Beertje conversations - June 2019


  • Ik ben verliefd op meisjes. Op 1 meisje!!
    Mama, ben jij een meisje?
    Ik ben op jouw verliefd...
    en ik ben ook verliefd op papa.

  • Jij moet mij niet nazeggen!  (he really hates it if we do)

  • Wat is dat? Dat is een portefeuille zoals mama heeft (cfr drawing of a purse)

  • Waar zijn de toeters?  (we walk downtown and hear a marching band)

  • (he got a toy plane)
    G: "Oooh gaan we met jouw vliegtuig op vakantie?"
    B: "Dat kunnen wij niet want in echte vliegtuigen zitten stoelen"

  • Waf Wafwafwaf wafwaf wafwaf...dat is een mooi liedje eh? Het is een hondentaal.
    Waf Wafwaf wafwafwaf.  Mooi liedje eh? voor hondjes.

  • J: "Haal maar een lepeltje"
    B: "Maar waar zijn de lepeltjes?"
    J: "Waar zouden ze zijn. In de keuken."
    B: "In welke keuken"
    (simultatious)
    J: "In de middelste keuken"
    G: "De derde van links."

    (dugh...in welke keuken. silly child.  Although he probably meant to ask in which drawer).
  • Er is ook een madeliefjesboom, denk ik

  • Kijk een kerstboom!! En nog een kerstboom ( in a pine forest on vacation)

  • Ik ben blij dat jij hier bent. Blij dat je hier bent!  (quoting the song at random times)

  • Ik wil naar huis (all of a sudden on vacation)

  • Ik wil naar marmotje dat in water zwemt . (cfr otter in the zoo)

  • Mama ik wil even aan je hart voelen. Oh ik voel het!!

  • Ik heb ook mijn hart gevoeld en het doet pijn. 

  • Ik zie een grote papa en dan een hele kleine papa (looking through a glass)

  • Wat is dit? Een koekmaan . (he ate some of his cookie and now it had a moon form)

  • Ik wil niet naar de wolven, ik ben bang van de boze wolf.  Ik wil de lieve wolf zien (in the zoo)

  • Kijk een schoolbus!! (spotting school busses is his new hobby)

  • Mama ik heb een goed ideetje, jij mag je eigen pizza opeten.   (oh great, thank you for that)

  • Bij mij prikt de boom niet eens niet maar bij papa wel .  (touching a pine)

  • Ik ben voor jouw!!

  • Hier wil ik wel parkeren. (while dad parks the car)

  • Wat is jouw lievelingseten? Wat is jouw lievelingsboek? Wat is jouw lievelingskleur? Wat is jouw lievelingsauto? ...ok het staat op je lijst.  (since we did an interview of him and his brother here on this blog, he and his brother took up interviewing each other in the car and now we often get this series of questions)

  • Een echte zeeman ruikt naar zee en zotte vis (cfr song)

  • Mama moet ik eens van jouw een foto trekken? 1 2 3 macaloniieee

  • Dat was een hele goeie. 

  • J : "Kijk een hertje!"
    M:  "...oh jaaa....ik zag het voor t het eerst"

  • Jij mag dat niet zeggen

  • Maar ik zei dat aan papa niet voor jou . (when I reply to his question to his dad)

  • Mama ik voel dat ik 2 hartjes heb eentje hier en eentje hier . (feeling his throat and belly)

  • Dat mannetje is vallen in het water (slippery sign)

  • B: "We gaan rijden naar Thailand"
    G: "Oei dat is wel ver eh. Hoe lang moeten we rijden?"
    B: "100 minuten! "

  • En zo moet je remmen daar moeten je voeten komen

  • Kabouter, ik ben er niet ingetrapt maar mama wel.  (when his brother told him something)

  • k zie ik zie wat jij niet ziet en het is gloen . (another popular car game)

  • B: "ik wil baby en papa powerranger spelen"
    K: "ik speel niet mee."
    B: "Maar dan ben ik verdlietig :("

  • Van deze heb ik ook internet (nieuw ipad filmpje)

  • (Aan tafel)
    G: "Waarom leg jij eten naast je bord? "
    B: "Dat is voor de baby"
    ( loopt van de tafel weg)
    B: "Ik moet naar de dokter. Er zit een baby in mijn buik. Ah de baby is eruit (legt denkbeeldig hoopje op tafel)... Er zit nog een baby in mijn buik."
    ...
    G: "Zeg hoeveel babies zaten er nu in je buik?"
    B: "Zes"
    G :"En zijn het brave babies?"
    B: "Ja want ze willen niet op de schouders, ze willen zelf stappen."

  • Oh het ruikt hier naar bad. Ik ruik papa’s onderbroek.  (our swimwear was drying in the bathroom). 

  • (Beertje got swimming goggles)
    B: "Ik heb jouw voeten gezien onder het water! (looks once more under the water) Ik heb jouw bikini ook gezien!!"
    G: "Nee hoor die is verstopt." (while in the swimming pool up to my chin in the water)
    B: "Nee die heb ik wel gezien hoor"

  • Mama ik heb een steel voor jou en een steen voor mij. Ik ben een meneer die stenen koopt.

  • Jij bent gestorven want ik heb jou dood gemaakt . En nu heb ik je levend geschiet.

  • Klikklak op slot klikklak open Klikklak op slot klikklak open Klikklak op slot klikklak open

  • Mama de zon staat in brand

  • Ik heb vis gevangen in de boom 

  • Die lijken een beetje op koeien, die paarden.

Comments

Popular Posts