Beertje's conversations - January 2020


  • Un deux trois quatre cinq neuf dix! Ik heb tot 10 geteld in het Frans!

  • 'k spring over de schaduw van de bomen!!

  • In welk land ben je eigenlijk? (during  a Facetime conversation with Jan. Guess who travels a lot)
  • Ik vind het niet meer leeeeeuuuk. Ik vind het wel nog leuk maar het gaat er altijd af. (Fighting with lego where pieces disconnect too easily)

  • Papa hoe krijg je wit haar?

  • Ik wil een beetje rondrijden met de bus (upon arrival in Lille)

  • Papa moet wel leren wachten eh. Want hij heeft jouw handje en hij trekt jou. (to his brother walking too fast ahead with his dad)

  • Da’s een hele hele hele dikke winkel

  • Papa was een filmpje van de kampioenen aan het kijken. Kijk het staat hier op zijn computer . 

  • Mag ik voorgaan? Dan moet jij wel achter mij blijven eh. 

  • Dat is ook een mokolotief!

  • (Vliegt met trein door lucht)
    J: "Kan je trein vliegen?"
    B: "Hij heeft gewoon een beetje magie"

  • Mijn billen plakken aan elkaar. De protjes kunnen nog door maar de kakaatjes niet meer.

  • Waarom hebben we geen belletje maar waarom hebben we geen echte bel in de Ardennen?

  • Maar ik ga eens kijken of papa er al is. (all evening)

  • De kakaatjes duren altijd heel lang

  • B: "Mama ik kwam je wakker maken " (catches me in the hall just after I got up)
    G: "Oh moet ik snel weer in bed kruipen zodat je me kan wakker maken?"
    B: "Nee dat hoeft niet hoor... maar euh... euh de volgende keer wel... euh een beetje trager ... het donker maken eh"

  • Kijk ananappels

  • Kijk die rivier is gestorven denk ik (droge beek)

  • Om ter eerst bij het heuveltje!!!!
    (Ik haal in)
    Maar mama jij bent een team bij mij!

  • G: "Ken jij de ruimte? Kan je ernaartoe?"
    B: "Ja met een planeet"
    B: ".. en ook met een raket"

  • Dit huis lijkt hier op een boomstamhuis (cfr traditional house full of wooden beams)

  • Ik heb honderdduizend dorst. Mamaaaaaah ik heb tien dorst.

  • Papaaaa, ik mag bijna niets doen van jou. (Sighs)

  • Papa maak eens een foto van dit riviertje en dan moet je die op de foto’s op mijn ipadje zetten eh....ok en nu op mijn ipadje zetten eh

  • Misschien willen de werkmannen een parcours maken misschien met de boomstammetjes? (hypothesis why there is so many cut trees along the trail in the woods)

  • Ik heb daar geschaatst en ik ben er niet doorgevalt (some puddles were frozen)

  • Want de paardjes mogen hun bloemen opeten en dan komen er meer bloemetjes eh. Want die gele bloemen dat zijn hun bloementjes. Die noemen paardenbloemen.

  • Drie bestaat echt niet want dat is nu derde geworden.  (When to say drie and when to say derde continues to confuse him)

  • (While in the car) het is precies alsof de huisjes naar achter rijden

  • Wij hebben op onze wandeling heksensoep gemaakt . Met een beetje kruiden, dennenappels, geen modder. En dan gingen we met onze stok roeren in de heksensoep. Maar het was geen echte heksensoep maar gewoon een plas.

  • Ik wil koude voeten hebben want koud is mijn lievelingskleur (takes off his shoes)

  • Mama weet je waarom ik het licht uitdeed? Omdat ik meer schaduw wou.

  • B: "Maar wanneer gaan we nog eens naar een ander land?"
    J: "Morgen, zullen we morgen naar een ander land gaan?"
    B: "Nee met het vliegtuig naar een andere vakantie"

  • Mijn batterij is op maar ik moet nog dat filmpje afkijken (cfr iPad)

  • Kijk alle treinbanen zijn ingestort, maar sommige treinen leven nog.

  • B: "Noan en Noanmet hebben de balletjes van de kerstboom gehaald en gegooid en dan was de kerstbal krak. Dat was niet flink. "
    G: "Je bedoelt Mohammed?"
    B: "Neen Noanmet. Zoals Noan. Maar Noan-MET"
    (In his class there is a Noan and a Mohammed)

  • Ik ga bijna 4 jaar worden

  • We rijden recht in de rivier. Kijk daar lijkt het op (My gps has a blue line for intinerary)

  • De witte snelheidstrein is niet meer mijn lievelingssnelheidstrein (crying). Die witte snelheidstrein gaat zo snel dat ik hem niet meer kan zien. (He was already out of sight when driving along the highway)

  • Mama ik ben vergeten iets in de doos te stoken.

  • Het is nog een beetje verhoogd mama (I had a small bump on my nose)

  • B: "Mijn hart zit ook in het bloed dus."
    G: "?"
    B: "Omdat mijn hart ook in jouw buik zit en in jouw buik zit ook bloed"
    (I'm still a little confused but it sounds sweet and creepy at the same time).

  • Ik voel nog steeds mijn blootje (while getting dressed)

  • Altijd als ik in slaap ben, mag jij het licht uitdoen

  • Jij bent nog iets vergeten maar ik weet niet wat er achter de knuffel komt (bed time routine)

  • G: "Ga je vannacht opstaan als de pipi komt en niet in je pampertje?"
    B: "Je als de pipi me het laat weten."

  • B: "Voorzichtig doen eh mama, niet zoals de vriend van juf Ellen die de rits eens tussen mijn velletje deed."
    G: "Oh heb je toen geweend?"
    B: "Nee, ik heb bijna een beetje geweend"
    G: "Had je zo hier een traantje in het hoekje?"
    B: "Ja hier en dan moest ik heel veel wenen"
    G: "Was dat toen je die kroetjes op je kin had?"
    B: "Nee toen ik die gaatjes van de rits had."

  • Papa, ik wil eens in de ruimte.

  • B: "Je moet dat eens proberen om pannekoeken te bakken zonder veel rook. "
    J: "Bak ik de pannekoeken met teveel rook?"
    B: "Nee maar in de Ardennen dat het zo piept met veel geluid"
    J: "Ah maar dat was niet van de pannekoeken maar van koekjes bakken of zo. Pannenkoeken maken niet veel rook."
    B: "Echt? Maar hebben we hier ook zo een pieper voor de rook?"
    (conversation related to the smoke alarm that went off a few weeks ago in the Ardennes after burning something in the kitchen)

Comments

Kris10 said…
Volgens mij zijn die uitspraken mijn favoriete rubriek :)
Els said…
Altijd weer genieten :)
Le petit requin said…
Een mens zou al bijna aan kinderen beginnen om dat soort heerlijke zottigheden dagelijks te horen ;)
Die stoute, te snelle hogesnelheidstreinen toch... en dat van dat hart en die buik, dat is inderdaad niet beter te omschrijven dan met cute en creepy :)

Popular Posts