Kabouter conversations : July 2023

  • (Oude foto’s) Zo lang is dat nog niet geleden, kijk er bestonden ook al auto’s enz
  • Wie heeft het wereldrecord het meest in de gevangenis zitten?
  • Mama wat doen ze in feite met de groene zak? Doen ze dat op een megacomposthoop?
  • Ik vind het wel een beetje jammer dat Beertje terug is
  • Is schweppes al zo oud? Hoe zijn die dan begonnen? In de middeleeuwen of zo? 
  • Ik ga mijn duim reaminineren
  • Wie heeft eigenlijk Europa begonnen? 
    Alle ik vraag dat in feite omdat ik me afvraag waarom Brussel de hoofdstad is. 
  • Hebben we bewijs dat Jezus geleefd heeft?
  • Waarom is de zee in feite zout? Is er geen zee zonder zout?  Hoe is dat zout erin gekomen. 
  • (Staat te wiebelen naast zijn stoel)
    G: (zucht) gij kunt nu echt niet eens stilzitten eh
    K: dat komt omdat ik moe ben en vol energie zit tegelijk
  • K: ik heb mijn appel wel redelijk goed opgegeten maar we zaten een kringgesprek te doen en dan is dat wat onbeleefd
    G: hebben jullie kringgesprek op speelplein?
    K: ja wie doet dat nu niet?
  • Of course heb ik daar nesquick bijgedaan
  • (Uitleg lakenhallen en Lakenweversstraat Leuven)
    Ach eigenlijk was Leuven een lakenstad. Maar zijn die daarna failliet gegaan?
  • (Tegen siri). Vind je het leuk om vragen te beantwoorden? 
  • Mama dit is saai. Nu weet ik echt wat jij doormaakt ieder scoutskamp. Nu weet ik echt wat jij doormaakt.
    (hij moest van mij zelf valies helpen maken en zelf naam op alles schrijven)
  • Ik wil echt vroeg gaan slapen en dan gebeurt er altijd iets en dan lukt het niet en dan zit ik te denken eh dat het weer niet gaat lukken.
  • Ik denk echt dat ik meer van jouw familie ben dan die van papa.  (Over karaktertrekken). 
  • (oma praat tegen Beertje over scoutskamp)
    Maar dat weet hij toch nog helemaal niet want hij is nog nooit geweest! 
  • (Staat op van tafel)
    K: Als iemand wil weten wat ik ga doen nu
    J: (onderbreekt) nee hoor dat boeit ons helemaal niet!
  • Koning al twee tijdens mijn leven
    K: Kijk op dit centje staat toch koning Albert II eh?
    G: Ja en als ik klein was stond koning Boudewijn op het geld.
    K: Echt Heb jij koning Boudewijn nog meegemaakt?
    G: Ja natuurlijk ik was een tiener toen die stierf, ik weet dat nog goed!
    K: Whoaaa dan heb jij al 3 Belgische koningen gekend! 
  • G: Ah kijk daar rijdt Scouts
    K: Nee da’s Chiro, die hebben rokskes.
    G: Ah en hebben de Scouts geen rokskes?
    K: Jawel maar die doen daar die schildjes niet op, wij hebben hemden. Zeg dat zou wel eens een goeie 1 april grap zijn eh als 1 april eens een zondag is want ooit moet dat wel eens een zondag zijn en dan zo te gaan en zeggen “ah het uniform is veranderd”. Dat zou toch grappig zijn eh. 
  • Amai je hebt deze keer wel heel snel geparkeerd mama
  • Jij ruikt naar pindakaas
  • Ik heb een hommel gered uit het water met een lepel, maar hij was wel al dood
  • Het was het tofste kamp ooit!
  • Ik denk dat ik wel ga moeten wennen om weer voor 10u te eten al. 
  • Ik ga mijn tand aan mijn klokje leggen, dan ziet de tandenfee die misschien beter. Er zijn veel die niet in de tandenfee geloven, maar ik denk wel dat die echt is, want jullie hebben daar geen tijd voor om dat te doen.   En jullie zouden dat nooit vergeten en vragen dan altijd 's ochtends of ze geweest is enz.  en dan is ze nog niet geweest. 
  • Hij is al veel minder dik van haar geworden, ik moet gewoon zo wat haar weg doen en ik zie al de huid. Je hebt een blauwe huid of gewoon wit. Mag ik je wat kammen, Rodin?
    (we hebben Rodin megaveel moeten kammen om hoop knopen eruit te halen)
  • K: Gaan we nog eten of doen we dat niet meer?
    G: Ja we gaan straks nog eten en vanavond ook. Morgen gaan we ook nog wel wat eten en overmorgen ook.
    B: En op vakantie ook!
    G: Ja op vakantie gaan we ook nog eten en ook op 't vliegtuig
    K: ok ok, ik heb het wel al door. 
  • Klopt het dat wij een kattenfamilie zijn? Er zijn toch veel mensen in onze familie met een kat?
  • En s het nu de ronde van Frankrijk voor vrouwen? Oh echt? Cool
  • K: Kan jij dat halen? Want ik ben lui!
    G: Ik ook!
    K: Maar ik ben nog luier
  • Ik vind dat wel heel goed kan dribbelen voor iemand die geen voetbal speelt

Comments

Popular Posts