Kabouter conversations : June 2023

  • Aaah het doet deugd om weer in dit pak te zitten (judoles na enkele weken afwezigheid)
  • Ik heb een meneer een sigaret op de grond zien gooien (zeer verontwaardigd)
  • Wat is  eigenlijk het verschil tussen een wrat en euh.. nog zoiets. Een pukkel
  • Waar waren we weer over aan het babbelen. Da’s wel leuk eh zo wat praten als we stappen
  • Het was een heel spannend en leuk boek. Het was echt spannend maar het was de moeite op te lezen
  • (Proeft met vinger een beetje magere choco)
    Het smaakt idd wel wat magerder maar het is wel lekker
  • G… ik doe al 4 jaar….. (gesprek)
    K: ah dus als ik 5 jaar was
    G: ja ik zei maar zoiets, het is niet exact, maar al meerdere jaren
    K: aaah je bedoelde dat figuurlijk net zoals Mozes 40 jaar in de woestijn zwierf
  • Het smaakt naar frigo
  • Wat zegt het ene spook tegen het andere? Geloof jij in mensen?
    (na het avondeten )
  • G tegen Jan: Oh ja, proficiat eh, we vieren vandaag onze huwelijksverjaardag
    J: Oh ja, da’s waar.

    K: Oooh…oooh. (Staart ons even aan) in strips wordt de mama dan altijd ongelooflijk boos als hij dat vergeten is en dan is er ruzie.
    G: Hier niet. 
  • Beertje let op! Straks wordt je judopak vuil of val je nog. 
  • Zijn dat bekende mensen? Maar ik ken die bekende mensen niet dus zijn die wel bekend?
  • (in de zoo)
    J: heb je de nijlpaarden gezien?
    K: ja eentje lag in het water naar mening te verdrinken maar bon
  • welk dier maakt jou een goeie agent?
  • Wat is jouw derde lievelingsdier
  • Is bliksem eigenlijk goed of slecht? 
  • Mama weet je dat ik zo een knop kreeg eens van “probeer 2 weken gratis super duobingo” en dat ik dat nu al een hele tijd doe?
  • (tot zijn broer)
    Beertje, jij moet wel je tanden nog poetsen eh!!
  • (Bij een late bedtijd)
    G: oh nee pff ik moet mijn kine oefeningen nog doen
    K: En daar heb je geen zin in.
    (traceert denkbeeldig traantje van mijn oog over mijn wang)
    Dat vind ik leuk om te doen bij iemand die verdrietig is, zo’n traantje tekenen.
  • Mama ik heb het water al klaargezet om mijn T-shirt te wassen hoor!
    (blijkt zijn stoffige T-shirt op eigen initiatief in een handwas gestoken te hebben)
  • Weet je dat een van de hulpjuffen haar mama bevriend is met de oma van Gloria Monserez?  Cool eh!  
  • Ik weet niet wat ik ga doen
  • (farts)
    graag gedaan
  • (komt na bedtijd weer naar beneden)
    Ik kom voor een onbelangrijke reden en voor een belangrijke reden. De onbelangrijke reden is: ik kan niet slapen. De belangrijke reden is: ik moet mijn pilletje nog pakken. 
  • (komt na bedtijd weer n og eens uit zijn bed)
    Hebben jullie tips dat ik niet zoveel nadenk? 
  • (tijdens EK basketbalfinale een time-out)
    Bij voetbal is dat toch zo dat als het geen pijn doet, dan is het geen fout
  • Soms moeten dingen gewoon gebeuren

Comments

Anne said…
Plichtsbewust manneke :-)

"Hebben jullie tips dat ik niet zoveel nadenk? "
amai. daar gaat wel wat rond in dat koppetje hè.
Goofball said…
@Anne: yep ik hoop dat er later niet teveel gaat (blijven) spoken in dat koppeke. Maar daar zal ik zelf maar nu niet proberen teveel over nadenken ;)...(zo moeder zo zoon)

Popular Posts