Kabouter conversations - June 2017

  • Ik heb al van mijn ijsje gedronkt

    (he's a notorious slow eater, just like his mom)

  • We are walking downtown and we see a man struggling with his dog, who is not very obedient.
    K: "Oh mama, misschien is dat een S.  hond. Misschien is S. een hond geworden."

    (S. is a boy in his class with behaviour issues).

  • Kabouter hugs me early in the morning
    K: "Oh ik ruik macaroni!"

  • G: "Heb je in de zandbak gespeeld vandaag?"
    K: "Nee ik ruik gewoon lekker."

  • K: "Ijsblokjes hebben geen kleur eh?"

  • K: "Als de spinner snel draait dan heeft hij geen kleur meer."

  • A noisy motorcycle rides by us in the street.
    K: "Ho ho hoho, gelukkig heb ik mijn oren dichtgedaan."

  • K: "Jij ruikt weeral lekker."

  • K: "Mama welk broekje heb ik aan?"
    G: "Een grijs onderbroekje, waarom?"
    K: "Niet mijn cars broekje?"
    G: "Nee dat heb je al aangedaan, dat moet nu in de was."
    K: "Ah ja dat heeft gezweet!"

  • Die grijze wolken moeten even passeren.

  • Kijk de bomen dansen mee met de muziek! (cfr it was storming).
    De bomen zijn nog aan het dansen!

    Dode bomen kunnen niet meedansen met ons eh.

  • G: "Gelukkig is die kokosnoot niet op ons gevallen, dan zouden we nogal hoofdpijn hebben eh."
    K: "Gelukkig kunnen mijn sportschoenen daar tegen."

  • Ik ga kokkornoten zoeken

  • Ik zie dat we bij de zee aan het rijden zijn. Ik zie dat op je ess-emm.

  • Ik wil een flesje minonade.

  • Waar gaan we eten? Maar ik bedoel , gaan we bij mijn letter eten?  (cfr a sign in the breakfastroom that shows the first letter of his name)

  • Als die wafel groen is, mag je die niet eten.  Als die zo is , is het goed.  Eerst hangt die aan de boom en als die nog groen is mag je niet eten want dan ga je dood en dan word je ook een beetje ziek.

  • Huh, wat vaart daar? Misschien is dat een vin van een hhhhaaaaiii!!!

  • Vandaag zijn we morgen eh want we hebben al geslaapt.

  • Die mama eend gaat een papa eend worden (cfr: it had a green feather)

  • Die machine blaast windjes eh (airco)

  • Waarom heb jij een zwarte lieveheerstjesbeestjes T-shirt aan?  (cfr a dark blue polka dot T-shirt)

  • Spider man heeft een raket en die zit daar nu in. Dat is wel cool eh.

  • G: "Gaat Spiderman me beter maken?"
    K: "Nee dat is geen dokter."
    G: "Oh ik dacht dat superhelden dat ook konden."
    K: "Nee... Mega Mindy en Mega Toby wel want die hebben een dokterstas."

  • In Disney World:
    J: "We komen dan later eens terug wanneer je groter bent en je overal op mag."
    G: "Ja en als jij dan ook groter bent mama, dan mag jij ook mee."

  • (out of the blue)
    K: "...en als je dan 100 babies in je buik hebt."
    J: "Wat?? heeft mama 100 babies in haar buik?"
    K: "Nog niet"

    (help, I hope he has no predicting power)

  • Mijn piemel laat protjes
    (sometimes we just don't want to know)

  • Ik ga in mijn blote voeten eten

  • G: "Zijn die aardbeien al gewassen? Heb je gekeken of alle aarde eraf is?"
    K: "Ja die zijn al gewrikkeld."

  • Mama, sommige aardbeien zijn nog niet gesneed. Maar dat is niet erg, ik ben niet boos.  Ik ben altijd niet boos op jullie maar soms wel als ik huil.

  • En nu ga ik eens dooreten want anders ben ik morgen te laat voor school.
    (I wish he'd speed up eating one day. An idle wish...he's my son)

  • Papa, mijn iPad noemt Joetjoep. Joetjoep de joetjoep zo noemt die.

  • Ik moet ook nog ketchup. Oh ik ga dat zelf doen, ja ik ga die pakken en zelf sproeien.

  • G: "Ik ga je broek in de was gooien"
    K: "Mijn tuutje niet eh!  Die moet in een speciale tuutjeswas. Ja die moet in een tuutjesmand."
    G: "Oei, een tuutjesmand, dat hebben we niet denk ik."
    K: "Dan moeten we dat morgen gaan kopen in de tuutjeswinkel."
    G: "Ah maar wij kopen ons tuutjes altijd bij Dries."
    K: "Ja maar je kan die ook in een andere winkel kopen. Soms, niet de Carrefour maar een tuutjeswinkel. Ja en daar gaan we kijken of ze een tuutjesmand hebben."

  • K: "Heb jij x   gezien daar? " (in the backseat of the car)
    G: "Nee dat heb ik niet gezien."
    K: "Dan moet je volgende keer wat beter kijken eh."

  • When Beertje is up to some mischief
    K: "Kijk wat Beertje doet!  Ik zal wel nee roepen hoor."  (to us)
    K: "NEEEEEEE!  NEEEEEEE"  (to Beertje)
    K: "Voilà, ik heb al nee geroept."

Comments

yab said…
Amai, zijn ze op die leeftijd al met spinners bezig?

Popular Posts