Beertje's conversations - April 2020


  • B: “Ik wil bij een andere familie gaan wonen want Kabouter….(rant about his brother)
    G: “Ik begrijp dat je boos bent op je broer maar als je bij een andere familie zou gaan wonen dan zou ik wel verdrietig zijn hoor.”
    B: “Jamaar ik wil bij een andere familie gaan wonen.”
    G: “Maar wil je ook een andere mama en papa?”
    B: (nods) “Maar ik zou wel op bezoek komen.”

  • B: Hoe laat is het? (3am - he woke us up because of a bad dream)
    B: "Een dinosaurus heeft de juf opgegeten"
    K: "Oh was het juf E. of juf A.?"
    B: "Dat weet ik niet want de juf toonde de andere kant en alle juffen op school hebben een fluovest. Een gele en 1 heeft een groene. Heb jij een fluovest? "

  • J: "Jongens dit is nu de werktafel voor school, hierop komen geen auto’s."
    B: “En ook geen spinnen!”

  • B: "Ik heb je nek eraf gesneden!!"
    K: "Neee ik wil nog niet dood...ugh...arghghlqk" (drop dead)
    B: "Dit is mijn levendmaakschietgeweer...nu heb ik je weer levend geschiet."

  • Ik doe rug passage (cfr massage)

  • Daar moeten we opletten!! Weet je waarrrom we moeten opletten? Want daar wonen autos.

  • Doe de deur snel toe want het gaat stinken (he's on the toilet)

  • De boer heeft die gezaaid en heeft allemaal hulpjes nodig zodat die kan plekken ( apple harvest picture with lots of people in a book)

  • K: "Waarom riep je mij?"
    B: "Omdat ik een nare droom gad van een reuze pizza die me volgde en me wou opeten."

  • B: "We zijn nog niet gaan kamperen (complaint at 3am)"
    K: "Dat gaan we in de zomer eens doen, nu vriest het nog."
    B: "Dan moet je zo een dekentje pakken."
    (...)
    K: "Kom we gaan verder slapen, droom maar al van een tentje."
    B: "Of van een autobus?"

  • Ben jij een oma? (question to me)

  • Maar ik heb mijn vraag nog niet afgesteld!

  • Ik wou dat ik op school was. (poor boy, my heart broke in pieces)

  • Mama ik wil gewoon iets zeggen. Ik was gewoon gevallen zonder geen pijn niet

  • Ik denk dat reuzen meer dan 100 jaar zijn

  • Ik ben heel heel dringend moe

  • Ik ruik paardenkaka 

  • Je mag ons niet in de trap laten vallen!! (cfr. in de val trappen)

  • Daar mag het niet maar daar wel! Daar mag geen huis maar aan die kant staat een huis (verkeersbord einde bebouwde kom aan rechterkant van straat zonder huis...maar wel een huis aan overkant)

  • (We passeren een bord voor 'Outdoor Animations', een firma van outdoor team building)
    B: "Wat is dat?"
    J: "Hier spelen ze spelletjes buiten”
    B :"En als het dan regent?"

  • Ik heb genoeg van mama (tegen Jan als Mathijs van mij van tafel mocht gaan omdat hij voldoende gegeten had)

  • B: “Armen, armen, aaarrrrrmeeen. Mama weet je waarom ik een liedje aan het zingen ben over Armen? Omdat we een robot aan het maken zijn en we maken zijn armen”
    K: “Beertje, zing maar verder nu”

  • B: "Hoe noemt dat weer mama?"
    G: "Hoe noemt wat? We weten niet over wat je het hebt"
    B: "Dat weet ik niet meer". (ok, that makes it a little difficult)

  • Maar ik remde ook maar de heuvel ging te snel, daarom kon ik niet stoppen. (when he races too quickly downhill on his little bike)

  • 1000 bestaat niet echt denk ik

  • Pas op voor dat mes mama, want toen op die dag met de rode neuzen toen we soep maakten met juf Ellen toen heb ik ook mij pijn gedaan.

  • Eh jouw ipadje heeft dezelfde nummertjes als de mijne, papa

  • Als het poortje open is, dan mag je door maar als het poortje toe is dan moet je 1 minuutje wachten.  Het is al 1 minuuuutjeeeuh! Weet je hoe ik dat weet? Alsof.

