his little finger to me to lecture me with a very serious face, including appropriate intonation).

  • Je mag kiezen met je kousen maar niet met je schoenen waar je ze aandoet  (there is indeed no left or right sock)

  • Kijk, ik had dat in mijn broeksmouw verstopt  (his underpants were still in his pants)

  • Mag ik die rugzak die Beertje gekregen heb, eventjes gebruiken want Beertje is daar nog wat te klein voor.  (opportunism to take over Beertje's birthday presents)

  • AllĂ©, mama, doe eens door, je had toch gezegd dat we vroeg gingen slapen.  (the world is upside down...the kid is rushing me to go to bed)

  • K: "Mama, ik heb vannacht gedroomd dat ik ziek was en ook dat ik weer in jouw buik zat. "
    G: "Oh en was het leuk in mijn buik?"
    K: "Ja! Maar ik heb veel bloed gezien. Ik zat tussen het bloed."

    (his fever dreams are weird....)

  • Hoe noemt een kousenbroek? Aaaah een kousenbroek noemt een kousenbroek, ik was dat vergeten!

  • G: "Kom, je moet je iPad uitzetten en het licht uitdoen."
    K: "Maar ik heb nog niet alle liedjes bekeken !!"'  (cfr youtube)
    G: "Zet je iPad uit, niet zeuren."
    K: "Maar jij zeurt ook."

  • Zitten jouw oren in jouw broek misschien?  

  • Kijk deze schoenen zijn nog goed. (shows the soles of his shoes that have stars on them). Daar kan je ook mee kamperen want dat is voor de nacht.

  • K: "Overal liefde, liefde is overal" (sings)
    G: "Weet je dat ik je heel graag zie?"
    K: "Ik zie je ook graag.  I love you"
    G: "I love you too"

  • Vite vite dĂ©pĂŞche-toi!! 

  • Papa papa, kijk ik heb een glas zoals jou voor mama gehaald. Helemaal alleen, het is me gelukt! Heb je het gehoord?  Ik heb niet gezegd 'kom je me helpen papa'!

  • We moeten een paashaas maken in de klas, en dan moeten we nog veel paaseitjes ophangen. En je moet alles mooi maken in huis, want het is al bijna paashaas eh.

  • Maar eerst is het woensdag lente! Joepieee!!! Ik ben zoooooo benieuwd!!

  • (while putting on his pyjama in the bathroom...all of a sudden out of the blue).
    K: "Een kindje halen bij de dokter of het ziekenhuis kost wel 100 centjes. "
    G: "Ah ja, wie heeft je dat verteld."
    K: "Niemand, ik denk dat. Zeker honderd!"

  • Als ik alles moet opeten, vind ik dat maar saai.

  • Ik heb hele gekke dingen gedroomd en daarom moet ik nu domme dingen doen.

  • Het is vandaag de eerste dag van Diego.  (he has a new backpack which is a dragon with the name Diego)

  • Kijk een autogrot  (cfr the entrance of an underground parking lot)

  • Komt voor de bakker!

  • Papa, jij bent de strengste dus zeg eens aan Beertje dat hij nog moet eten.

  • HĂ© wat doe jij met die zakdoekjes ?? (Jan serves home-made fries in a bowl with a tissue on the bottom)

  • "Orange" vind ik te moeilijk maar "Orange juice" kan ik wel zeggen.

  • Maar krijgen wormen ook hun babietjes uit een ei?  (random question in the middle of breakfast)

  • K: "Wij hebben geluk want zondag is geen gewone zondag! Het is een speciale dag....(mysterious voice)   het is Palmzondag. "
    J: Het was vorige week Palmzondag.
    G: "Volgende zondag is het weer een speciale zondag, dan is het Pasen!!  Maar wat is Palmzondag in feite?"
    K: "Dan is het feest en gaat iedereen zo wuiven met takjes"
    ...
    K: "We hebben een boek over Jezus in de klas waar er geen auto's in staan, geen vliegtuigen en geen treinen!"
  • (to his brother before leaving to school)  "Broer moet vertrekken, sorry Beertje, als ik straks weer thuiskom kunnen we verder spelen."

Comments

Popular Posts