Kabouter conversations - January 2020


  • Eén mozarella twee mozarella drieeeee mozarella (sings on the tones of the macarena)

  • Die 2 soorten pandeksels zo tegen elkaar lijkt me wel gemakkelijk om te spelen.  (cfr we're watching the Strauss New Year's concert from Vienna)

  • Hoe weet je zo wat je moet spelen als ze zo met dat stokje zwieren? Als je in een orkest speelt, mag je dan lachen ook als het geen grappig liedje is? (cfr we're watching the Strauss New Year's concert from Vienna)
  • Waarom kunnen wij bacteriën niet zien?

  • We verliezen ze geen oog. 

  • Ik hoop echt dat het nooit meer oorlog wordt. Ok het is niet erg als het is als ik al gestorven ben maar anders wel

  • Niet zo snel papa. 90 km per uur, dat zal wel kunnen lukken.  (He can read the dashboard of the car now...and also roadsigns).

  • 67 oh papa je rijdt echt te snel

  • J: Kijk er zijn bloopers op tv
    K: Wat zijn bloomers?

  • Waarom wordt er met modder gegooid (news on elections)

  • Is dat zo dat filmpje met die mensen aan de fontein? (cfr Friends)

  • K: "Hoe maken ze reclame?"
    J: "Ze maken filmpjes waar mensen zeggen hoe goed iets is"
    K: "Maar dat is niet altijd zo."

  • Ik ga eens vragen op welk vliegtuig juf Veronica gaat vliegen. Misschien is dat dichtbij papa zijn werk.

  • Papa kan je een beetje trager want het is een beetje rood

  • Wanneer zijn we op die hoge brug van de snelheid... snelheidsweg eens? 

  • Kijk Beertje een kerkhof, maar hier is opa niet eh. Die is op een kerkhof dichtbij oma

  • Is het A-team ooit gevangen?

  • Oh ik denk dat ze iets gaan knutselen (cfr the A-team)

  • En op het einde winnen de goeien want in de films met goeieriken en slechteriken winnen dan de goeieriken.(cfr the A-team)

  • Oh ja het zijn echte vallen... ZE HEBBEN EEN VALLENUITKIJK GEMAAKT!! owlie zag je die box? Ik vind het A team heel slim? (cfr the A-team)

  • Maar bij acteurs geven ze toch een zacht boksje en dan doen die alsof ze vallen enzo. (actors are doing a fight)

  • Mama als je nog eens wil dat ik nog eens de tafel dek moet je het gewoon zeggen. (deal)

  • Beertje, als grote meisjes een kleedje willen aandoen en het is koud dan doen ze gewoon ze een kousenbroek aan. En als ze in de pauze een koprol rond de paal of zo willen doen, dan zie je hun onderbroek

  • Wat bestond er nog allemaal niet als jij kindje was? 

  • K: "Willen jullie mega veel werken zodat we rijk worden? Maar niet door te stelen of zo eh."
    G: "Moeten we nog meer werken dan nu al? Wanneer moeten we nog meer werken?"
    K: "Tot aan jullie pensioen maar niet ervoor."

  • Eerst als je erin komt is het beetje warm of koud maar als je er langer inzit is het goed. Nu vind ik het water 10/10 (motivating his brother to get into the bath tub)

  • Mama mag ik een beetje papa spelen als papa er niet is (cfr bossing his brother) 

  • Ik kan niet beloven dat het altijd gaat lukken maar ik wil wel beloven dat ik mijn best ga doen om flink te zijn ook als het me niet lukt als we de hele tijd met twee zijn maar ook als papa terug is zal ik het proberen

  • K: “Waar gaan we op vakantie? Naar Canada”
    G: “Nee dat kunnen we niet elk jaar doen hoor dat kost teveel”
    K: “Waar kunnen we dan gaan? “
    G: “Ah dichterbij bijvoorbeeld, Zwiterland”
    K: “Is daar oorlog?”
    G: “Nee helemaal niet?”
    K: “En waar kunnen we nog dichtbij waar geen oorlog is?”
    G: “Maar er is dichtbij helemaal geen oorlog?”
    K: “En in China, daar hebben ze wel dikke muren eh, daar gaan de huizen niet zo snel kapot gaan denk ik”
    G: “Goh, bij rakketten wel denk ik.”
    K: “Gebruiken ze rakketten in de oorlog?  Oh man, ik hoop dat er nooit oorlog is als ik leef. Als ik dood ben, dan is het niet erg.”

  • Als we gestorven zijn dan kunnen we dino’s temmen. Want dan gaat de geest toch uit ons? En dan kunnen we ook onze overgrootvader zien. 

  • Niet erg doodgaan: bij opa en god en Jezus en Sinterklaas, fopsinterklazen, dinos temmen , ... Wonen die dan in een dorpje?

  • K: “Wat eten we vanavond.”
    G: “Ik heb net tomatensoep met balletjes gemaakt.”
    K: “Zei je bal-luh-tjestjes?”
    G: “Ja ik zei balletjes”
    K: “Zei je tomatensoep? En heb je dat helemaal zelf gelaakt? Dat verdient wel een bravo hoor, want jij maakt bijna nooit iets klaar”  (euh...excuse me?)

  • G: “Eet eens met een vork, verdorie!”
    K: “Boeit me niet hoor”…
    K: “Wat betekent dat eigenlijk?”… (some explanation on being impolite etc)
    K: "Ah ok ik snap het. Tegen JOU zal ik dat dan niet meer zeggen. "

  • Ik wou dat ik een robotmens was dan was dit metaal en dan gebeurde dit niet (hole in his pants at his knees)

  • Het gaat maar het lukt me niet.

  • Krijgen grote mensen dan ook als er een tand uitvalt een centje van de tandenfee?

  • Mama het is vandaag zaterdag eh dus ik ga vandaag bowlingen?

  • Waarom doen de engels geen kleren aan. Kijk ik zie de poep (cfr christmas angel)

  • Waarom willen jullie nooit verhuizen?

  • Ik heb al eens een bordje te koop op een huis gezien maar ik snap het niet want er brandde een lichtje binnen. 

  • Die  hebben weer dezelfde kleren aangedaan als gisteren (heruitzending Gala Gouden K's on tv)

  • Waarom zingen mensen die toch Nederlands kunnen soms in een andere taal dan?

  • Weet je wat mijn droom was mama? Een hele erge droom!! Dat ik stierf. Gelukkig was het niet erg

Comments

Anne said…
Zalig.

K: "Hoe maken ze reclame?"
J: "Ze maken filmpjes waar mensen zeggen hoe goed iets is"
K: "Maar dat is niet altijd zo."

vond ik echt wel de beste. de onbevangenheid en onschuld van kinderen :-)
Goofball said…
@Anne: zijn antwoord was een halve vaststelling/veronderstelling, een halve vraag
Le petit requin said…
Hahaha, arme mama die bijna nooit iets klaarmaakt :)

En als jullie effectief naar Zwitserland komen, laat gerust weten waar, wie weet kan ik tips geven? En als geruststelling voor Kabouter: bijna alle gebouwen hebben hier sinds de tweede wereldoorlog / koude oorlog schuilkelders, dus als er oorlog uitbreekt, is het eigenlijk wel handig om in Zwitserland te zijn (hoe overdreven ik die dingen eigenlijk ook vind ;)).

Popular Posts