Kabouter conversations - March 2020


  • K: "Mama wie zie je liefst, o. Of papa? Je mag ook beide zeggen."
    G: "Papa."
    K: "Ik dacht al dat je dat zou zeggen want hij is je lief."
    G: "Ja ik dacht dat ook want je bent al getrouwd met die."

  • Ik ben wel blij dat ik zo’n leuke mama heb die zo een ding voor mij meebrengt hoor. (badgehanger)

  • J: "We gaan wellicht naar KroatiĆ« op vakantie gaan."
    K: "Is daar corona virus?"

  • Papa wanneer gaan jullie geld vragen aan mama zijn werk? 

  • Waarom vroeg die mevrouw dat die kar van ons was? Jullie hadden nee moeten zeggen want die is toch van de winkel?

  • Oh dat was wel geen leuke regel (stadspoorten s nachts op slot)

  • K: “Maar waarom kan Samson praten?”
    J: “Omdat er ooit eens iemand zijn hand in zijn poep gestoken heeft en toen kon hij praten”
    K:” echt???? “
    ....
    K: “???”
    J: “Maar kabouter toch, waarom kunnen de paw patrol pups praten? Omdat het tekenfilmfiguurtjes zijn. En Samson is een pop, dat is geen echte hond eh”
    K: ???
    J: “Ben je nu aan het nadenken wat ik zei. Wist je niet dat Samson een pop is?”
    K: “ Ik denk al mijn hele leven dat het een echte hond is.”

  • Oh kijk iemand van China met een (mond)masker aan. Die denkt dat hier ook al Corona is

  • K: "Is Zero de slechte?" (Cfr zorro)
    ...
    K: "Bestaan er nog steeds Zero’s euh zorro’s?"
    B: "in een museum?"
    J: "Dat is een verhaaltje."
    K: "Ja maar bestaan er nog zorro’s ergens?"

  • K: "Mama als ik zo op mijn hoofd klop (with toy) kan ik dan doodgaan zoals bij David, weet je het tweede verhaaltje?"
    G: "Zoals David en Goliath? Nee jij hebt niet de kracht om jezelf dood te slaan."

  • Altijd als er iemand in onze familie sterft dan wil ik niet meer bij de kerk gaan. Ik vond dat niet leuk. 

  • K: "Wat heb je aan?"
    G: "Een ketting."
    K: "Wow en een hele dure zie ik want het heeft precies een diamantje."

  • Waarom zijn piemels, borsten en spleetjes zo lelijk?

  • K: "Ik vind dat ze beter voor de natuur moeten zorgen."
    G: (conversatie dat minder consumeren ook voor de natuur zorgen is)
    K: "Maar hoe krijgen we dan eten als we niets meer mogen kopen?"

  • (We walk home from school and see dog poo on the sidewalk. We discuss that it's illegal not to clean up your dog's poo).
    K: "Maar niet als he het niet gezien hebt eh"
    G: "Toch wel, als je met een hond wandelt moet je kijken wat hij doet en je moet altijd een zakje bijhebben."
    K: "En voor katten ook?"
    G: "Die kunnen leren op de kattenbak gaan."
    K: "Oooooh dan wil ik een kat."

  • Als een kat sterft moet je dan ook bij de kerk?

  • Mama was jouw poes een meisje? En papa? Want anders konden die ook trouwen als jullie trouwden en konden ze kindjes krijgen.

  • (Sirens on the road and traffic jam)

    K: “Jammer dat we nu geen politie zijn dan zouden we snel naar huis kunnen rijden.”

    G: “Ja, maar ik zou in feite wel wat bang zijn om zo altijd supersnel tussen al die auto’s door te rijden.”

    K: “Later als ik groot ben wil ik bij de politie op een computer werken”

  • Ik voel me niet zo lekker in mijn been

  • K: "Oh toen was ik nog heel schattig ja"
    G: "Jij bent nu ook nog heel schattig hoor."
    K: "Ja de schattigste van de hele klas! Maar niet meer de kleinste."

  • Mama wil je ijs in een potje doen? Ik denk dat een hoorntje voor jou te moeilijk zal zijn maar een potje zal toch wel lukken (they know not to stretch my skills when Jan is abroad).

  • Dat is goed voor het metaalieu euh de natuur. 

  • Mama kan je ook ademen door je oren?

  • J: "Jongens leer de koelkastdeur toe te doen!!"
    G: "Anders wordt al het eten warm erin en dat mag niet."
    K: "Ja dan zou het niet meer een koelkast noemen maar een vuurkast!"

  • K: “Als er nog een dag zou zijn mama, als er 8 dagen zou zijn, hoe zou je dan de nieuwe dag noemen?”

    G: “euh…er is al maandag en zondag en donderdag…misschien is sterrendag wel leuk?”

    K: “ja…of liefdesdag of vrededag of zo? Dat zou toch ook wel goed zijn eh? "

  • Is dat een autobewijs, euh , nee ik weet niet wat jet is, ah een rijbewijs!

  • Joh die mondmaskers werken niet eens!! Maar waarom mogen dokters en apothekers dat wel?

  • Ok ik snap het (nods seriously)

  • Ik vind het even lekker als appelmoes en dat vind ik miljard op miljard

  • Achtenhonderd (cfr 108)

  • Mama je hebt nog niet alle drinkyoghurt weggeveegd (Beertje spilled loads of yoghurt on the floor the evening before and some toys had still some dried yoghurt traces) maar ik vergeef het Beertje

  • Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan, hij brengt ons ...

  • G: "stoofvlees op frietjes is supperle..."
    K: APPELMOES
    G: wat?
    K: appelmoes is het lekkerste in de wereld

  • (al spelend)  "Die is in AustraliĆ«, daar zijn nooit dieven."

  • J: "Wat doen jullie eigenlijk?"
    K: "Niets hoor!"

  • B: "Ik wou dat ik op school was."
    K: "Maar we gaan nog naar school gaan hoor. Dit is nu eventjes, maar we gaan terug. Waarom denk je dat mijn juf me elke dag huiswerk zou sturen? Dat moet ik nog terug meebrengen eh. Dus maak je maar geen zorgen."

  • Ik hoop dat er geen land helemaal vanonder de wereldbol is anders gaan die huizen helemaal in de ruimte vallen. whoaaaa

  • K: "Wat is dit? Dit lijkt een beetje op een dinoburger?"
    J: "Een cordon bleu"
    G: "Da's zo met een sneetje kaas en hesp erin als verrassing."
    K: "Ah een dinoburger die ook een beetje op een croque monsieur lijkt? want dat is toch met een sneetje hesp en kaas?"

  • Wanneer mogen we paaseitjes gaan zoeken? Maar waar gaat de paashaas die leggen? Hier binnen ok maar mag hij ook buiten?

  • Papa met het coronavirus, kunnen wij nu geen strips meer kopen?

  • Ik weet waarom jij en papa die tas nooit gebruiken eh, omdat jullie die lelijk vinden. Maar je hebt me ook geleerd sat je moet blij zijn met wat je hebt

  • Ga je die slijper op mijn bureau leggen, dan moet ik hem niet meer vragen

  • Oh mama kijk die is uit para -eu - paradijs? Parijs?  Kijk zijn hoedje (cartoon met baret)


Comments

Popular Posts