Kabouter conversations - February 2021

  • Mamaaaa, Kabouter is in da house!!
  • Weet je wat ik raar vind, maar ik snap het nu wel een beetje. Kijk, er was een leuke strip en die noemde “stem op mij” en ik heb die thuis eens opgezoekt, fc de kampioenen , stem op mij en niets. Maar nu snap ik dat het misschien een nieuwe strip is en die is nog niet gefilmd of misschien filmen ze niet alle strips.    (hij zoekt dus nu strip titels op youtube om afleveringen te vinden)
  • Mama wat is het ergst: dat er een dief is, dat er iemand dood is of dat er kidnapper is. Je mag twee dingen of geen of één kiezen.
  • Hij is soms echt onmogelijk (over Beertje)
  • Sorry dat je even moet stoppen met werken maar teveel werken is ook niet goed. Dan moet je weer even in de zetel liggen slapen en het is ook niet goed voor je ogen.   (wanneer hij me komt storen terwijl ik aan het werk ben)
  • K: Je hebt wel gelijk mama dat Beertje wel kan zeuren als hij moet gaan slapen.
    G: Hij is wel een beetje bang eh alleen in het donker
    K:  Ja en het is nog altijd stip it week dus we kunnen hem beter maar nog niet uitlachen enz.
  • Wie heeft Valentijn en carnaval uitgevonden?
  • Van mij mag S. wel hieraan meedoen. Ik vind wel dat ze heel goed kan zingen  (tijdens The Voice op tv, over een klasgenoot).
    Ja ik vind Niels wel goed dus die mag Niels wel kiezen
  • K: Weet je wat ik al altijd dacht van toen ik heel klein was? Dat een meisjeskindje een dokter was. 
    G: Maar je weet toch dat een dokter voor zieke mensen zorgt
    K: Ja maar ik dacht dat een dokter een meisjeskindje kon zijn ofwel een dokter. Snap je?   En niet een dochter!
  • Mogen we de pottenlikker zijn? 
  • Dat mag je wel op de Facebook zetten hoor
  • Weet je wat echt niet leuk zo zijn. Als ze liegen over een medicijn. Dan denk je “ooh ik heb zo’n hoofdpijn, ik ga dat kopen en dan helpt het niet eens niet”. (Zat naar reclame te kijken op tv)
  • (weird sound while they are watching a Netflix cartoon)
    J: Huh wat is dat?
    B: (giechel)
    K: haha we kijken in slow-motion
    J: Wat??
    K: Ja kijk hier, je kan het zo heel traag afspelen of normaal of sneller. We zijn nu in slow-motion aan het kijken.
    (and so we learned a feature on Netflix we had not discovered yet ourselves)
  • En mischien heeft jouw juf ... euh... juf... Hilde, ja juf Hilde. Ha kijk soms kan ik ook al eens een naam vergeten. 
  • Is er al iets in het nieuws geweest hoe Trump nu is?
  • Moeten polities ook voor de rechter als ze niet flink geweest zijn? Ooooh dat wist ik niet!
  • Ik weet het antwoord al denk ik en het gaat nee zijn maar ik vraag he toch...
  • Mama jullie volgen de coronaregels niet! (Boomsnoeier gaat komen, tuindeuren staan open en ik doe voordeur open terwijl snoeier aan camionnette gerief aan het uitladen is, maar ik had mijn mondmasker nog niet aan)
  • (bij het kijken van de film Parent Trap)
    Ik zou het ook niet leuk vinden als jullie zouden scheiden, en ik zou moeten afscheid nemen van jou of van Beertje en elkaar dan niet zien
  • Waarom noemen ze huisartsen huisartsen?
  • K: Waar is chorizo van gemaakt?
    G: Van een varken?
    K: ik vraag me af of dat is zoals bij een koe. Als een koe veel eten moet geven, laat die veel slechte protten en da’s niet goed voor de aarde. Misschien is een varken beter?
    G: Goh ik denk dat alle protten slecht zijn maar koeien zijn zo groot en ze laten er heel veel en da’s inderdaad niet zo goed.  Ik weet het niet zeker eh maar de protten van een varken zijn vast wat minder
  • Ik begin dit echt niet meer lekker te vinden
  • Wat is een bospolitie?
  • K: (over een spelletje dat hij niet snapt) Misschien kan jij eens kijken en kan je dat beter omdat jij volwassen bent
    G: Maar misschien ben ik een domme volwassene
    K: Nee dat denk ik niet, je bent in elk geval een lieve volwassene
  • Hoe komt dat die opeens op vtm staat (ontdekt dat pokémon op vtm uitgezonden wordt)
  • (gesprek over de babyspullen die bij ons nu wel weg mogen)
    K: Ja ik denk wel dat er nu geen baby meer in je buik gaat groeien. (denkt na)
    G: Nee ik denk dat ik daar wat te oud voor geworden ben om nog een baby in mijn buik te krijgen. 
    K: (schrikt en kijkt me even met open mond aan)....ooooooh dat had ik je niet durven zeggen hoor. Want mensen zeggen dat ze al een beetje oud zijn, da's wel wat pesten.
  • 'k weet al dat 50c en 50c samen 1 euro is. Maar wat is het domst? Als je bijvoorbeeld een pen van 1 euro ziet: dat je dan je twee keer 50c geeft of je 1 euro van 1 euro? Ik denk cent want dan ben je twee stukjes kwijt
  • Ik heb een Mewtew gevangen
  • Mag ik een foto van deze MewTew naar mijn vriend w sturen? Moet ik dat zo doen (klikt vlotjes op sharen vanuit fotostream en duwt op sms van mama van W). Is dat zo want ik was niet zeker en wist ook niet of ik mocht
  • Wanneer gaan we hier nog eens een keer eens echt gaan wandelen. Hier doen we niet echt echte wandelen. (in Leuven in vergelijking met de oostkantons dus)?
  • Als jij dan zo lang weer staat te babbelen dan is het niet mijn fout dat het langer duurt dan gepland.
  • Jullie pakken wel echte echte sushis
  • Zal 't gaan ja, zou Dimitri zeggen

Comments

Kris10 said…
*lacht luidop*

Popular Posts