Beertje's conversations - March 2020


  • Maar rijst lijkt wel een beetje op kaas want die zijn allebei een beetje wit

  • Er wilden rode planten in de lavabo mij opeten (a nightmare woke him up)

  • Papa jouw zwempak ruikt naar water

  • Wawawawawawawaaaaw Indianendans

  • G: ga eens op stoeltje zitten zodat ik je kousen kan aandoen
    B: Dat is ook zo bij het schminken. Altijd als je wil schminken moet je op stoeltje voor de schminker gaan zitten

  • Mama ik heb ook nog een kusje aan papa gegeefd en ik heb ook een knuffel aan mezelf gegeefd

  • Mama ik ben de baas van mijn eigen spullen eh

  • Maar hoe lang nog voor opstaantijd? Maar ik wil echt niet terug een baby worden! En hoe komt dat dat ik buikpijn had. Ik wou geen buikpijn. (questions in the middle of the night)

  • Maar echt daar stond echt een baby op mama, dat is echt waar (packaging pampers)

  • B: "Ik moet pipi doen." G: "Ga pipi doen"
    B: "Maar het lucht is uit, wie komt het licht aandoen."
    G: "Ga maar al op toilet zitten."
    B: "Maar dat wil ik niet , het licht is uit."

  • Wij hebben ook al yoga gedaan hoor, ja maar niet voor echt maar binnen

  • Mama kijk eens op de klok. Is het nog tijd voor een drinkyoghurttje?

  • G: Laatste filmpje eh B: Waarom?
    ...
    G: kom nu is het gedaan
    B: maar ik wil niet
    G: ik ga je kriebelen
    B; jaaa kriebelen. Hahahaaaahooeeehaaaahaawhaaahiihi. Haaawooohaaaa
    .....
    B: Alle nog
    ...
    B: Hahahaazahihi
    ...
    B: "Nu moet je alle plaatsen kriebelen die je nog niet gekriebeld hebt."

  • De sneeuw lijkt op een zebrapad

  • Is iemand daar beneden?

  • Kijk eens (dikke lip). Dat is van Stekelbees gisteren. Toen ik op glijbaan zit is iemand zo met zijn voet mijn lip gestampt

  • G: "Had jij gisteren je muts mee?" B: "Ja maar mijn oren zijn hier nog."

  • Hoeveel nachtjes moet ik nog slapen? (birthday)

  • Ik heb al mijn knoopjes al weggedaan (he opened his shirt)

  • (I pick up the children from the child care in vacation)
    B: “Mama, lachen, kijk mijn fototoestel. (Holds up some cardboard form)”
    G: “Oh heb jij dat gemaakt?”

    B: “Nee ik heb dat niet gemaakt?? Ik heb dat ge-knu-tseld! Niet gemaakt maar geknutseld”
    B: “Lachen!! Mama lachen… en nu een gekke bek. Gekke bek mama, jaa zo”

    …

    (we arrive home)
    G: “Toon eens aan papa je mooie fotoapparaat”

    B: “Nee da’s een fototoestel.  Ik heb een fototoestel geknutseld”. 

  • J: “Een blaadje is genoeg!” (Beertje is unrolling a toilet roll)
    B: “ maar ik vond niet het streepje”

  • Mama wanneetr gaat het nog eens sneeuwen? Mamaaaa wanneeeeer gaaaaat het nog eens sneeeeeeuwwwen?

  • Papaaa je spat een beetje op alle muren (douche)

  • J: "Moest de boer de oogst binnen halen?” B: “Nee want die heeft geen spinnen???”

  • Maar ik vind die nieuwe filmpjes niet. Ik wil ook die kijken op die citroen ( cfr Yelo app)

  • Ik laatte een pardonnetje (burp).

  • Papa het is mijn verjaardag!! Want het is al opstaantijd en morgen was het mijn verjaardag dus nu is het mijn verjaardag!!

