Kabouter conversations - March 2021

  • K: Moet je een handtekening hebben?
    G: later als je groot bent wel
    K: (half in paniek) maar ik heb er nog steeds geen!!
  • Is dat Joe Biden of Trump? Oh nee niet Trump
  • Appelmoes 0%? Zitten er geen appels in? Maar het is appelmoes!!
  • B: (net in bed) Mamaaaaa kan je mijn drinkbus vullen?
    K: Ga maar, ik kan dat wel doen, jij moet naar de dokter.
  • (Jan snaps at Beertje who disobeys)
    K: (fluistert in mijn oor) Dat was een boze papa
  • Beertje ik denk dat we beter onze dikke jas gaan nemen hoor want het is berekoud maar het goede nieuws is dat de zon gaat schijnen (nadat hij mij eerst vroeg weersvoorspelling te checken)
  • Waar we de fietsen gaan zetten daar heeft papa een muis gevonden. Gelukkig was jij nog boven anders was dat volgens mij een harde gil
  • Het kan toch dat je niet in God of Jezus gelooft maar wel bijvoorbeeld in de andere heiligen zoals Sinterklaas of de kerstman of ...
    G: Koning David
    K: of koning David of die die naar dat eiland met al die zieken vertrokken is
    G: Pater Damiaan? Ja die heeft wel zeker bestaan
  • Zeg serieus waarom moeten al die fletchings ontsnappen? Ik ga jullie evolueren. Zl die fletchings zijn opeens zo koppig geworden. Ik denk wel dat ik die shiny daarna nog eens ga kunnen evolueren. (onze gesprekken op pokemon go wandelingen)
  • Konijn met pruimen??? Aaah konijn met pruimen, ik dacht dat je konijn met pluimen gezegd had
  • De kerstboom wordt steeds eenzamer. (terwijl we hem afbreken)
  • Het was wel een beetje vermoeiend
  • K: oh waarom heb jij een kindjesplakkertje?
    G: ik heb me daarnet gesneden en het bloedde een beetje
    K: wel een beetje kinderachtig maar ok als jij die wil
    G: Ik vond er alleen voor kinderen
    K: ok ik hoop voor jou dat ze je niet gaan uitlachen op het werk
  • Maar ‘k wou iets vertellen aan papa toen hij ons kwam halen aan school maar hij was in een call en hij hoorde ons niet, maar ik kan het nu aan jou vertellen.  Wanneer gaan we nog eens naar Spanje? Ik mis het want het was daar zo leuk met dat zwembad en weet je nog dat restaurantje waar we soms speelden? En er waren hele lekkere ijsjes en ook zo leuke Pokémon kaarten. 
  • Mama , droegen moeke of oma vroeger een slaapmuts?
  • Ik begin het te kennen, het leven met te weinig ballen (een pokemon go gesprek voor als je je het afvroeg)
  • Papa werkte jouw oom of grootvader of zo ook bij (bedrijf)
  • “Leuk je gekend te hebben” (wanneer hij kapot speelgoedje in vuilbak moet gooien)
  • K: Er is een opdracht om 3 nieuwe vrienden te maken  in Pokemon Go
  • G: Ja ik weet het maar dat lijkt me nogal moeilijk voor mij
    K: Ah maar er is een kindje in de zwemles die ook speelt, misschien moet je het hem maar vragen?
    G: Het lijkt me wat raar als ik dat zou vragen, ik denk dat ik best vrienden word met andere volwassenen die ook spelen.
    K: Misschien kan je het eens op je werk vragen als dat mag van je baas?
    G: Ha ja dat zou ik kunnen doen.
    K: Als dat mag eh van je baas
    G: Jaja, als ik niet aan het werk ben mag ik wel zelf kiezen welke spelletjes ik speel
    K: Hahaha, leuk. Maar wel een beetje raar, videospelletjes misschien, maar ik denk niet dat je tikkertje of zo gaat spelen eh.  Maar Zombie-bal zou nu nog wel kunnen, maar niet tikkertje standbeeld of zo. 
  • Kunnen meisjes ook snurken?
  • Waar is de pizza? Jullie gingen toch margarita laten leveren, dat is toch een pizza??? (we ordered margarita)
  • Mama, heel vroeger was de kat toch de sabeltandtijger?
  • Beertje, weet je nog toen we dachten dat Rodin precies protjes liet? Wel dat noemt spinnen en dat gebeurt als hij lekker ligt te chillen. 
  • Niet te geloven dat zo een mooie dingen gewoon op de grond vallen (cfr bloemblaadjes in de kruidtuin)
  • Oh die praat zoals moeke (westvlaams op tv)
  • Mama hoe lang besta jij al?
  • Ik heb vandaag geleerd dat een nachtvlinder een mot is
  • Ik vind de mooiste schutkleur op het land de kameleon. En we mooiste lokkleuren de pauw. Ik leer ook welke dieren rond een boom leven.  Ik heb ook geleerd, en dat gaan jullie niet geloven dat bomen kunnen muziek maken. 
  • Oh ja de drugstelefonen (merkt iets op op tv terwijl het nieuws aanstaat). Normaal gezien kan niemand aan aan dit gesprek. 
  • Ik was toen nog een kind.  

Comments

Popular Posts