Kabouter conversations - November 2018


  • Ik denk dat ik een bloedneus heb, maar ik ben niet zeker want ik kan mijn neus niet zien.

    (he comes down out of his bed to the living room )
    ...moet ik weer naar boven? Helemaal alleen? Maar ik durf alleen naar beneden te gaan, niet naar boven.  (how convenient)

  • Als ik door het raam kijk zie ik alles dubbel van deze olifant. Echt.

  • Oh jullie kunnen daar ook oefenen in het hotelletje maar ik denk dat jullie dat niet gaan doen. (pictures of hotel with fitness room)

  • G: "En nu stil eh, 'k wil je niet meer horen"  (after bedtime)
    K: "Ja ik dacht het net in mijn hoofd dat het de laatste keer was."

  • K: "Mogen er morgen nog kindjes snoep komen ophalen?"
    G: "Het is enkel vanavond Halloween."
    K: "En morgenvanavond?"

  • Ik smelt als een ijsje en ik bibber als een koude eekhoorn (someone being melodramatic)

  • Wat is vanavond?  

  • Ik wou dat iedereen in alle landen Nederlands spreekten behalve mijn vrienden. Want die zijn super leuk. Wie BelgiĆ« al spreekt die kan toch niet BelgiĆ« meer worden toch? 

  • Meisjes moeten echt op tijd pipi doen binnen want die kunnen niet zo rechtstaan (while peeing in nature.  Yep, that's a fact my boy)

  • Iewww koeienvlaaien

  • Als we in Leuven geen kerstboom meer hebben, dan kunnen we even naar de Ardennen komen om een kerstboompje uit te halen. (while walking in the woods)

  • Ik mag ook in miniplassen eh? In alle plassen? Maar niet in de superdiepe plassen die tot hier komen eh want dan wordt mijn broekje nat.  (checking what he is allowed to do with his boots on). 

  • K: "We zijn wel de reus van iemand...van de insecten! "
    G: "En wie zijn onze reuzen?"
    K: Die bestaan niet.
    G: "Als de dino's nog leefden, zouden dat onze reuzen zijn."
    K: "Ja want die zijn megagroot."

  • Is dat je onderbroek? Oh mooi die past wel goed bij dat hoor. Dat is ook wel een beetje zoals een patroon.  (I'm getting compliments on my underwear in the morning in the bathroom)

  • Ik wil ketchup en mannonaise.

  • Ik heb letterkoekjespuree gemaakt in mijn mond.  (too much information)

  • Mag ik iets zeggen? Voor mij maakt het niets uit. Als je bad kiest, is het goed en als je douche kiest, is het ook goed?  (answer to Jan's question whether they'd go in the shower or in bath).

  • (We see some fairy tail figures dancing together on tv incl the wolve , Little Red Riding Hood, a witch, cinderella  all peacefully together)
    Aaaah, dat is omdat het kers...dat is omdat het kermis is dat ze zo lief zijn voor elkaar.

  • Maar ik ben moeeeeee, mamaaaa ik ben veel te moeee (for some reason this seemed a valid reason to him to protest the fact I tell him to go to bed). 

  • Ik hoor al dat we bijna kunnen opstaan want ik hoor auto's en die kunnen 's nachts niet rijden toch?

  • Ik hou van dit grote bed maar ook van mijn bed want ik heb daar al veel geslapen.

  • Mama dit handwasje is gevallen ( cfr washandje)

  • Mama, dat is toch onbeleefd 'fuck it baby'? 

  • Ik hoop dat mijn neus niet gaat bloeden van de warmte (on one of the first freezing days)

  • Ik hoef even mijn muts niet meer hoor, dan krijg ik wat frisse haren.

  • Ik wou dat we daar woonden en jij en papa en dat we die taal spreekten en een beetje Nederlands en een beetje Spaans en dat we hier woonden want we waren dan verhuisd in dit land.   (he's rattling on in a conversation that started with a reflection on our vacation in Gran Canaria). 

  • Ik vind deze dingen super goed voor mijn lichaam (waving parsley and lettuce with a facial expression that truly contradicts what he has just said). 

  • Gordijn begint ook met een g! Ik heb dat zelf gedenkt!

  • K: "Kijk mama ik heb precies een dolfijn gemaakt en dat is de vin. " (he's waving up and down with a piece of bread from which he took some bites)
    B: "Kijk mama, ik heb ook dolfijn maakt!"  (the little brother is our parrot)

  • Ik denk dat de mensen mij schattig vonden en mij daarom een snoepje geefden  (he reflects on the people that rang the door for trick or treat at halloween but ended up giving some of their candy to Kabouter)

  • Is dat goed dat ik 1 schoen beneden laat? Om te proberen of Sinterklaas komt al? 

  • Mama mag ik dit (filmpje) afkijken?

  • J: "Kijk een zandstorm" (in the news on tv)
    K: "Whooaaaa, ik ga nooit naar dat land! Want bij een zandstorm ben ik super bang."

  • Mama ik wou dat wij een ronde tafel hadden. Een feesttafel en een gewone tafel. En een ronde tafel zodat Beertje en ik elk tussen jullie zitten.

  • Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan [....] hoe waaien de wimpels  ...Mama wat is wimpels? [....] Zijn knecht staat te lachen....Mama wat is knecht?  [....] Wie stout is de roet ...Mama wat is roet?

  • Hier Beertje, 'k heb het weer gemaakt en blijf er nu af.  (after he had to fix his brother's toy for the xth time.  funny how he sounds just like us in a similar situation)

Comments

ElsS said…
hihi handwasje, bij ons was het jaren 'lapwasje' ipv waslapje :):)

Popular Posts