Kabouter conversations - September 2018


  • K: "Mag het nu weer op onze televisie, alsjeblieef?"
    J: "Een ijsje of tv"
    K+B: "IJJJJSJE!!"

  • Waarom doen ze dat daar zo allemaal kadootjes leggen zo? (on tv you see flowers on a spot where someone died)

  • Amai daar wonen veel polities ( the Antwerp police station , a big building, is in the news)

  • Is dat in Leuven? Is dat in Leuven? Is dat in Leuven (asking for each new news item)

  • Die meneer kan wel goed koken zeg! Maar een kok heeft ook een huis eh. (watching Jeroen Meus on tv).

  • K (from the staircase after bedtime): Mama, ik moest nog iets zeggen voor ik ging slapen, maar ik was dat vergeten.
    J: Ok zeg maar
    K: Maar ik denk dat ik beter naar beneden kom om het zeggen, dan kan ik het beter zeggen
    (walks in , goes a toy, ...)
    K: "Oh ik wist niet dat dit nog hier lag" (and starts playing)
    J: "Wat ging je ons zeggen?"
    K: "Ah...ja, ik wou nog zeggen dat ik het hier heel leuk vond vandaag."

  • J: kijk dat is de nieuwe iphone die ze gemaakt hebben, vind je die mooi (watching the Apple announcements live)
    K: "Oh is die voor mij?"

  • We park the car and see an election poster at a house
    K: "Oh kijk dat is B. zijn mama! Kijk die doet ook mee aan die wedstrijd" . (the mother of a classmate is participating in the local elections)
    ../
    When we arrive home that evening he sees a poster at a neighbour's house of the same political party
    K: "Kijk die doet ook mee aan die wedstrijd van B. zijn mama, ook van het rode team"

  • Mijn enersjie is weeral op. Elke dag als het middag is gaat mijn energie snel op. Echt en dat vind ik niet leuk.

  • Beertje ga jij klappen, dan ga ik de gitaar doen (in the back of the car after requesting some music)

  • S was niet op school vandaag en we weten ook waarom maar dat weet ik niet meer.

  • G: "Beertje, heb je de kabouters gezien op school? heb jij kabouters op school?"
    K: "Ja maar die zijn niet echt!"
    J: "Oh dat weet je niet, wie poetst de school denk je?"
    (silence)
    K: "Maar dat kunnen kabouters niet vasthouden, die grote borstels"

  • We enter a shoe store and Kabouter approaches a sales assistant:
    "Hebben jullie schoenen die ademen? En hoe doen ze dat ademen?"
    (there is too much publicity on tv)

  • Ik heb mijn deur op een kwartiertje gezet

  • Ik vind het supereng om aan iemand iets liefs te zeggen. Aan iemand die supermooi is, durf ik dat niet. DAAROM wou ik niet zingen voor oma.

  • (crying through the baby phone)
    "Mamaaaa, mamaaaa"
    "Mama, het spijt me dat ik geliegd heb toen ik gezegd heb dat ik de abrikoos opgegeten heb toen ik die weggegooid heb"
    (poor boy couldn't fall asleep from a guilty conscience)

  • (to his brother )
    Wil jij tv kijken? Broer kan niet Paw Patrol opzetten maar wel op Nick Jr.  Maar misschien is het wel Paw Patrol, we zullen wel zien...Kijk nu even wachten en dan de 2 en 3....(Shimmer and Shines is on Nick Jr). Oooh jammer.

  • G: "Pas op of je tuut valt"
    K: "Zei je dat tegen Beertje? Ah ja want ik heb geen tuut en jij ook niet dus je zei dat tegen Beertje."

  • Jan asks Kabouter to behave well during his absence and to take care of me.
    K: "Oh ja, dan zal ik een beetje alsof papa zijn!"
    ....
    K: "Mama, ik heb met papa afgesproken dat ik alsof papa zal zijn.  Maar mama, mag ik dan deze week af en toe ook eens boos zijn op Beertje?
    ....
    G: "Ok kom licht uit, het is tijd om te slapen."
    K: "Maar waarom?!?? Nee, ik wil nog niet. Maar ik ging toch alsof papa zijn deze week dus dan moet ik toch nog niet gaan slapen?
  • Ik ben niet bang van spinnen. Maar ik ben wel een beetje bang van spinnen dooddoen.
    (hmm ok, so he doesn't want to take all his dad's tasks in absence of Jan)

  • G: "Wat hebben jullie in de klas gedaan bij juf Sarah vandaag?
    K: "Brieven maken."
    G: "Oh moeten jullie brieven schrijven? Naar wie ga je een brief sturen?"
    K: "W en ik wilden naar jou sturen maar dat lukte niet want we hadden niet alle lettertjes.
    Hoe schrijf je jou?  Zo (is drawing letters in the air and I desperately try to guess what he's writing). Is dat jou, zo omhoog en dan zo?  Hoe moet dat?
    Moet het zo (is writing an M in the air now).
    G: "Ja zo is een M en een A"
    K: "en niet zo?
    G: "Ah ik denk dat je papa geschreven hebt, dat lijkt wel op mama eh."
    K: "Oooh....(thinks), maar dat is niet erg eh".
    (yet I notice the letter ready in the class with big letters "KABOUTER PAPA" but the envelop seems to stay there and isn't brought home)

  • K: "Kijk dat is precies jouw auto"
    G: "Ja die lijkt er wel op, maar mijn auto is heel vuil en moet eens gewassen worden. Die auto daar is wel mooi gewassen hoor.
    K: "Maar mama, dan moet je eens als je van je werk komt, voor je ons komt halen naar de afwas.  En als je dan door de afwas geweest bent, dan kan je ons komen halen."

Comments

ElsS said…
Wij moeten ook eens met onze auto naar de afwas :-)))

Popular Posts