Kabouter conversations - August 2021

  • Als je een app verwijdert, krijg je dan je geld terug?
  • Is Salesforce een soort app?
    Maar ze doen toch veel meer dan dat want Salesforce is toch een wolkje en papa hielp toch ook die platte vissen enzo?
  • K: En jij bent in de jaren negentig of zo geboren
    G: Jaren 90? Nee jaren 70
    K: [mond valt open] wat jaren 70?! Maar dan heb jij eeuwen en zo meegemaakt!!! Wel 3 eeuwen of zo!
    G: Geen eeuwen eh, je bedoelt decennia, een paar keer tien jaar. Dat wel ja.
    K: maar jij hebt wel zo meegemaakt van 19 naar 20
    G: Ja ik ben wel in de vorige eeuw geboren
    K: zo cool
  • Is dit van de rode hete chili pepers? (Muziek op radio)
  • (draagt badjas nadat we verzopen zijn op wandeling en droge kleren moesten aantrekken).
    Dit zou eerder een na-badjas moeten noemen want met een badjas ga je misschien per ongeluk in het water zitten. 
  • Als mensen zeggen “als je nu wint valt mijn mond open en blijft zo staan” , is dat dan echt?
  • Ik moet toegeven dat ik vind dat ik soms ook wel vervelend ben voor jullie
  • Is dat een kabelhanger? Dus da’s een label waar kabels aankunnen
  • Vind je het leuk om Siri te zijn (vraagt hij aan Siri)
  • Is Rodin glad? Ik vraag me echt af hoe Rodin eruit zou zien zonder vacht
  • Oh dat ken ik nog, da’s van wat we altijd zeggen “da’s in Leuven, da’s in Leuven”, maar wat is dat in feite? (Cfr De Kotmadam intro op tv)
  • Wil je liever echt praten (zit ons berichtjes te sturen terwijl we inzelfde kamer zijn)
  • Weet je wat een supersaai museum zou zijn? Gewoon een gang en dan ben je erweer uit
  • Ik neem dan telekinese als superkracht
  • Mag ik hen een koek geven? Ik weet het is rood en het is corona? (andere kindjes op strand)
  • Ik snap dat jullie zouden zeggen “ik wou dat je elke dag zo eet”
  • We zijn naar Utah Beach geweest en dat is een soort een codetaal
  • We hadden eerst de oorlog verloren en vier- vijf jaar later dan toch gewonnen
  • Waarom hebben olifanten rimpels?
    Omdat ze niet op de strijkplank passen
  • Welke salade helpt tegen jeuk?
    Krabsalade!!
  • Misschien moet je filmen want daar wordt je kalm van. Als we moeten schrijven op school luisteren we ook naar water.
  • Mag ik kijken naar je filmpje? Ik ga mediteren 
  • Als ik later groot ben of op date ga of zo…
  • K: Wat is dit?
    G: Een boek om te leren wat ik moet doen als ik stress heb
    K: je mag wel mijn pop-it gebruiken dan
  • Weet je waarom ik dat doe? Eén, hij is heel lief.  En thuis was ik toch ook af en toe om ober te zijn?
  • Een ober is een restaurantbutler toch?
  • Ooh weet je dat ik nu ook Squirtle candy ga sparen. Voor een blasotise
    Mama weet je waarom ik mijn Charazard geen rare candies geef (wat volgt is ellenlange Pokemon uitleg)
  • Ik zit nog niet op volle energie, maar ja ik kan wel lopen
  • Kijk een Camperbelg
  • Maar Beertje, ze hebben Groenland en IJsland een soort omgewisseld, snap je?
  • Sorry dat ik zo heftig sta maar ik ben zo blij dat we Rodin gaan ophalen
  • Beertje, laat hem even met rust, hij moet het even weer gewoon worden (Rodin bij terugkeer)
  • 42? Huh is die 42, mama is 42. Maar die lijkt veel ouder dan mama! 
  • B:  Het is leuk om weer thuis te zijn al mis ik het huisje van Frankrijk wel
    K: Oost west thuis best
  • Siri, vertel een mop
  • Siri, ben jij een robot
  • Weet je wat tof zou zijn? Dat we niet alleen spelletjes van Nintendo Switch van de bib kunnen lenen maar ook het bakje van Nintendo Switch kunnen lenen. 

Comments

Els said…
Wat zitten er weer leuke tussen! En wat heeft Siri geantwoord trouwens op de vragen?
Goofball said…
@Els: Siri kan wel goed moppen vertellen, maar hij vraagt het zo vaak dat Siri in herhaling valt en we alle Siri moppen al kennen. Bijgevolg lanceert hij de ene na de andere instructie aan Siri zonder haar te laten uitspreken. Dus ik weet niet of / wat ze antwoordt op de meer existentiële vragen :D.

Popular Posts