  • (Beertje had een nachtmerrie en dierf niet weer inslapen dus ik had hem verteld aan iets leuks te denken en dat hij dan een leuke droom zou krijgen en ik bleef even bij zijn bedje tot hij blijkbaar rustig met zijn ogen toe weer probeerde te slapen. Toen sloop ik kamer uit)
    B: “Mamaaaa, waarom ga jij weg?”
    G: “Omdat ik dacht dat jij rustig in slaap was.”
    B: “Maar ik was die droom nog aan het testen”

  • Doen we thuisschool vandaag?

  • Mama kom eens, het is ook mijn eigen schuld

  • Waarom moet ik altijd naar jullie luisteren?!? 

  • Wij zijn rijp (gerimpeld uit bad komen)

  • Ik wou dat wij eens een schat gevonden hadden 

  • Ze hebben dat bord gekocht (qr code op infopaneel)

  • B: “Papa, we moeten ook nog Croc’s voor mama kopen want die heeft er helemaal nog geen.”
    K: “Maar mama wil geen Croc’s, die wil pantoffels.”
    B: “Maar waarom? Want je kan er dan ook wel pins voor kopen en dan mag je kiezen een cookie monster of een held en in welk gaatje die wil steken hoor”

  • J: “Pas op dat water is warm”
    B: (Steekt vinger in water) “Papa heeft gelijk! Het water is warm”
    G: “Moet je dat controleren? Heeft papa soms niet gelijk?”
    B: “Ja als hij zegt dat ik nog een baby ben”

  • Mama doe jij pipi of kaka? Ah ik ruik het (from the other side of the toilet door)

  • G: "Ben je boos op Kabouter?"
    B: "Nee op papa"
    G: "Oei waarom?"
    B: "Omdat ik mijn kaka niet mocht zien."

  • Ik wou dat wij twee hadden gewinnen

  • Mama kijk ik heb die tekening voor jou gemaakt van opa omdat jij opa zo graag mist. Kijk dit is opa hier, deze, maar hier zo dat zijn zijn billen bloot (gniffelt).   En hier buiten is een draaikolk, een mega draaikolk. En die ging naar opa, ik denk dat hij daarom is gestorven. 

  • B: "Ik heb nog nooit vuurwerk gezien."
    K: ja ik wil dat ook. Vuurwerk voor de dokters

  • G: “Beertje”
    B: “zeg, ik was wel net een droom aan het maken met mijn ogen open en nu is die mislukt omdat jij mij roepte”

  • B: “Ik had net een nieuwe droom over het strand.”
    G: “Oh en ging je een zandkasteel bouwen.”
    B: “Maar ik was er wel niet in in die droom.”

  • Ik wou dat IK een computer had en een ipad (during my meeting)

  • Kijk ik heb een vlinder gezien die pis drinkt

  • Ik ga na het eten spi-o-neren!

  • Ik kom erraaaaaaan. Ik ga in het zwembad (runs by butt naked)

  • Als het te warm wordt moeten we blazen op de ijsblokjes eh dat het koud blijft

  • B: "Hoelang duurt deze dag nog?"
    G: "Nog 10u."
    B: "Neeee nog 40 want we zijn nog maar pas opgestaan.

  • B: "Hoeveel dagen gaat het nog duren eer ik papa ben?"
    K: "Nog heel lang maar dan moet je eerst een baby krijgen maar we weten niet wanneer je een baby gaat krijgen. Maar dat moet wel eerst als je een koppel zijn."
    B: "Maar jij gaat eerst papa zijn."

  • Die is een beetje mislukt (Jan geeft hem een croque monsieur)

  • Ik zie geen ballonnen! (Ik zei iets over de balkonnen van een appartementsgebouw)

  • Oh je mag ook niet wipwappen (de wipplanken op een speelplein zijn met linten afgespannen)

  • B: "Ik wil hier spelen." (speeltuin tijdens Corona lockdown)
    J: "Maar dat mag nu niet."
    B: "Maar ik bedoel na het coronavirus bedoel ik!!!"

  • Ik ga die hier leggen want we moeten eerst nog het tafelkleed eh (he wants to set the table outside)

  • Ik had opeens een droom, maar ik was niet eens aan het slapen!

  • Ik wil eens naar het strand met een dubbeldektrein.  Dan kan ik met mijn karretje rijden.  Maar wanneer is Corona voorbij want dan wil ik eens naar het strand, met de dubbeldektrein eh!

  • Waarom moeten wij elke dag naar jullie luisteren?

  • B: "Wij zijn nog nooit naar een echte bib geweest! " (we noemen onze boekenkast ook de bib)
    G: "Da's waar, dat zullen we eens doen na Corona."
    B: "Nee na Corona gingen we naar de zee gaan!"




Comments

Popular Posts