Beertje's conversations - June 2020

  • Ik vind dat heel spannend, een filmavond!
  • Deze spuitwater is echt hele lekker.
  • Wanneer gaat die (Jeroen Meus op tv) eens voor ons koken? (ha I wish :) )
  • Wanneer komt oma ons nog eens ons ophalen aan school? 
  • Ik wil een egeltje zien maar niet aan zijn prikkertjes komen

Kabouter heeft eerst zijn pyjama aangedaan en dat vind ik niet leuk want ik wou het langste mijn pyjama aandoen.
  • Waar hebben ze Jezus gelegd? (While crossing a cemetary)
  • Waarom krijg ik nooit eens losse tanden?  (jealous for his brother losing teeth)
  • Kunnen we nog eens die K3 film waar ze gelogen hebben en zo een snor en een lange neus krijgen? Maar ik wil geen lange neus krijgen.
  • B: "Waar ga jij naartoe? Naar oma? Oh ik ga mee."
    G: "Jongen dat mag nog niet."
    B: "Maar ik ga gewoon wel in de auto blijven zitten."
  • Ik hoor het niet door al het gekreuken!!! (Broodzakken oprollen)
  • (makes a squeeky scream) Hoor je dat, ik heb leren fluiten. Eerst kon ik dat niet maar nu wel.
  • Glazen zijn gemaakt van glas toch?
  • B: "Ik wou dat ik eens in een helicopter zat."
    G: "Dat is een ziekenhuishelicopter. Ik hoop dat je daar nooit in moet tenzij je later dokter wordt en mensen gaat redden."
    B: "Maar ik zou gewoon langs dat touw naar beneden gaan."
  • Maar ik ben nog nooit met mijn iPad op de radio geweest (upset that we stream music to a speaker from our phones)
  • Papa jij bent echt groot want je voeten komen tot hier (ligt op zetel)
  • NIET WINNEN, ik wil winnen (while we play a card game together)
  • Er is geen mist. Soms zijn de wolken een beetje omlaag maar vandaag zijn ze niet naar beneden maar een beetje omhoog
  • Mama wil je eens een mooie dansmove?
  • G: “Beertje, wil je mijn coole dansmove eens zien?” (Danst)
    B: “Die is niet cool. Voor een coole dansmove moet je zo zo of zo “ (springt weer van zetel)
  • Bij dat ronde draaidring moeten jullie toch naar rechts? (roundabout road instructions)
  • Ben jij het weeral? ( als ik binnenkom)
  • Ik ruik koeien
  • Telkens als er een plas is, dan gaan we erin springen
  • Mag ik eens kijken naar je eikels? Maar ik wil ook een eikel
  • We zijn bijna aan dat huisje maar ik denk dat daar bliksem inzit dus we mogen niet de deur opendoen (electricity cabin along the road)
  • Ik heb de fanta een beetje doen morsen
  • Kabouter zei dat je met een haai aan het bellen was. (a colleague had a MS background with a shark in my meeting)
  • Oepsie ik heb niet elk in een gat gestopt
  • Waar is tiketje
  • B: "Mama je voeten zitten in het water en daar zitten krokodillen! Mamaaaaa daar zitten krokodillen aan je schoenen."
    G: "Maar ik heb speciale schoenen aan."
    B: "Ah heb je schoenen aan die tegen krokodillen kan?"
    G: "Natuurlijk heb ik schoenen die tegen krokodillen kunnen."
    B: "Aaaah ok"
  • G: "We mogen zondag naar de dierentuin en dan kunnen we naar de olifanten gaan kijken en naar de leeuwen zwaaien."
    B: "Ja maar de leeuwen zwaaien niet terug (sip).  Want die moeten op 4 pootjes staan. En als ze een pootje opheffen dan kunnen ze omvallen."
  • B: "Kijk eens hoe lekker die kaaskroket was? Zie je die nog? Zie je de kaaskroket nog?"
    G: "Ja ik zie die nog... hier (prikt in buik)"
    B: "Dat is in mijn buik en is niet grappig."
  • Als ik gedaan heb met eten ga ik met de treinen spelen maar dan moet wel 1 van jullie meespelen (met vingertje in lucht)
  • Gaan we dan ook een avontuurboek maken? Dan printen we die fotos af en dan plakken we die in een boek en dan is het een AVONTUURBOEEEK
  • Ik ga dat al doen
  • IK GING DAT AL DOEEEEEN. (meestal als we iets al 10 keer gevraagd hebben)
  • J: “Kom aan, ga aan tafel en ga je bord leegeten.”
    B: “Ik ga dat al doen!! Ik denk dat jullie naar euh…die…naar de oordokter moeten gaan dan eens”
  • Is dit het huisje van de mokolotieven?
  • Zijn die allemaal daar gestorven? (Familiegraf met veel foto's op kerkhof)
  • oh mooi staartje mama, mooi staartje (he likes my Corona hair)
  • Weet je wat mijn lievelingsdronken is?  Fanta!! En Sprite is mijn tweede lievelingsdronken
  • Is het vandaag morgen?
  • Peppa pig heeft ook Canada siroop voor pannenkoeken, echt waar, net zoals ons
  • Had ik maar een fluitje dat rond mijn nek kon, dan kon ik een meester zijn van de turnles. 
  • Komt in orde!
  • Dan moet ik wel in mijn blote broek.
  • Ben je bijna klaar? Ik wordt al een beetje moe (terwijl ik zijn bed moet verversen midden in nacht)
  • Oh het is een ronde maan, het lijkt wel een planeet 
  • B: "Waar zijn al mijn truien?"
    G: "Boven in je kast."
    B: "Ok dan weet ik genoeg."
  • K: "Geen leeuw te bekennen"
    B: "Dat betekent geen leeuw te zien!"
  • Ik dacht dat het spokenalarm was (loud construction noise nearby)
  • Da’s al een beetje mooier (midden in knipbeurt bij de kapper)
  • Ik ben niet schattig, maar ik zie er wel schattig uit maar ik ben niet schattig
  • Water is goed gecamoufleerd
  • B: mogen we in pyjama naar beneden
    J: nee je moet naar school
    (Tantrum)
    B: maar waarom mag ik nooit ... (crying)
    K: maar je moet niet op ons boos zijn. Ben je op ons boos?
    B: nee ik ben boos op de dag
  • Zijn jullie er bijna want ik word al een beetje moe (waits for us on the sidewalk with his step)
  • Ik moet nog het aller aller aller aller aller aller allerlaatste dingetje zeggen

 (every single night when he has to go to bed. Every night)
  • Papa, papa, ik vind dat die bomen precies op grote broccoli lijken.  (He's right. if you want to see them: in Grimbergen along the R0)
  • Sniff sniff (sniffs my armpit)...je ruikt niet slecht (oef!)
  • Het zijn precies steentjes maar er zit echt chocolade in (een suikerboon)
  • Zeg, ik ben die trapjes wel BEU!  (nadat hij eraf gevallen is aan de voordeur)
  • Wie heeft dit land gemaakt? Deze hele aarde?
  • Deze moeten hier. Weet je hoe ik dat weet? Want hier is zo een dingetje en dit gaat hier zo scheef en hier aan mijn voet ook. (hij ontdekt en herkent de linker en rechterversie van zijn sandalen)
  • Een vuurwants? Een vuurwants??? Wonen hier ook vuurwantsen?? (in opperste verbazing midden op het wandelpad)

Comments

Popular Posts