Kabouter conversations - September 2019


  • (evening September first)
    Wat gaan we doen? Wat gaan we nu doen? Ah ik weet het, we gaan leren lezen en schrijven.
    (he sat dutiful down at the table apparently expecting loads of homework or at least the fact that he was not supposed to play anymore. I felt sad for him for thinking so).  

  • Ik hoop dat jij altijd moet blijven wenen...want dat wil zeggen dat je altijd aan je papa blijft denken. 

  • Ik denk dat ik de waarheid ken. 

  • K: "Is het 1% lekker? Wat is 1%"?
    J: 100% is alles
    K: "Neen niet waar, ontelbaar"
    J: "Als iets 100% is is dat alles hoor"
    K: "en ontelbaar procent."

  • Mama, hoe moet je tomatensoep maken? Ik wil dat weten.

  • Ik wou dat ik een goeie microbe was. Weet je waarom? Dan kon ik in mezelf overal zien wat in mij zit. Ja, microben kunnen overal in, was je dat vergeten? Maar bestaan er goeie microben?

  • Soms is juf Mieke een beetje streng. Dan zegt ze "Elaba"

  • Om heel eerlijk te zijn, ik heb daarnet wel een beetje per ongeluk mijn handen aan het tafellaken zo afgeveegd . (honest spontaneous confession during dinner)

  • Mama ik had wel gedacht dat jij zou huilen hoor, zoals op het kerkhof in Canada, maar je hebt niet gehuild. (after first visit to the cemetery with the children). 

  • Ik ga niet boos zijn op jou ook al heb ik een babylepel gekregen. (setting the table correctly with our 2 children is a challenge these days. Fortunately they are forgiving for 'our mistakes')

  • Ik kan toch niet eten!!! (Very upset) ik heb nog geen sausjes! 

  • Ik wou het aan de juf zeggen maar het was nooit aan mij.  (disappointed boy after school)

  • Ah ik weet waarom je op een gorilla lijkt. Dat komt door je haar.   (euh...didn't see that insult coming)

  • Maar mama ik snap niet hoe blad tegen steen kan?

  • Ik zit vandaag op een grotemensenstoel.

  • Jij wou toch dat ik nog wat langer klein bleef  (after I asked him to try to eat more and do more effort so he could grow...caught me there because indeed on the evening before grade 1 I had mentioned that time flies too fast and I wish my boys stayed small a little longer). 

  • Wie bestuurt de verkeerslichten?

  • Ik heb hier pijn. Wellicht heb ik buikpijn achter mijn hart maar voel ik het alleen hier.

  • Wooaaa die kan dat beter dan mij en ik kan dat niet (a spectacular electric skateboarder races smoothly by us in the city center)

  • Je kan er in feite niet zoveel mee doen maar je moet blij zijn met wat je hebt  (a gift from the fair.)

  • Oh nee papa is naar de mannen maar hij heeft zijn mannen tshirt niet aan. Nu gaat iedereen denken van welke groep is die meneer?  (cfr Jan is part of the Jaartallen organisation aka the Men of the Year in Leuven)
  • Er zijn toch nog mannen, niet alleen jouw groep? Maar deze keer had je wel je mannen T-shirt aan! Maar je mag toch ook je mannen T-shirt aandoen als je niet naar de mannen gaat? Maar als hij kapot gaat moet je een nieuwe. 

  • Whoaaaa de kermis geeft licht. Zo coooool!!! (first time they walked by the fair at dusk)

  • Ik weet waarom vrijdag, de dag na donderdag vrijdadg noemt. Omdat je de dag daarna vrij bent.

  • Wow dit is cooler dan het lijkt

  • (I play classical music on the radio in the car including choir music).
    Is dat een oud liedje?  Oh ja dan zijn al die mensen al dood
    ...
    Als ik daar bij zou zijn dan zou ik wel luid applaudiseren.

  • Altijd als ik opsta kan ik mijn ogen bijna niet opendoen van het licht

  • Als je goed wilt leren lezen, moet je veel oefenen.

  • Ik vind de pinata echt cool.
  • Ik vind al lang nu alle melk lekker. 

Comments

ElsS said…
the gorilla 'compliment' is indeed kinda hilarious ;-)

Popular Posts