  • G: “Dag vierjarige” (the day after his birthday) B: "Ben ik vandaag weer 4 jaar? Echt? Woeeehoeew”

  • G: “ Heb je doorgespoeld?” B: "Maar ik durfde niet. Dan hoorde ik zo geklop”

  • J: "De krant is te laat."
    K: "Misschien heeft de postwagen die terug meegenomen..."
    B: "Of misschien heeft de postbode jouw krant op straat per ngeluk laten vallen. Dat kan ook eh."

  • Hier mag hij ook niet stuiteren want hier kan hij ook in het wc vallen eh. En dan wordt ie geel en hij is al geel. (Stuiterbal verbod op trap)

  • Other parent: “Dag Beertje hoeveel jaar ben jij nu vandaag?” B: “Vier”
    OP: “En hoeveel jaar ben je morgen?”
    B: “Dat weet ik niet”
    OP: “Morgen is A-L in de klas ook jarig”
    B: “En dan ben ik vijf!”

  • Ik ben even op die weegschaal gaan staan omdat ik wil meten hoe groot mijn voeten zijn

  • B: :"Opa kan niet meer voetballen want die is al dood." K: “Toch wel want die is in de hemel”

  • Als je niet op je iPad kijkt, dan ben ik niet meer verliefd op jou. Mopjeuhh, toch wel
  • B: "Hoe noemde dat landje met de Mickey Mouse show?
" G: “Disneyland?”
 B: “Ja Disneyland, ik wil daar nog eens naar toe voor die paardenshow”
 G: “Ja dat was wel leuk, maar ik was ook wel een klein beetje bang, maar vond het toch leuk.”

  • Kom volg mij maar ik ken al alle weggen in dit huis. En ik ken ook alle speelgoed in dit huis

  • B: “Kom we gaan nog een beetje rusten.”
 G: “We gaan wel binnen een kwartiertje je broer halen”
 B: “Ah ja hem ophalen op de Scouts, maar ik wil deze keer niet mee hoor. Ik durf al alleen wachten hier thuis.”

  • Mama, ik ga nog een beetje spelen maar jij moet niet meespelen hoor, jij mag nog een beetje rusten

  • Mama de elektriciteit is op…maar niet de echte eh. De elektriciteit van de speelgoed wou ik zeggen. Dus alle moto’s en alle bussen en alle vliegtuigen en ook alle robots, hun elektriciteit is op. En ook van de markt. En ook de elektriciteit van de lichten van de draaimolen, want de draaimolens hebben ook elektriciteit nodig voor te draaien eh.

  • De auto van Spiderman gaat terug naar het kantoor van Spiderman, want anders kan Spiderman niet meer op zijn moto zijn eh.
 Mama ik wil iets tonen. Deze moto van Spiderman eet alle blaadjes van deze boom op. Want de moto van Spiderman is een mens. Want een mens, want een mens is in de moto van Spiderman veranderd.

  • Mama ik wou dat ons huisje gemaakt was van chipjes. En dat dan iemand van ons huisje kwam knabbelen

  • Maar hoelang blijft opa daar op het kerkhof? Bedoel je tot het veel vroeger is?

  • Weet je hoe het was op school vandaag? (Duimen omlaag). Weet je waarom? Omdat ik niets mocht vertellen? Ik stak mijn vinger omhoog maar de juf zei de hele tijd andere namen

  • Maar hoe heten die dingetjes in de wortels van de bomen (in the middle of the night)

  • B: "Kabouter verpest mijn liedje." K: "Ja omdat het voor kleuters is."

  • Je mag meespelen met mijn spelletje en je moet proberen de ballon niet te vangen
  • B: "Ik wil de donuts als dessertje." G: "Nee, we eten geen donuts als dessertje." B: "Ok dan ben ik niet meer verliefd op jouw" ... B: "Mama ik zei, dan ben ik niet meer verliefd op jou als ik geen donut mag. Dat is de afspraak. Dus als ik het nog steeds niet mag dan ben ik ook niet verliefd op jouw."

  • Jamaar als er mensen in ons huis midden in de nacht willen afdrogen dan hebben mensen midden in de nacht geen handdoeken. (laundry discussion)




Comments

Popular Posts