Kabouter conversations - July 2020

  • Prikt een mug ook als we wakker zijn?
  • Wanneer ga ik weer bij W. logeren? Maar kunnen we niet eerst eens samen oefenen morgen want ik ben al lang niet meer gaan logeren en ik weet niet of ik het nog goed kan.


  • (is very quiet before we leave to his good friend)

    G: "Wat scheelt er , je was zo hard aan het aftellen en nu lijk je een beetje triest."

    K: "Ja maar ik wist niet dat ik jullie ging missen."


    ...

    K: "Ik hoop dat het is zoals bij oma."
    G: " Ja toen was je ook wat verdrietig omdat je ons miste maar toen was het superleuk."

    K:  "Ja dat was leuk."
  • Ik vind het ongelooflijk dat mama zo goed stilzitten
  • Moet ik je uitleggen hoe je een echte boomhut moet maken? Eerst moet je een hutje maken, dan moet je die in een boom leggen ...
  • Als je een huis in de woestijn hebt met elektriciteit ook al kan dan niet maar wacht mijn vraag komt zo, nee nu, kan je dan ijs erin doen gaat dat zo?
  • Als we mieren kunnen zien, dan kunnen we ook microben zien?
  • Mama je gaat het niet geloven maar vandaag ik heb vandaag gebeatboxt in een microfoon
  • K: Weet je wat ik hoop? Dat ondergrondse huizen in de toekomst bestaan.
    J: Dat bestaat
    K: Echt?!!! 
  • Als Beertje verzwaart dat vind ik niet erg maar als hij vergroot ...oooh... dan wil  ik groeien want dan is hij niet meer mijn kleine broer en dan denkt men dat hij in mijn groepje zit
  • Pfff als er van Beertje een vriendje komt spelen, dan zijn er 2 kleuters in huis
  • K: We zijn toch bijna tweelingen? (over zijn broer en hemzelf)
    G: Maar neen, tweelingen zaten samen in mama's buik en zijn op zelfde dag eruit gekomen. Jullie zijn toch helemaal niet bijna tweelingen?
    K: Wat?!
  • Oh ik denk dat die film gaat over die gele prinses en dat monsterbeest of zo (reclame voor outlander versus belle en het beest)
  • Wanneer mogen kindjes cola drinken? Ik denk als ik 22 ben of zo? Of als ik al mijn nieuwe tanden heb
  • Zijn de microben nog steeds goed bezig papa? Zijn ze nog steeds veel protjes aan het laten? (Jan maakt zuurdesem en het desem is dankzij de bacteriĆ«n aan het pruttelen)
  • Ik weet niet hoe het komt maar opeens heb in de hele tijd gebabbeld
  • Wandelen is toch ook een soort van sport? Want deze schoenen zijn goeie wandelschoenen maar ik heb die gekocht in een sportwinkel en dat vond ik een beetje raar
  • Mama er is een paddestoel vermoord
  • K: Ik wil Beertje wel vertrouwen want ik heb al lessen gehad in vertrouwen maar ik denk echt niet dat Beertje buikpijn heeft.
    G: Daar moet jij je geen zorgen in maken, je bent zijn mama of papa niet
    K: Weet ik maar ik wil al oefenen om volwassen te worden
    G: Je moet niet te snel volwassen worden, je hebt nog heel veel tijd
    K: Maar kan jij al sommen van 100?
    G: Ja ook van duizend
    K: Ooooooh ... ok
  • Moet ik eens vertellen hoe ik een vierkant maak met mijn armen? 
  • Hij gaat niet dood hoor Beertje (spannend filmpje)
  • Mag ik melk? Maar ook niet teveel melk anders smaakt het alleen naar melk 
  • K: Ik denk wel dat papa een fan is van Kiekeboe? Is dat zo?
    J: Ja
    K: Oh coooooool
  • Een vraagje omdat jullie al wat ouder zijn want nu bestaat het niet maar misschien vroeger wel: was er vroeger Kiekeboe op tv?
  • Mama, als jij vroeger klein was, bestonden er toen al auto's? 
  • K: Gelukkig bestaan er auto’s anders moesten we helemaal met de fiets naar hier moeten komen (oostkantons)
    G: Of met de trein en dan met een paardekoets, zo was het vroeger
    K: Ja en wandelen op de autosnelweg gaat ook niet zo goed
    G: Maar voor er auto’s waren, waren er ook geen autosnelwegen
    K: Oooooooh
  • Bestaan er hier ook kranten?  (in de oostkantons)
  • Mama, we hebben in feite veel gemeen want ik ook veel van knuffelen. En ook een beetje verlegen
  • Mama nog 1 klein vraagje, waarom kan je niet zo goed met je mond open drinken? 
  • J:  Heb je je voeten gewassen
    K: Met een handwasje niet nee
  • Ik denk dat die bezoek hebben want twee mama’s en twee papa’s dat kan toch niet maar twee kindjes wel want jullie hebben twee kindjes.  (we kruisen andere wandelaars)
  • G: En hebben jullie nieuwe snoepen gekocht? Wat heb je gekocht?
    K: Eu met suiker en ook planetensnoepen.  (blijkbaar een soort ufo snoepen , gevulde hostiepapier dingen)
  • Hoe lang duurt het voor het verbrand weggaat? Eeuwig?   (zonnebrand op mijn huid)
  • Mama, weet je wat ik nu wel cool vind...euh...ik bedoel, ik weet wel dat het leuk is om het uit elkaar te halen maar dan kan je misschien als je stukjes kwijt bent iets anders maken of misschien wil iemand niet zo graag een robot maken en wil die toch gewoon een Jet hebben. Maar ik bedoel....
    (onverwachte lange uitleg bij bedtijd die nog een tijdje doorging over een doos Lego die hij een maand geleden kreeg waar je een jet of een robot mee kon maken maar tot zijn grote frustratie toen niet allebei tegelijk). 

Comments

Popular Posts