Kabouter conversations - December 2019


  • Wie heeft alles een naam gegeven? Zo als een huis en alles?  (cfr the ethymology of words)

  • Is de paddestoel groen?  (first remark when I wake him up from apparently a deep sleep)

  • k wil iets vragen maar ik snap als het niet mag maar dan ga ik niet zeuren maar ik wil eens vragen of het mag want ik zou zo graag

  • Je had de wortel in feite ook bij de p kunnen tekenen eh.... voor een peen (cfr my alphabet poster for him)

  • Je hebt in feite goede tekeningen kunnen maken eh maar de noot vind ik wel een beetje raaaarr (cfr my alphabet poster for him)

  • Papa wil jij samen met de papa van W, en A en ... maar misschien wil je niet maar we zouden geaag samen met w en a en m en a en i en de papa enz als je dat zou willen ergens samen voor ons een boomhut ergens boywen maar liefst ergens op straat of zo, we weten nog niet waar maar het is een beetje een geheim maar als het in een tuin of zo is dan kunnen we niet spelen als we op reis zijn of zo. Maar we weten nog niet waar maar zou jij dat willen en als mama wil meehelpen dan mag dat ook, maar is het erg als er dan wel niet veel grote mensen inmogen? We hebben al 2 plannen en morgen gaat a nog een plan krijgen en dan ga ik een plan krijgen maar ik weet nog niet goed waar het moet komen maar is dat goed?

  • Kom Beertje gaan we in de veranderbedjes spelen

  • (Swiping through my picture feed and finding a picture of my aunt)
    K: "Oh is die die blind of zo, die tante van opa?"
    G: "Ja mijn tante, de zus van opa. Weer je hoe oud die is? 98!"
    K: "Whoa is die heilig of zo?"

  • Ik vind papa de leukste van de familie omdat die zo een dikke zachte buik heeft om op te liggen

  • Al goed bezig hoor (shouting a compliment to the construction workers on the construction site nearby his school while we are on our way to school in the morning)

  • Komen die mensen hier straks ook - hoe noemt dat weer als ze boos zijn op de bazen van het land? (cfr demonstrations in Paris)

  • Gaan ze schieten?  (cfr demonstrations in Paris)

  • K weet dat je wellicht nee gaat zeggen maar ik vraag het gewoon eens...

  • Hadden we nu maar een lichtje bij dan konden we nu beter zien

  • Hoe maken ze drinken en eten naar kaka en pipi?

  • Oh ja dat is een goed idee maar je gaat dat vast geen goed idee vinden ... Ok een beetje een goed idee dan

  • Misschien is het een beetje zeuren maar ik ga het toch vragen. Misschien komt de kerstman dan ook bij hen met wat kadootjes? (visiting our family at Christmas)

  • Sommige kindjes denken dat het hun mama en papa is die zo een briefje schrijven van de tandenfee en een centje uit hun eigen portemonnee maar jij denkt dat toch niet eh?

  • Ik probeer en wil de grappigste zijn ter wereld. Dat meen ik (mixing 3 types of juices in his glass)

  • Mama gaan we nog 1 keer een heel klein beetje kriebelen?

  • K: "Ik heb wel geluk want ik vind de laatste tijd veel centjes"
    G: "Oh ben je stiekem rijk aan het worden."
    K: "Maar ik ben wel geen boef want ik vind dat allemaal op straat."

  • Kunnen de elfen of de kerstman ook een wens voor iemand vervullen?

  • Ik ga niet mee naar de winkel mee, ik ga nog wat verder poetsen.  Ik wil wel niet dat de klanten boos zijn straks hoor. (klanten = our friends coming over later that evening)

  • Dan wil ik nog een aardbei maar het moet niet  zonder schil. Het is niet erg dat er een blaadje is

  • Is het flink dat ik wat kerstmuziek opgezet heb? Want het is toch Kerstmis?

  • Wat is er allemaal te doen vandaag? Dat weet ik niet, alleen in de file staan is toch een beetje vervelend eh? (While playing with trains)

  • (Ik moet naar dokter)
    K: "Ik hoop dat je niet doodgaat."

  • Maar ik snap het niet hoe dat gaat als je ziek bent en de dokter kan je niet helpen, hoe je dan dood gaat. 



  • Hoe groeit een baby in je buik?
…
Maar mogen die dan nog werken? (mensen die geen kinderen krijgen)
Echt?

  • Mama, hoe kan je heilig worden?

  • K: "Mama, die verkorting op je stuur"
    G: "Verkorting?  Een afkorting is dat. Hier staat een V en een W van Volkswagen eh."
    K: "Ja die afkorting. Die zou ook kunnen van vuurwagen zijn? Hahahaha ik vind vuurwagen wel cool."

  • Ik heb ze wel nog niet geproefd maar ik vind deze de lekkerste (donuts)

  • Ik ga er dan nog wel eens over nadenken maar ik denk dat ik hierna nog wat banaan ga eten.

  • Oh en hier kom jij werken dan (store with warmste week flame on window)

  • Oh, dat gaat over Mobile School!! (publicity of Plan International on radio, mentioning children that cannot go to school)

  • We kunnen ook eekhoorn spelen in de bossen? Dan komen er veel nieuwe bomen enz. Door putjes te graven en er eikenootjes enz in te verstoppen?

  • Het is wel jammer dat we hier geen bel hebben zo

  • K: "Wanneer is het driekoningen?"
    G: "Op 6 januari, de eerste dag na de vakantie."
    K: "Amai dan zijn die echt wel lang op stap."

  • J: "Waar wil je gaan wandelen?"
    K: "De grote reuzenwandeling?"
    J: "Ah maar ik wou eens in het bos gaan wandelen ergens."
    K: "We kunnen langs dat pannekoekenrestaurantje misschien? of .... (more descriptions)"
    B: "Of we kunnen langs de oude treinen?"
    K: "Nee daar moet je fietsen."

    (I love it how my children can already discuss independently on walks and locations and woods among them)

  • K: "Waarom staat daar een 9 en een 0?"
    G: "Dat is 90, ik mag niet sneller dan 90 rijden. Kijk, dat staat op dat bord. Een cijfer met rode cirkel rond, dat wil zeggen hoe snel ik mag rijden. "
    K: "Huh, nu is het 50? Hoe kan dat, wie heeft dat veranderd?"
    G: "Ah ja, we komen in het dorpje, in dorpjes mag je zo snel niet want hier wandelen veel mensen en er zijn zebrapaden en mensen fietsen of rijden van hun oprit. Dus dan moet je trager."
    K: "Ja en aan een school mag je maar 30, want dat staat op de straat geschilderd." (indeed at his school)
    B: "En daar staat een 1 en een 5. Kijk een 5.  Dat wil zeggen dat we daar maar vijf keer mogen passeren."
    J: "Echt, mogen we daar maar 5 keer?"
    B: "Ja dat is zo, maar 5 keer."

  • B: “Gast, dat betekent loslaten”

    K: “Nee, dat betekent niet loslaten. Gast? ?? Nee da’s niet loslaten. Moet ik je zeggen wat dat wil zeggen? “

    B: “Ja”

    K: “Gast geven, da’s sneller gaan.”

  • We kunnen volgend jaar misschien een patroon doen: op maandag warme maaltijd, op dinsdag boterhammen, op woensdag boterhammen want het is maar een halve dag, .... dat is een patroon?

Comments

Le petit requin said…
Hahaha, "dan zijn die echt wel lang op stap" :-)
En gast geven is sneller gaa, zalig :'-)

Popular Posts