Kabouter conversations - October 2020

 

  • K: hoe maak je kaas?
    G: dat maak je met melk en wat goeie bacteriën nodig en die maken kaas
    K: ah zo doe je dat! 
  • Oh my goodness
  • Shit
  • Dat is, dat is, dat is van de afbij van ’t park!! (Begingeneriek van Thuis)
  • G: Waarom hangt er tandpasta aan je oor?
    K: Dat is bloem
    G: Ah…Ok, waarom hangt er bloem aan je oor?
    K: Omdat we tikkertje bloem gespeeld hebben. 
  • Kijk die wordt helemaal geel en kijk dat is nu een wormgat en nu wordt het een beetje een enge wereld. De reis wordt vervolgd maar dat gaat helemaal op het einde van seizoen 3 zijn maar dit is niet seizoen 3 (hij is me een aflevering van Pokémon aan het becommentariëren)
  • Waarom ligt er geen enkele pokemon bij mij knus in de zetel?! De zetel is toch leuk? (complains that there are not enough Pokémons appearing in our living room for Pokémon go).
    Yeaaah er is nog een Pokémon verschenen
  • Ik wou dat ik al maal kon
  • Weet je wat ik niet ga doen als ik later kinderen heb? Niet niet om hen geven, niet aan hen zeggen “ja je mag een geweer, ja je mag daar binnenbreken, ja ga maar midden een oorlog staan.”
  • Ik wou dat we die pokemons altijd gewoon konden draaien zoals we wilden dat zou leuk zijn
  • Wat ik niet snap is hoe die boeven de hele nacht kunnen wakker blijven. 
  • K: Het is wel goed dat na deze maand dan Sinterklaas komt
    G: Het is nu oktober en daarna komt eerst november en dan pas is het december eh.
    K: Ik ben er blij om, ook al duurt het dus langer dan ik dacht, maar ik ben blij dat Sinterklaas  mandarijntjes meebrengt
  • K: Weet je wat ik niet snap van Sinterklaas. Eerst hoe die heilig is geworden? En ook waar hij al die kadootjes maakt?
    G: Ik denk een groot deel in Spanje en die heeft hij met de boot mee, maar ik denk dat de speelgoedwinkels in de stad hem ook wel een beetje helpen hoor
    K: Ah ja en dan krijgen zij vast een flesje wijn kado, dat vinden ze vast heel leuk

    K: En de derde vraag is, hoe kunnen die Pieten op het dak klimmen?
    G: Die gaan naar een Pietenschool eh. Als je heel veel oefent kan je dat zeker en vast leren.
    K: En de vierde vraag is waar is Sinterklaas zijn kantoor. Ik weet in Spanje maar in welke Spanje... niet het eiland waar wij soms op vakantie gaan maar het Spanje waar moeke al is geweest?
    G: Ja daar.
    ....
    K: En mijn zesde of vijfde vraag is, maar ik heb het al eens gevraagd  over die dieven op je werk ook, hoe kan dat dat die de hele nacht wakker blijven? 
  • Heeft de koning alle cameras van dit land geplaatst? 
  • Oh kijk een typische Ardense Pokémon. Zou ik er een vangen?
  • Er is al de Mol op de TV en nu ook de Mug? 
  • Mama ik wil nu wel dat jullie veel werken want je hebt ooit gezegd dat we graag veel op vakantie gaan en niet naar Stekelbees en ik hoop dat we toch graag weer eens naar je weet wel op vakantie. 
  • K: Oh papa wil je er nog eens één voor grote mensen maken. (Wijst op Lego Architecture model van Witte Huis in de reclame sinterklaasgids die net in de post is toegekomen). Ik denk dat dit dat huis van Trump is. Al je wil kan ik die voor jou bestellen, als je die zou willen?
    G: Bestellen? Waar zou je die dan wel bestellen?
    K: Bij Sinterklaas.
    J: Maar Sinterklaas komt voor kindjes eh, ik ben toch geen kindje meer
    K: Dat weet ik , maar ik wil het wel voor jou bestellen als je dat zou willen maken en ik zou je wel willen helpen maken weer?
    ...
    K: Ah ik weet wat we moeten doen dit jaar om te weten of Sinterklaas echt is of niet. Ik denk dat we wat eten voor hem moeten leggen. 
  • Weet je hoe ik een Pokémon moet evoluleren? Mama, weet jij het ook niet? Wacht ik probeer het uit te zoeken (is ‘uit” aan het typen in de zoekbar van youtube)
  • Ik zag een blaadje (op een tafel) en heb het op de grond gedaan voor de natuur
  • We gaan niet alle pokemons vangen want we moeten er wat wilde overlaten zoals we niet alle bomen mogen hakken eh. 
  • Ik vind mijn familie een van de leukste dingen die ik heb in mijn leven. Want jullie hebben me Pokémon Go gegeven en je hebt mijn ei doen uitbroeden en je hebt voor mijn charmander gezorgd. 
  • Ben jij al uitgelachen op het internet? 
  • K: Mama heb je die gsm mee? (Met Pokemon op, wanneer ik ze ophaal op school)
    G: ah nee ik moest me zo haasten van mijn werk, daar heb ik niet aan gedacht
    K: het is niet erg mama, ik vind jouw werk ook belangrijk
  • Ik ben wel blij dat ik lang geleden niet leefde want dan was iedereen arm en moesten kindjes werken enz.
  • Weet je wat ik wel jammer vind dat er niet meer is van lang geleden?  Paardenkarren.
  • (tijdens het nieuws op tv)
    K: Wanneer weten we of er een nieuwe baas komt in Amerika?  Kijk Beertje, die daar links is de baas van Amerika en die noemt Trump, maar die is niet goed. En die andere die het beter wil doen dan Trump. 
    Ik denk dat jullie op die die beter wil doen zouden stemmen
    Ik vind dat Trump niets geeft om de mensen. Die zegt, je moet geen mondmasker dragen. Hij geeft er niet om.
    G: ja die geeft vooral om zichzelf
    K: Maar heel de wereld is belangrijk !!!
  • K: Ik vind dat we best wel goed bezig zijn en andere mensen ook maar Corona is stom. Ik wil geen lockdown maar Corona is stom!
    B: Corona is stom! Corona is stom! Corona is stom! Corona is stom! Corona is stom! Corona is stom! 
  • Ik ga toch nog niet mijn kleren gaan aandoen want ik ga wachten tot er iemand bij is, dat is gezelliger vind ik.
  • Jij bent ook wel slim maar jij bent ook niet zo slim dat je een wetenschapper bent. 
  • G: Als je yoghurt op is, wil je dan aub je potje  naar de vaatwas brengen aub.
    K: Ok, boeit mij niets als ik dat moet wegbrengen
  • W van mijn klas eet wel graag rozijntjes en ook zo van die gedroogde dingetjes, zo roze, ...cranbessies of zo?
  • Lockdown is boe, lockdown is boe, lockdown is boe
  • Weet je waarom het zo lang duurde? Omdat ik eerst een nieuw handwasje moest zoeken (cfr washandje)

Comments

Popular Posts