Kabouter conversations - May 2020


  • Moet ik zeggen waarom ik het ongelooflijk vind dat die kunnen optreden voor al die mensen? Dat die niet eens bibberen voor al die mensen! (tv show)

  • Ik ga eens kwekkertjesverkoop doen. 

  • Mama jammer dat jij het niet hebt gezien maar ik ben net met de grote douche omhoog gaan wassen. Niet met het kleine speeltje maar met wat jullie gebruiken.  (regen douche ipv handdouche)

  • Beertje niet de hele dag filmpjes kijken eh

  • Als ik Jezus was en die wachters hadden mij gepakt en als ze mij vroegen of ik koning wou worden, dan zou ik nee geantwoord hebben. 



  • J: "Wil je macaroni?"
    K: "Allez dan nu het hier toch staat."

  • T is niet dat ik mijn vrienden niet wil zien, maar waarom moet ik bellen met de juf?

  • Hoe moet ik dat doen met mijn arm? Hoe maak ik die proper

  • Ik ben lekker fris en ik ruik lekker en ik ben bijna klaar en ik heb helemaal alleen gedoucht maar papa heeft wel wat moeten uitleggen hoe ik dat moest doen met de zeep

  • Die confituur is mijn lievelingsconfituur. Ik heb eventjes aan mijn mes gelikt maar ik heb wel niets gesneden en ik vond het superlekker.

  • Wist je dat ik al eens een stier eten gegeven had bij boer Tom? Ik wist dat niet maar toen ik wegging zag ik opeens dat die horentjes had. Meuhh.

  • Moet ik je zeggen hoe je een boterham moet maken? Een boterham en daarop nog een boterham. Is dat een goeie mop?

  • Pak aan bacteriĆ«n!! (While washing hands)

  • Kom binnen (broer klopt aan zijn deur s ochtends vroeg)

  • Ik moet wel nog nadenken of ik dat allemaal ga onthouden. Ik denk het niet maar ik zal mijn best doen  (bij terugkeer naar school na lockdown omtrent alle veiligheidsmaatregelen)

  • Weet je waarom ik altijd mijn handen was voor ik ga slapen? Omdat moet voor Corona maar ook omdat ik overdag de hele tijd dingen vastgenomen heb en ik wil niet dat mijn knuffel vuil wordt en dat na Corona een vriendje komt spelen en mijn knuffel vastneemt en een Corona virus van mij krijgt.

  • Ah weer die maffe duiven

  • Hadden wij maar een kikker om al onze vliegen en muggen op te eten

  • Ja je hebt een punt


  • K: “Maar hoe krijg je keukentjes in eieren? “

    J: “Daar heb je een haan voor nodig.”

    K: “Huh waarom een haan?”

    G: “Ah de kuikentjes hebben een mama en papa nodig.”

    K: “Maar hoe? euh. ”
…

    K: “Mama, kan je eens opzoeken wie Teen titans heeft uitgevonden?”

  • Boeien

  • Mama ik zal het je nog een keer zeggen voor het geval dat je het de eerste keer niet gehoord hebt

  • G: “jongens, ik ben aan het eten.”
    K: (kijkt naar mij aan tafel) “ikke niet?”

  • Wat is in feite het verschil tussen de o en de 0? 

  • Oh ik weet iets, soms soms maken de vissen, soms wel ook een andere vorm maar soms maken de vissen een rondje met hun bellen

  • Heb jij nu een call? 

  • Ik kan mij wel al goed bezig houden, denk ik (conversation about homeworking)

  • Gadver dat stinkt (opens garbage bin)

  • Ik hoop dat ik het ga kunnen want ik ben nog nooit alleen school binnen gegaan (return to school)

  • Waarom kunnen mensen alleen op hun voeten staan en niet op hun handen?

  • Maar waarom pakken zoveel mensen allemaal weer hun auto? Dan gaan er weer mensen ziek worden. (while walking along the street)

  • Ik wil een pizza met hesp, maar dan ga ik de hesp niet opeten.

  • Ik wil later nooit astronaut worden. Ik wil nooit in de ruimte gaan want misschien kom ik wel op een planeet en verander ik in een ijsblok of nog erger dichtbij de zon en ben ik helemaal verbrand. En ik wil niet in de ruimte want misschien verlies ik mijn helm of zo en dan ben ik (maakt snijbeweging over hals). 

  • B: "Mag ik appelsap aub?"
    J: "Jij gaat nog eens verdrinken in appelsap"
    K: "Ja sebiet zwemt je hart in de appelsap."

  • In welke dimensie zit jij ? (achtergrond team call)

  • (Jan serveert penne) Ik denk dat ik het recept van dit al weet: gewoon koken. Dan wordt het zachter.

  • Mama hoe hoger je bent, hoe meer je kan zien toch?

  • Ik weet niet of ik kan beloven dat het me lukt om flink te zijn. 

  • Papa, ben je heel zeker dat we nu naar Ardennen mogen?

  • Wanneer om hoe laat begint weer die serie van die robotspions ( natuurdoc)

  • Hoe komt het fat de nacht zo kort was? Ik weet het maar door het slapen maar hoe kan dat? Kan je dat tijdens het eten straks eens opzoeken?

  • Mama ik laat ze eentje kijken dat niet zo eng is

  • Mama .... boodschappenlijst (when something is empty...it's an order to put it on the list)

  • Hoe komt het dat de maan soms in stukken is?

  • Sorry dat ik voor het zekerste eerst heb gespoten voordat ik het vraagde (ketchup on plate)

  • (radio: morgen gaat het kwik weer omhoog)
    Oooh de Quick??!

  • Papa, mama, willen jullie vliegen?
    Ja? Ok ik zal er een paar gaan vangen

  • Waarom heeft die een beker gewonnen door haar billen te laten zien (filmpje over Tania Dexters)

Comments

Popular Posts