Kabouter conversations - May 2022

  •  (We passeren dubbeldektrein)
    Die twee erop betekent twee verdiepen??
  • Mama weet je wat ik heb geleerd: dat vroeger de mensen niets weggooiden
  • K: He heb ik nu ook geen schermtijd meer op … (een website met een spelleke: vroeger had ik browser niet geblokkeerd in schermtijd settings . )
    B: Ja dat is echt niet eerlijk
    K: Ja ik weet het, dat is niet eerlijk
  • Wat is de slogan van Mora? Mmmm?
  • Tom en Co, wij maken uw keukens in BelgiĆ«. Hahahaa ik meng dat van Dovy
  • Ga je naar Schotland? Er was eens een filmpje op YouTube van iemand die in Schotland kwam en die riep tegen iedereen “Hi Scott, Hi Scott, hi Scott, …” Ah ja, want het is Scotland! 
  • F: (toont oude foto’s) kijk hoe schattig
    K: Sommigen vinden me nog steeds schattig
    B: mij ook hoor
  • J: waarom liggen er hier Pokemon kaarten op de grond
    K: Die zijn nu van Beertje
  • (Ik probeer de kinderen iets wijs te maken)
    mama, je hebt wel pech eh dat je zo 2 slimme zonen hebt
  • (Ik heb met een vriendin afgesproken en terwijl we parkeren)
    Is dat S daar die oude mevrouw die daar staat?
  • (nieuws over Taliban in op radio)
    Talibanen??? Dat zijn toch die die soms mensen opeten? 
  • Ok ja die kan echt hoog zingen, net zoals toen die Mispoes was (Likeme in concert, commentaar als Camille Dhondt zingt) 
  • (Lyrics in Likeme “Ik wil 's avonds ook wel ochtendgymnastiek 1, 2, 3, 4”)
    Ja dan is het wel avondgymnastiek eh
  • (We passeren een uitbundig bloeiende kastanje)
    Eh dat zijn precies mini kerstboomkes helemaal besneeuwd. 
  • G: Zetten jullie even op het nieuws, er is een minister die ontslag neemt en ik wil even kijken
    K: Is dat die van de Masked Singer? Anders snap ik wel waarom die ontslag neemt
  • (Over Eurovisiesongfestival)
    Hoe is het halve finale en dan finale? Maar dan kennen ze het liedje toch al?
  • Hoe gaat het nu met de kindereitjesfabriek?
  • J: wat heb je koud? Het is toch niet koud
    K: ik heb niet veel vet en jij hebt wel veel vet
  • Is cookie dough ijs niet gewoon vanille ijs met cookie dough
  • (Loopt al ijsjeslikkend naar waterfontein)
    Ik weet wat je nu gaat zeggen “voorzichtig dat je nu geen waterijsje krijgt”
  • K: Mama ze zeggen dat het een mysterie is, maar het staat er gewoon op (whatthefanta smaak fles)
    B: Ja het staat gewoon letterlijk op de verpakking
  • G: (over de Canteclaer stoet) 'Als de vos de passie preekt, boer let op je kippen', dat is een uitdrukking
    J: Waarom moet ik op mijn kippen letten?
    K: jij bent geen boer maar je kan wel op je kippenbilletjes letten
  • Ik heb het over het nationaal, ik bedoel het provincidaal domein
  • J: Wie helpt me dan zo even die stoel
    K: Ah die rolstoel die je gekocht hebt? (Rolstoel ipv bureaustoel)
  • Ah kijk nog een auto die naar Duitsland geweest is. Ik zie die nu wel vaak. Toen we naar het opvangcentrum gingen met school heb ik er nog een gezien.  (Umweltsticker op de ruit die wij sinds april ook hebben).
  • (uitleg over een funerarium waar je ook begrafenis kan hebben als je niet in kerk wil)
    K: Oh maar misschien moeten moslims ook hun eigen kerk hebben
    G: Oh maar die hebben ook wel hun eigen kerk hoor, weet je niet hoe dat noemt? Denk eens na
    K: euh… mosuleum of zo?
  • MNM is wel de leukste radio want ja, ze spelen heel veel liedjes die ik ken enz, en ja, je hebt ook M&M snoepjes enz en ze hebben Sander (van Ketnet) dus ja…
  • StuBru vind ik wel lukker dan Studio Brussel en MNM is ook een leuke naam, niet zoals Radio 2 of zo. 
  • (liedje van AngĆØle ft RomĆ©o Elvis - Tout oublier)
    G: “tout oublier”, dat wil zeggen alles vergeten
    K: Ooooh….misschien hebben ze ruzie gemaakt of zo, en dan nu zo samen alles vergeten, dat zou kunnen eh? 
  • (liedje Meisjes van Raymond Van G.)
    K: Maar ik vind dat toch maar raar hoor, alle eerst zingen ze “meisjes ze maken je helemaal kapot” en daarna, allĆ©, da’s toch raar. 
  • G: (tegen Jan) Ah ik dacht dat je even in de winkel ging binnenspringen
    J: Springen? Ik spring nooit in een winkel. Ik weet niet wat jullie doen als jullie in een winkel zijn maar springen doe ik niet hoor
    K: Maar papa, je weet heus wel wat die uitdrukking betekent die mama gebruikt. 
  • K: Mama kunnen we eens een mentos in een colafles doen?
    G: Nee da's verspilling
    K: Weet jij dan wat er dan gebeurt?
    G: Ja 
    K: Maar ikke niet?
    G: Vast wel anders zou je me niet vragen om een mentos in een colafles te doen
  • Ik vind dat de meisjes uit mijn klas soms zo al echte pubers zijn.  Echt.  Die staan zo de hele tijd te praten enz.   En M. die wil niet meer dat haar mama haar naar school brengt. 


Comments

Popular Posts